Autor Wątek: guma pod filtrem vs charakterystyka  (Przeczytany 7706 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

guma pod filtrem vs charakterystyka
« dnia: Maj 05, 2017, 14:55:43 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Zrobiłem dzisiaj coś w rodzaju testu.

Mam obróconą puszkę filtra i brak tłumika szmerów ssania, oraz gumy spod filtra (kolanka). Zrobiłem tak ze względu na dźwięk, ale zauważyłem że auto bardzo słabnie powyżej 5700 obrotów. Wyje, a nie jedzie. Praktycznie nie ma sensu dociągać do nominalnych obrotów mocy bo silnik bardzo wyraźnie słabnie.
Na próbę założyłem kolanko. Tłumika szmerów ssania nie mogłem założyć bo go nie mam. Zrobiło się ciszej, zniknął ryk i jakby lekko się poprawiło zbieranie w zakresie 2000-2400, ale największa różnica była właśnie w górnych obrotach. Auto ciągnie mocno do 6000 i zaczyna słabnąć dopiero powyżej.

Ktoś ma podobne spostrzeżenia? To możliwe że te parę centymetrów robi aż taką różnicę, czy to przypadek i ECU coś pozmieniał bo jakiś czujnik niedomaga i zaczął nagle domagać? <mysli>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 06, 2017, 22:05:13 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
coś w rodzaju testu.

Przydałoby się coś w rodzaju pomiaru bo takie opisywanki to tylko podwaliny do teoretycznych wynurzeń na tematykę około dolotwą.

Zrób pomiary to będzie o czym dyskutować.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 07, 2017, 17:19:00 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Zrób pomiary to będzie o czym dyskutować.

Jak zrobię pomiary to nie będzie o czym dyskutować, tylko będzie wiadomo :]
Tylko po co mam płacić za hamownię, skoro może ktoś już sprawdzał.

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 07, 2017, 20:24:54 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wszystko co jest PRZED przepustnicą nie ma absolutnie żadnego wpływu na charakterystykę jeżeli nie ogranicza średnicy lub "oporu" przepływu powietrza.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 07, 2017, 20:28:32 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
A to twierdzenie jest prawdziwe także przy całkowitym jej otwarciu? Bo nie widzę powodu żeby otwarta przepustnica miała wpływać na zjawiska falowe.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 07, 2017, 21:18:20 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Wyciąganie/wycinanie, (<lol>) gumy/rogala spod filtra powietrza w roverze oprócz dźwięku zmienia też charakterystykę silnika, co jest nawet potwierdzone wykresem z hamowni. Jak znajdę na dysku to wrzucę, w każdym bądź razie seryjny dolot zachowuje się najlepiej, a jego wyjęcie powoduje spadek mocy i momentu przy około 3tyś. obrotów.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 08, 2017, 09:31:14 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
U mnie może być jeszcze trochę inaczej bo wysunąłem sam filtr do przodu z gumy i rura wylotowa z gumą są na styk.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 08, 2017, 20:45:18 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Można zdjąć wszystko co jest przed przepustnicą ... włącznie z filtrem powietrza i będzie jeszcze lepiej.

Nic co jest przed przepustnicą NIE MA WPŁYWU na charakterystykę silnika jeżeli:
- nie ogranicza przepływu powietrza

Bo rodzaj zastosowanego filtra ma wpływ
średnica dolotu ma wpływ ale USUNIĘCIE czegokolwiek może tylko poprawić....

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 08, 2017, 20:58:27 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
To czemu liczy i dobiera się tzw. power pipes?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 08, 2017, 21:10:58 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wytłumacz o czym mówisz konkretnie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 08, 2017, 22:12:58 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Wytłumacz o czym mówisz konkretnie.
O tym, co mówisz, że nie ma wpływu ;]

nigdy nie lubiłem tego dzwięku. mam oklejoną seryjną obudowe gąbką by było ciszej i gumę wersji do 95r.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 08, 2017, 22:35:37 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Oprócz hałasu nie sądzę aby to miało jakikolwiek wpływ (pomijam fakt zasysania możliwie najchłodniejszego powietrza)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 08, 2017, 22:48:52 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E


Wynik ogólny jest taki sam/w granicach błędu pomiarowego, ale po wyjęciu gumy widać zaburzenia w przebiegu momentu obrotowego. Jest wyraźny dołek między 3000 a 3500rpm.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 08, 2017, 23:54:42 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Wytłumacz o czym mówisz konkretnie.

O tym że pełne osiągi silnika są uzyskiwane przy całkowitym otwarciu przepustnicy, całkowicie otwarta przepustnica nie wpływa na zjawiska falowe w układzie dolotowym, bo nie ma jak, więc stwierdzenie że to co po przepustnicy nie ma znaczenia, musi być nieprawdziwe.

"Nie mniej czasami zastosowanie filtra stożkowego z prawidłowo dobraną pojemnością układu dolotowego powietrza oraz zapewnieniem dopływu zimnego powietrza przyczyni się do poprawy głównie mocy silnika w zakresie jego wysokich obrotów ale przynajmniej nie pogorszy mocy i momentu silnika na niższych obrotach. By to osiągnąć trzeba jednak zawzięcie wykonać parę wersji układu dolotowego z różnym umiejscowieniem filtra oraz dokonać pomiarów trakcyjnych dla ustalenia najlepszego rozwiązania." (...)

http://www.chojnacki.com.pl/index.php/filozofia?start=1
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 09, 2017, 14:12:02 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
O tym że pełne osiągi silnika są uzyskiwane przy całkowitym otwarciu przepustnicy, całkowicie otwarta przepustnica nie wpływa na zjawiska falowe w układzie dolotowym, bo nie ma jak, więc stwierdzenie że to co po przepustnicy nie ma znaczenia, musi być nieprawdziwe.
PRzed przepustnicą - tzn rura do filtra, filtr etc.

Cytuj (zaznaczone)
"Nie mniej czasami zastosowanie filtra stożkowego z prawidłowo dobraną pojemnością układu dolotowego powietrza oraz zapewnieniem dopływu zimnego powietrza przyczyni się do poprawy głównie mocy silnika w zakresie jego wysokich obrotów ale przynajmniej nie pogorszy mocy i momentu silnika na niższych obrotach. By to osiągnąć trzeba jednak zawzięcie wykonać parę wersji układu dolotowego z różnym umiejscowieniem filtra oraz dokonać pomiarów trakcyjnych dla ustalenia najlepszego rozwiązania." (...)
Jeszcze raz powtarzam i przyjmij to za definicję:
Układ dolotowy to jest WSZYSTKO TO CO ZA PRZEPUSTNICĄ ! A NIE PRZED.
Umiejscowienie filtra nie ma absolutnie żadnego znaczenia , możesz go nawet wywalić na dach - jedyne czego trzeba się trzymać to tego aby miał dostęp do jak największej ilości jak najchłodniejszego powietrza.



Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 09, 2017, 15:25:08 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Układ dolotowy to jest WSZYSTKO TO CO ZA PRZEPUSTNICĄ ! A NIE PRZED.
Umiejscowienie filtra nie ma absolutnie żadnego znaczenia , możesz go nawet wywalić na dach - jedyne czego trzeba się trzymać to tego aby miał dostęp do jak największej ilości jak najchłodniejszego powietrza.
Nie masz ABSOLUTNIE racji. układ dolotowy to całość i każda jego część ma znaczenie i powinna być brana pod uwagę w strojeniu silnika. Z resztą, kolega Banned podał wyczerpujący cytat z Jacka Chojnackiego
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 09, 2017, 18:14:04 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Stingerek takie bzdury piszesz, że aż się czytać do końca nie chce. To załóż w swoim aucie filtr powietrza na dachu + pociągnij do niego taką długą rurę. Zobaczymy czy nie ma wpływu.

Doskonałym przykładem jest w/w wykres 1.4 Serockiego, w którym ewidentnie widać, że brak rogala nie dość, że powoduje dołek w przebiegu momentu w okolicach 3500 to jeszcze przenosi go o 400obrotów wyżej. Te same warunki, pomiar po pomiarze.
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2017, 18:16:08 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 09, 2017, 21:18:22 pm »

Offline Serocki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 170
  • Płeć: Mężczyzna
    • MR 89
    • Fsoautoklub

Doskonałym przykładem jest w/w wykres 1.4 Serockiego, w którym ewidentnie widać, że brak rogala nie dość, że powoduje dołek w przebiegu momentu w okolicach 3500 to jeszcze przenosi go o 400obrotów wyżej. Te same warunki, pomiar po pomiarze.

https://get.google.com/albumarchive/104566673762934578825/album/AF1QipN9WZjm8zrJrKPlzl2a4yI-7V3GWSAmnml9aMJt/AF1QipOd1mGpD0QNQadb8htZoO2j286zAh9aWn-6F6CF

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 09, 2017, 21:20:58 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ten pomiar należałoby wykonać conajmniej kilka razy w obu warunkach a wyniki usrednić...
Ten dołek to nie jest wynik odkręcenia rogala... równie dobrze może to być jakiś "paproch".


I jeszcze raz tłumaczę że nic co nie ogranicza w jakikolwiek sposób przepływu powietrza a umieszczone jest przed przepustnicą nie ma absolutnie wpłytu na charakterystykę silnika (oprócz wrażeń typowo agrotuningowych typu warcy rycy cescy)

I chętnie jakbym miał dostęp do hamowni sprawdziłbym i potwierdził tą teorię - rura nawet długości 2 czy czterdziestu metrów nie ma wpływu na charakterystykę silnika.
Z prostej przyczyny : absolutnie wszystkie zjawiska zachodzą za przepustnicą !
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2017, 21:24:54 pm wysłana przez Stingerek »

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: guma pod filtrem vs charakterystyka
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 09, 2017, 22:43:36 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Ponawiam pytanie, jak to możliwe żeby całkowicie otwarta przepustnica powodowała nagłe znikanie zjawisk które zachodzą przed nią (od strony kolektora), i dlaczego WSZYSTKIE poważne firmy zajmujące się strojeniem silników, skrupulatnie dobierają długość, średnicę i kształt rur między przepustnicą, a filtrem?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E