Autor Wątek: Rover- bardzo dziwny objaw  (Przeczytany 7466 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover- bardzo dziwny objaw
« dnia: Marzec 22, 2017, 18:22:09 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Cześć. Może ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny bo dziś Rover 1.6 na osprzęcie 1.4 strzelił foszka. Temat bardzo nietypowy o czym poniżej.
Generalnie chodzi o to że silnik zachowuje się jakby pracował na 3 cylindrach (ale pracuje na 4), tj- trzęsie się na wolnych obrotach, nie ma mocy, pracuje jak dwusuw, i ogólnie jest ospały. Dźwięk silnika, te jego charakterystyczne warczenie wskazywały mi na objawy pracy na 3 garach. Odczepiam po kolei każdy kabel zapłonowy i jest reakcja, tak samo kable od wtrysków- jest reakcja. Podmieniłem kompa- to samo. Nowe kable, świece zapłonowe, kopułka z palcem, cpwk. Obstawiałem w dalszej kolejności ciśnienie paliwa więc profilaktycznie zacisnąłem przewód powrotny- bez zmian. Ręce juz opadają,  pomysłów brak. Może ktoś walczył już z takimi przypadłościami?
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 22, 2017, 18:38:50 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
A czujnik temp płynu? Sonda lambada, wtyczka od krokowca?

Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 22, 2017, 19:19:18 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Obroty trzyma prawidłowe, schodzi na 850 idealnie bez przywieszenia, nie falują itp. Po prsotu silnikiem cały czas telepie czy stoi czy jedzie. Zdejmij u siebie jeden przewód ze świecy zapłonowej i przejedź się. Mój silnik pracuje właśnie tak choć pali na wszystkich cylindrach. Jaja po prostu. Sondy nie sprawdzałem aczkolwiek ona chyba nie powoduje takich anomalii. Obydwa czujniki temp nowe.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 22, 2017, 19:21:28 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Miałem podobne objawy jak szlag trafił cewkę ale wtedy nawet za bardzo nie dało się jechać bo cały czas się telepał i krztusił.

Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 22, 2017, 19:24:53 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
No właśnie, widziałem, że masz jakąś egzotyczną cewkę nie od rovera, pytanie, czy nie jest ona przypadkiem od zapłonu stykowego? Jak tak, to zaopatrz się jeszcze w nowy komputer :)

Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 22, 2017, 20:15:02 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Stary, powiem Ci że nie wiem od czego ona jest ale była już w dawcy którego kupiłem. Dawca jeździł na tej cewce, ja w sumie do dziś też. Jutro postaram się podmienić tą cewkę, może faktycznie coś z nią nie halo <co>
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 22, 2017, 20:25:53 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
No widzisz, ja też przejeździłem chwilę ( i to nawet całkiem długą) na takiej cewce, po czym zostałem jedną z niewielu osób, którym padł komp w rołwerze :p Kupiłem na złomie kompa i oryginalną cewkę i do czasu swapa śmigał jak marzenie.

Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 23, 2017, 07:37:51 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Kompresję sprawdz
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 23, 2017, 07:50:29 am »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
No widzisz, ja też przejeździłem chwilę ( i to nawet całkiem długą) na takiej cewce, po czym zostałem jedną z niewielu osób, którym padł komp w rołwerze :p Kupiłem na złomie kompa i oryginalną cewkę i do czasu swapa śmigał jak marzenie.
Komp był podmieniany i nadal bez zmian. Cewkę zmienię dziś, zobaczymy
Kompresję sprawdz
Po 13 na każdym garnku
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 23, 2017, 08:57:03 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 323
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
A przypadkiem jakieś lewe powietrze od serwa? lub z innego miejsca?

Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 23, 2017, 15:25:33 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Jacek, myślę że nie, bo silnik reaguje błyskawicznie na zdjęcie jakiegokolwiek przewodu podciśnienia. Tutaj jest raczej problem z zapłonem lub ciśnieniem paliwa. Aczkolwiek pompa paliwa nówka Magneti Marelli. Czekam na kolegę który podrzuci mi cewkę do sprawdzenia.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 23, 2017, 17:53:04 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Palec :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 23, 2017, 18:02:14 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Rozrząd?
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 23, 2017, 19:14:21 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Palec, kopułka, kable, świece- wszystko brand new max 500km przebiegu.
Rozrząd- do sprawdzenia.
Kilka nowych faktów. Cewka podmieniona- "ch*"nia ta sama nadal. Ale pojawił się jeden szczegół, mianowicie auto po podmianie cewki przy pierwszym odpaleniu zaczęło pracować prawidłowo. Pierwsze wciśnięcie gazu i znów lipa.
Poniżej wrzucam filmiki aby zobrazować mniej więcej co się dzieje. Najlepiej oglądać ze słuchawkami:
Dźwięk silnika i wydechu https://www.youtube.com/watch?v=KoKLy18oRE0
Jazda: https://www.youtube.com/watch?v=17b_3gcJTO0
Pompa paliwa: https://www.youtube.com/watch?v=0Eh-4-8m43g
Zaintrygował mnie bardzo głośny, wręcz piskliwy dźwięk pompy paliwa. Słychać ją nawet z przodu auta. Wcześniej tego nie było. Stan paliwa 30%.
Czy te anomalia mogą świadczyć o słabym ciśnieniu na listwie?
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 23, 2017, 20:18:54 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Palec nowy nie oznacza sprawnego.
Załóż ze sprawnego samochodu. Wtedy możemy działać dalej.
Stary.. pół roku się bujałem... wszystko nowe.. i palec okazał się trefny.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 23, 2017, 21:11:45 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Oglądnij małe kółko rozrządu na wale, czy niema luzów , bo czasami lubią się wyrabiać i wtedy przestawia się wszystko, silnik telepie, słabnie.

Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 23, 2017, 22:35:40 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
A, jak tak to czep się pompy. Ten silnik pracuje co ciekawe nawet przy bardzo niskim ciśnieniu. Tyle że koślawo własnie
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 24, 2017, 14:14:26 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Pompa paliwa sprawdzona. Siedzi na swoim miejscu, daje ciśnienie prawidłowe. Cewka zapłonowa sprawdzona wczoraj- jest sprawna. Zdjąłem kopułkę zapłonu- wygląda jak nowa, palca nie odkręcałem ale obejrzałem go na silniku kręcąc wałem- też wydaje się być wporzo. Co ciekawe- przez pierwsze 5sek od odpalenia auto pracuje prawidłowo. W czasie jazdy również ma chwile- ale bardzo rzadko- że jedzie prawidłowo. Oprócz braku mocy i telepania całą karoserią samochód zachowuje się jak najbardziej prawidłowo. Nie strzela, nie prycha, nie szarpie, nie przygasa etc. Nagrałem jeszcze jeden filmik: https://www.youtube.com/watch?v=Socf0ZuLcCY
Uważam że gdyby to była kwestia rozrządu bądź braku kompresji na którymś z garnków, to silnik nie miał by chwil prawidłowej pracy. Normalnie ręce opadają, pomysłów brak. W sumie to wiedziałem i przewidywałem że ta pie*dolona brytyjska wydumka niebawem się wysra.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 24, 2017, 16:09:54 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Pany, czy te ustawienie nierządu jest prawidłowe?


"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Rover- bardzo dziwny objaw
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 24, 2017, 16:45:12 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
A tam nie trzeba było patrzeć na kropki na kółku rozrządu zamiast na nacięcie na pasowym?
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2017, 16:54:46 pm wysłana przez Kleofas »