Autor Wątek: Bosch z LPG-wariacje :(  (Przeczytany 2188 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Bosch z LPG-wariacje :(
« dnia: Maj 31, 2017, 07:45:04 am »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Witam, nadszedł moment, że Poldek z Boschem zaczął szwankować :(

Kilka faktów:
1.Nie trzyma obrotów na benzynie, gaśnie, oczywiście zdjęcie klemy pomaga-wracają fabryczne ustawienia i chwilę dobrze odpala na benie.Odpala, nie chodzi, ponieważ nawet po resecie, jadąc na benzynie, trzeba cały czas praktycznie korygować wciśnięcie pedału gazu-inaczej zaczyna zwalniać, lekki ruch gazem-jest przez chwilę ok i tak w koło.Na gazie problem nie występuje.O co kaman?

2.Dwukrotnie na tej samej górce autko zgasło i miało problem zapalić.Wcześniej rozkręcałem nieco układ wtryskowy i złożyłem na starych uszczelkach.Czy to możliwe, że coś tam łapie niewłaściwego i głupieje?Czy to może mieć wpływ na dalsze "atrakcje" :

3.Po zatankowaniu na stacji Shell, praktycznie od razu, zaczął się cyrk z zapalaniem na LPG. Ledwo zapalał, albo zapalał na benie, a po przełączeniu na LPG gasł i nie reagował na gaz.Poczyściłem jakieś złącza elektryczne od gazu, zlałem trochę syfu z parownika (na dole reduktora) i jakoś zapalił i chodził tydzień.W międzyczasie wróciłem na dawną stację i do wczoraj było dobrze, znowu jakieś problemy z zapalaniem i jazdą, przez noc zresetowałem kompa i rano chodził ok.Zaznaczam, że na początku usterki też resetowałem i niekoniecznie pomagało, no chyba, że to wina za krótkiego odłączenia klemy?

Jakieś sugestie albo trop?Czy tylko podłączanie pod kompa? (chyba może być problem, czy nie?)

A i jeszcze: pod deską, obok bezpieczników znajduje się przekaźnik z kabelkami: czarno zielony, niebieski oraz fioletowy, natomiast pod maską w wiązce silnika jest rozcięty przewód biały oraz żółty, wisi sobie beztrosko przewód niebieski (gdzieś pod spodem, nie pamiętam teraz gdzie się zaczyna)

Ogarnia ktoś choć trochę?  <mysli>

Pozdrawiam.

Odp: Bosch z LPG-wariacje :(
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 31, 2017, 12:24:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dodatkowe przekazniki i kabelki to nie dzielo fabryki, wiec pytaj tego,kto to robil,
jest kilka mozliwosci podlaczenia wiazki sterownika przelacznika/sterownika LPG do boscha, gaziarze maja czasami ułańską fantazje,

co do kiepskiej pracy na benzynie to trzeba sprawdzic cis. paliwa,
do kompa da sie podlaczyc, potrzebny jest program, interface KL koniecznie na max232 i komputer z prawdziwym gniazdem COM ,a program trzeba odpalic w czystym DOSie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Bosch z LPG-wariacje :(
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 31, 2017, 18:10:54 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odpięcie sondy lambda spowodowało, że auto na benie nie wymaga stałego ruchu pedałem gazu-czyli coś się wydarzyło :)

A nie kojarzysz, do czego mogą być kable z wiązki silnika: żółty i biały?

Niestety, gaz już był zamontowany więc nie zgadnę, kto i jak to montował.Chyba trzeba będzie po kawałku całą instalkę przejrzeć.


Odp: Bosch z LPG-wariacje :(
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 31, 2017, 18:46:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie znam na pamiec kolorow wiazki auta,
ale przy podpinaniu instalacji na pewno trzeba rozpiac obwod zasilania lub sterowania wtryskiwacza i sondy lambda,gdy podpina sie sterownik IIgen,
patalachy potrafia rozpiac przekaznikiem obwod kontrolki CE,zeby przy jezdzie na LPG nie swiecila sie kontrolka,

jezeli szarpanie ustalo po odpieciu sondy lambda to albo jest ona uszkodzona i dawala dziwne odczyty ,albo poz zanotowaniu bledu ECU wzbogacil mieszanke i teraz jest lepsza ,co tez moze swiadczyc o zbyt niskim cis. paliwa,
najprosciej by bylo wymienic sonde, ale mozna ja sprawdzic podczas jazdy na gazie, tylko to nie jest takie proste
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Bosch z LPG-wariacje :(
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 31, 2017, 21:01:24 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 512
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Nie no spoko, znajomość kolorów kabli nie jest konieczna :)

Ponoć miernikiem można sondę sprawdzić, spróbuję, chociaż za wielkiego doświadczenia z miernikiem nie mam.

Wcześniej z podłączoną sondą, po resecie kompa przyspieszał normalnie, bez przeszkód, tylko właśnie miał wymóg manipulowania pedałem gazu, teraz nie ma tego, więc raczej to nie wina ciśnienia paliwa.

Odp: Bosch z LPG-wariacje :(
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 31, 2017, 21:28:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
miernikiem to trzeba miec duzo doswiadczenia i wyniki pomiaru sa takie sobie - da sie sprawdzic maks napiecie,ale ospalego reagowania juz nie,
jak uzywam sterownika gazowego z oscyloskopem ,to widac jaki jest przebieg pracy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.