Autor Wątek: guma pod filtrem vs charakterystyka  (Przeczytany 7631 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 10, 2017, 21:40:31 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Może nie wiedzą co robią więc długo kombinują i wymyślają żeby klient więcej zapłacił ]:->... w końcu nie ważne co zrobią i tak nie ma to znaczenia  <rotfl2>
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 11, 2017, 18:26:17 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Dobry żart, ale to na odległość wali teorią spiską o sfałszowaniu lądowania Apollon na Księżycu.

Jeżdżę teraz raz z kolankiem, raz bez kolanka (dalszej części rogalika w ogóle nie mam niestety na stanie) i odczucie jest takie że bez kolanka wyraźnie zamula na 3000, a właściwie nie tyle zamula, co z kolankiem samorzutnie przy tych obrotach wyrywa do przodu, a bez kolanka tylko warczy i przyspiesza przy dalszym dodaniu gazu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 11, 2017, 20:37:23 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Specjalnie dla Ciebie Stingerek zrobię taki test, tylko nie wiem skąd wezmę długą rurę o odpowiedniej średnicy. Będę robił badania do pracy inżynierskiej na hamowni, także zobaczymy. ;)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 12, 2017, 19:24:11 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Nie robiłem pomiarów, nie byłem na hamowni, ale organoleptycznie stwierdzam, a wręcz jestem przekonany, że wyjęcie gumy spod filtra przymula auto. Po prostu to czuć i to bardzo!
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 12, 2017, 21:12:08 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Dopóki ktoś nie zrobi miarodajnych i rzetelnych testów każde"mi się wydaje" można włożyć między bajki...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 12, 2017, 21:42:41 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
 Z całym szacunkiem dla Ciebie, ale nie muszę robić żadnych badań. ufam swojej intuicji i wiem dobrze że po tym jak wyjąłem gumę z puchy, auto osłabło. Potwierdza to też sporo przedmówców.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 12, 2017, 22:46:44 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
subaru z silnikiem ej18 po zdjęciu obudowy filtra, również łapało strasznego muła i hałasowało ponad miarę. tylko tam był rezonator(?) przed filtrem.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 13, 2019, 21:08:43 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Dobra,pozwolę sobię odkopać temat i podzielić się jakie zjawisko zaobserwowałem w swoim samochodzie. Mój rover przy zamontowanym "rogalu" zachowuje się jak auto z kompletem pasażerów,czyli przyspiesza dość ospale,przy wywalonym rogalu,jest to całkowicie inne auto,rozpędza się z lekkością i czuć że rwie do przodu w wyższym zakresie obrotów. Co może powodować taki stan rzeczy,dostaje za dużo paliwa?

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 13, 2019, 21:41:10 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Ale są jakieś obiektywne dowody na potwierdzenie tej teorii, czy to tylko subiektywne odczucia?
W moim przypadku poza kolokwialnie mówiąc, darciem ryja przy pełnym bucie nie odczuwałem żadnych korzyści ze ściągnięcia gumy z filtra, wręcz mógłbym zaryzykować stwierdzenie, że osiągi minimalne pogorszyło mu się w całym zakresie obrywów.

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 13, 2019, 21:58:38 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Dobra,pozwolę sobię odkopać temat i podzielić się jakie zjawisko zaobserwowałem w swoim samochodzie. Mój rover przy zamontowanym "rogalu" zachowuje się jak auto z kompletem pasażerów,czyli przyspiesza dość ospale,przy wywalonym rogalu,jest to całkowicie inne auto,rozpędza się z lekkością i czuć że rwie do przodu w wyższym zakresie obrotów. Co może powodować taki stan rzeczy,dostaje za dużo paliwa?

A moglibyście objaśnić, co to właściwie jest ten "rogal"?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 13, 2019, 22:13:03 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Element występujący przy dolocie w poldoroverach, gdzieś od 1996r.

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 13, 2019, 22:34:50 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
I jego demontaż na co wpływa? Z czym on jest połączony?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 13, 2019, 23:13:55 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Ale są jakieś obiektywne dowody na potwierdzenie tej teorii, czy to tylko subiektywne odczucia?
Z odczuć subiektywnych,to czuje że mniej muszę naciskać pedału gazu,aby samochód zaczął przyspieszać,łatwiej go postawić bokiem na mokrym,czuć że zaczyna ciągnąc konkretnie od 4 tys obr. i mam takie jedno miejsce,u siebie w mieścinie,gdzie z rogalem lekko ponad 100 wyciągam,a bez rogala 120 na blacie jest już. Moje uczucia potwierdzają też pasażerowie wiezieni autem,którzy posiadają rovery.
W moim też tak kiedyś było,że po wywaleniu rogala dostawał muła,ale od jakiegoś czasu mu się zmieniło na odwrót,dlatego też dodałem poprzedni post,szukając wyjaśnienia sprawy.

I jego demontaż na co wpływa? Z czym on jest połączony?
Rogal w roverze to odpowiednik tej fujary,odstającej od filtra w ohvce,w której umiejscowiony jest termostat powietrza..Służy to do wyciszania dolotu,żeby nie ogłuchnąć w środku auta od buczenia,z racji umiejscowienia filtra w poldoroverze niema miejsca na prostą rurę,jest on wygięty pod kątem 180st. co nazywają wszyscy rogalem. Demontaż tego powoduje buczenie dolotu (nie powiem-fajnie to brzmi,ale na dłuższą skale jest uciążliwe) i pogorsza elastyczność silnika (mimo że na logike nie powinno),o czym była dyskusja w starych postach w tym temacie.

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 14, 2019, 10:03:12 am »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Mihals, a czy Ty przypadkiem nie masz tam lpg na mikserze?? Ogólnie to z tym dolotem są jaja. Polonez posiada kolektor i dużą przepustnicę rodem z wczesnych k-serii mpi plus puszkę filtra znaną ze starych 800-setek i tym podobnych, na tym dolot w zasadzie się kończy. Oryginalne rovery miały inne doloty, o większej pojemności, w późniejszych występują też komory rezonansowe (w starym być może też). Pogorszenie elastyczności po skróceniu dolotu jak najbardziej zgadza się z teorią. Wloty powietrza do filtra były dwa - najpierw krótki pod filtrem, potem rogal, przy czym ten rogal jest trochę patologiczny, bo bardzo zwęża się na końcu, nie wiem czy nie poniżej średnicy przepustnicy. Celem kształtowania charakterystyki można by poeksperymentować z dolotem o większej objętości, wzorując się na którym z roverów.
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 14, 2019, 11:03:17 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ja w swoim 1.4 zauważyłem pogorszoną reakcję na gaz po założeniu rogala, co w zasadzie jest logiczne przy takim zwężeniu na wlocie. Jechać jedzie raczej podobnie, aczkolwiek wrażenia słuchowe mogą powodować wrażenie, że jest gorzej.

Jak będzie okazja wskoczyć na hamownię to zbadam różnicę.

Jeśli chodzi o wersje dolotu to były aż trzy, a właściwie cztery licząc prototyp.
Pierwsza to krótka guma, bez kołnierza pod opaskę na końcu, skierowana do przodu. Występowała chyba tylko w 1994.
Druga z kołnierzem na opaskę, również skierowana do przodu.
Trzecia to właściwie prototyp. Guma z kołnierzem na opaskę, skierowana w stronę akumulatora + plastikowa rura zwężona na początku, mocowana do spodu chłodnicy. Pochodzi z oryginalnego egzemplarza "Pawlaka" z klimą oraz wspomaganiem.

Czwarta to okrągłe gumowe kolano+ rogal występujące od 1996.
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2019, 11:07:51 am wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 14, 2019, 11:28:03 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ja wywalilem puszke rezonansowa sprzed obudowy filtra w roverku, bo nie da sie jej zdemontowac i zamontowac bez rozbierania kilku elemenow auta, a przeszkadzala i fabrycznie zaciagala powietrze zza silnika, czyli generalnie cieple powietrze,
po jej wywaleniu odczulem jedynie efekt dzwiekowy w postaci okropnego buczenia przy ~3000rpm,
zalozyc jej na szybko sie nie da, wiec buczenie na razie zostaje, a docelowo chce zamontowac rure, ktora bedzie pobierala powietrze zimne z chwytu powietrza- tylko jeszcze musze sprawdzic, czy w tym chwycie przypadkiem nie powstaje podcis., bo wtedy to nie ma sensu

a co do mulenia z rogalem, to proponuje sprawdzic jego droznosc, bo sam w sobie nie powinien mulic 1.4,
co nie zmienia faktu, ze samemu mozna wyrzezbic lepszy chwyt powietrza w poldoroverze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 14, 2019, 12:19:07 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Multec - ooo, panie, ten wynalazek to widzę po raz pierwszy  :d Koncepcja ciekawa, wydaje się mieć też trochę objętości. Tylko że zasysa chyba ciepłe zza chłodnicy? Chyba że tylko takie wrażenie na zdjęciu.
KGB - w którym tak zrobili, że łapie ciepłe? Babrałem się w R 200/25, tam też ta pucha jest trochę patologicznie założona, ale akurat zasys zimnego powietrza był zrobiony dobrze, podprowadzony do wlotu pod lampą, za zderzakiem.

edit: W sumie jestem w posiadaniu ciekawego koncepcyjnie dolotu do rovera i jestem bardzo ciekaw efektów, ale od dawna nie mogę się zebrać do założenia. Może jak czorny w końcu wyjedzie... Ale na pewno opiszę efekty.
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2019, 12:21:39 pm wysłana przez JohnyWalker »
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 14, 2019, 15:22:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
KGB - w którym tak zrobili, że łapie ciepłe?
w MGF
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 14, 2019, 22:52:41 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1143
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv

Mihals, a czy Ty przypadkiem nie masz tam lpg na mikserze??
Niemam lpg

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 15, 2019, 08:42:11 am »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003