Autor Wątek: Rover- bardzo dziwny objaw  (Przeczytany 1635 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Rover- bardzo dziwny objaw
« dnia: Marzec 22, 2017, 18:22:09 pm »
Cześć. Może ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny bo dziś Rover 1.6 na osprzęcie 1.4 strzelił foszka. Temat bardzo nietypowy o czym poniżej.
Generalnie chodzi o to że silnik zachowuje się jakby pracował na 3 cylindrach (ale pracuje na 4), tj- trzęsie się na wolnych obrotach, nie ma mocy, pracuje jak dwusuw, i ogólnie jest ospały. Dźwięk silnika, te jego charakterystyczne warczenie wskazywały mi na objawy pracy na 3 garach. Odczepiam po kolei każdy kabel zapłonowy i jest reakcja, tak samo kable od wtrysków- jest reakcja. Podmieniłem kompa- to samo. Nowe kable, świece zapłonowe, kopułka z palcem, cpwk. Obstawiałem w dalszej kolejności ciśnienie paliwa więc profilaktycznie zacisnąłem przewód powrotny- bez zmian. Ręce juz opadają,  pomysłów brak. Może ktoś walczył już z takimi przypadłościami?
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1940
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 22, 2017, 18:38:50 pm »
A czujnik temp płynu? Sonda lambada, wtyczka od krokowca?
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 22, 2017, 19:19:18 pm »
Obroty trzyma prawidłowe, schodzi na 850 idealnie bez przywieszenia, nie falują itp. Po prsotu silnikiem cały czas telepie czy stoi czy jedzie. Zdejmij u siebie jeden przewód ze świecy zapłonowej i przejedź się. Mój silnik pracuje właśnie tak choć pali na wszystkich cylindrach. Jaja po prostu. Sondy nie sprawdzałem aczkolwiek ona chyba nie powoduje takich anomalii. Obydwa czujniki temp nowe.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2624
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 22, 2017, 19:21:28 pm »
Miałem podobne objawy jak szlag trafił cewkę ale wtedy nawet za bardzo nie dało się jechać bo cały czas się telepał i krztusił.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1940
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 22, 2017, 19:24:53 pm »
No właśnie, widziałem, że masz jakąś egzotyczną cewkę nie od rovera, pytanie, czy nie jest ona przypadkiem od zapłonu stykowego? Jak tak, to zaopatrz się jeszcze w nowy komputer :)
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 22, 2017, 20:15:02 pm »
Stary, powiem Ci że nie wiem od czego ona jest ale była już w dawcy którego kupiłem. Dawca jeździł na tej cewce, ja w sumie do dziś też. Jutro postaram się podmienić tą cewkę, może faktycznie coś z nią nie halo <co>
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1940
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 22, 2017, 20:25:53 pm »
No widzisz, ja też przejeździłem chwilę ( i to nawet całkiem długą) na takiej cewce, po czym zostałem jedną z niewielu osób, którym padł komp w rołwerze :p Kupiłem na złomie kompa i oryginalną cewkę i do czasu swapa śmigał jak marzenie.
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3190
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 23, 2017, 07:37:51 am »
Kompresję sprawdz
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 23, 2017, 07:50:29 am »
No widzisz, ja też przejeździłem chwilę ( i to nawet całkiem długą) na takiej cewce, po czym zostałem jedną z niewielu osób, którym padł komp w rołwerze :p Kupiłem na złomie kompa i oryginalną cewkę i do czasu swapa śmigał jak marzenie.
Komp był podmieniany i nadal bez zmian. Cewkę zmienię dziś, zobaczymy
Kompresję sprawdz
Po 13 na każdym garnku
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 189
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 23, 2017, 08:57:03 am »
A przypadkiem jakieś lewe powietrze od serwa? lub z innego miejsca?

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 23, 2017, 15:25:33 pm »
Jacek, myślę że nie, bo silnik reaguje błyskawicznie na zdjęcie jakiegokolwiek przewodu podciśnienia. Tutaj jest raczej problem z zapłonem lub ciśnieniem paliwa. Aczkolwiek pompa paliwa nówka Magneti Marelli. Czekam na kolegę który podrzuci mi cewkę do sprawdzenia.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 23, 2017, 17:53:04 pm »
Palec :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 211
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fiat 125p '78 & 87, Polonez 1.5 GLE, 1.6 & 1.8 16V
    • Polonez, PF 125p
Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 23, 2017, 18:02:14 pm »
Rozrząd?
Fiat 125p 1987- w budowie; Fiat 125p 1500 1978; Caro 1.6 16V; Atu+ 1.8 16V- w przebudowie; Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, 126p 1988.

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 23, 2017, 19:14:21 pm »
Palec, kopułka, kable, świece- wszystko brand new max 500km przebiegu.
Rozrząd- do sprawdzenia.
Kilka nowych faktów. Cewka podmieniona- "ch*"nia ta sama nadal. Ale pojawił się jeden szczegół, mianowicie auto po podmianie cewki przy pierwszym odpaleniu zaczęło pracować prawidłowo. Pierwsze wciśnięcie gazu i znów lipa.
Poniżej wrzucam filmiki aby zobrazować mniej więcej co się dzieje. Najlepiej oglądać ze słuchawkami:
Dźwięk silnika i wydechu https://www.youtube.com/watch?v=KoKLy18oRE0
Jazda: https://www.youtube.com/watch?v=17b_3gcJTO0
Pompa paliwa: https://www.youtube.com/watch?v=0Eh-4-8m43g
Zaintrygował mnie bardzo głośny, wręcz piskliwy dźwięk pompy paliwa. Słychać ją nawet z przodu auta. Wcześniej tego nie było. Stan paliwa 30%.
Czy te anomalia mogą świadczyć o słabym ciśnieniu na listwie?
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 23, 2017, 20:18:54 pm »
Palec nowy nie oznacza sprawnego.
Załóż ze sprawnego samochodu. Wtedy możemy działać dalej.
Stary.. pół roku się bujałem... wszystko nowe.. i palec okazał się trefny.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 23, 2017, 21:11:45 pm »
Oglądnij małe kółko rozrządu na wale, czy niema luzów , bo czasami lubią się wyrabiać i wtedy przestawia się wszystko, silnik telepie, słabnie.

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 211
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fiat 125p '78 & 87, Polonez 1.5 GLE, 1.6 & 1.8 16V
    • Polonez, PF 125p
Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 23, 2017, 22:35:40 pm »
A, jak tak to czep się pompy. Ten silnik pracuje co ciekawe nawet przy bardzo niskim ciśnieniu. Tyle że koślawo własnie
Fiat 125p 1987- w budowie; Fiat 125p 1500 1978; Caro 1.6 16V; Atu+ 1.8 16V- w przebudowie; Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, 126p 1988.

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 24, 2017, 14:14:26 pm »
Pompa paliwa sprawdzona. Siedzi na swoim miejscu, daje ciśnienie prawidłowe. Cewka zapłonowa sprawdzona wczoraj- jest sprawna. Zdjąłem kopułkę zapłonu- wygląda jak nowa, palca nie odkręcałem ale obejrzałem go na silniku kręcąc wałem- też wydaje się być wporzo. Co ciekawe- przez pierwsze 5sek od odpalenia auto pracuje prawidłowo. W czasie jazdy również ma chwile- ale bardzo rzadko- że jedzie prawidłowo. Oprócz braku mocy i telepania całą karoserią samochód zachowuje się jak najbardziej prawidłowo. Nie strzela, nie prycha, nie szarpie, nie przygasa etc. Nagrałem jeszcze jeden filmik: https://www.youtube.com/watch?v=Socf0ZuLcCY
Uważam że gdyby to była kwestia rozrządu bądź braku kompresji na którymś z garnków, to silnik nie miał by chwil prawidłowej pracy. Normalnie ręce opadają, pomysłów brak. W sumie to wiedziałem i przewidywałem że ta pie*dolona brytyjska wydumka niebawem się wysra.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 24, 2017, 16:09:54 pm »
Pany, czy te ustawienie nierządu jest prawidłowe?


"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 24, 2017, 16:45:12 pm »
A tam nie trzeba było patrzeć na kropki na kółku rozrządu zamiast na nacięcie na pasowym?
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2017, 16:54:46 pm wysłana przez Kleofas »