Autor Wątek: FSO Polonez Caro 1,4GLI 95'  (Przeczytany 4194 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dzikson

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V Żuk A11B 87'
Odp: FSO Polonez Caro 1,4GLI 95'
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 27, 2017, 22:37:32 pm »
Nic nie wygłuszaj najpierw zrób  blacharkę potem mechanikę a na koniec takie pierdoły jak wygłuszanie a i napraw lampy  z tyłu ...
Tak jak wspominałem lampy już takie kupiłem i w realu nie wyglądają tak źle jak tu. Są całkiem widoczne, ale wypadałoby się kiedyś przejechać i żeby ktoś tam za mną jechał i to jeszcze raz obiektywnie ocenił :d . Ale pomimo wszystko chciałbym wrócić do białych i jak wtedy mi nie spasują to przyciemni się folią i nie będzie aż taka smoła a i w każdej chwili przy jakiejś kontroli czy słabej widoczności można by było ją ściągnąć. Na razie próbowałem benzyną i rozpuszczalnikiem i nie idzie a nie chce ich uszkodzić.
Jeśli chodzi o alu-butyl to tylko STP. Maty bitmatu po za tym, że są tanie to żadna rewelacja. GMS też nie jest jakiś rewelacyjny. A 3.75m2 STP Silver Black jest na bitmacie za 359zł. Dwa takie opakowania starczą na wyklejenie zdecydowanej większości. Ja w swoim BMW wyłożoną mam całą ścianę grodziową od wewnątrz, fragmenty podłogi tu i ówdzie, tylne błotniki, przednie boczki, praktycznie całą podłogę bagażnika, sporą powierzchnię pod tylną półką i jeszcze nieco pod kanapą. ;) A to tylko jedna paczka.
W sumie chciałbym na pewno dać wygłuszenie w miejsca fabrycznych a i jakąś izolacje od podłogi. Hałas silnika mi nie przeszkadza aż tak , most nie huczy ale jednak mając rozebrane auto głupio było by nie wykorzystać takiej okazji a jeżeli ma być przynajmniej deczko ciszej to czemu by nie spróbować :d. Tą podłogę chciałbym mieć już załatwioną a reszta czyt. drzwi i bagażnik zostawię na niedaleką przyszłość jak już będzie coś porobione. Tak dużo planów i chęci a tak mało czasu  <uoee>
Dokąd mamy iść, my którzy przemierzamy pustkowia w poszukiwaniu lepszych siebie

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 652
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: FSO Polonez Caro 1,4GLI 95'
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 27, 2017, 23:26:03 pm »
Co do lamp spróbuj zwykła benzyna.  Ja zmywalem tak smole z moich lamp z katowozu jak go miałem.  Domyły się tak że wyglądały jak nowe . Troszkę trzeba było  je mocniej potrzeć ale zszedło
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2955
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 |
Odp: FSO Polonez Caro 1,4GLI 95'
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 28, 2017, 18:58:08 pm »
Powiem tak Maciejowski powiedz mi to w twarz na jakimś spocie a nie na forum bo póki co to widzę że  nawet boisz się podejść przywitać ... (koniec offtopu)
weź sobie plakietkę z nickiem w sobotę.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Offline dzikson

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V Żuk A11B 87'
Odp: FSO Polonez Caro 1,4GLI 95'
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 30, 2017, 23:16:34 pm »
W końcu podłoga ogarnięta, faktycznie było o wiele więcej wstawek do zrobienia niż się spodziewałem, z małej dziurki powychodziły naprawdę duże płaty blachy do wspawania. Tak jak radziliście - podłoga zrobiona na płasko i mam nadzieje, że wystarczy na jakiś czas  :] . Do zrobienia pozostaje nadal dolny pas drzwi kierowcy a tak poza tym to już wszystko ogarnięte. Nadkola, progi reszta dołów w świetnym stanie. Do ideału jeszcze brakuje mu odświeżenia lakieru ale to już najbliżej w następnym roku <lol>.
Co do planów na najbliższy czas to dorwałem centralkę Patrola hps-619 z alarmem i sterowaniem z pilota, założę to pewnie dopiero po ogarnięciu drzwi kierowcy, żeby nie przekładać tego setki razy. Na pewno chce tez pobawić się w elektryczne lusterka wg. tego pomysłu: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=34481.msg594697#msg594697 , gdyż dorwałem ori przełącznik lusterek z jakiegoś szrotu i fajnie by było mieć taki bajer - a co? jak szaleć to szaleć  <lol>. Na pewno będzie z tego fotorelacja, może ktoś kiedyś się pokusi i mu się przyda. Do ogarnięcia to zostały jeszcze tylne resory, pewnie zostaną sklepane na płasko, żeby ładnie wpasowało się koło z oponą 195/50 i mniej więcej wyrównać tył z przodem. Co do silnika nie ruszam na razie nic w tym temacie.. Planuje swapa na 1,8 , więc wole na razie nic nie wkładać w ten silnik. Z lamp tylnych niestety nie idzie niczym zmyć tej farby, jest strasznie twarda, widać ze nie poszła tam tylko jedna warstwa. Zauważyłem jeden odprysk i od niego idzie to jakoś zdrapać, ale bez uszkodzenia lamp się nie obejdzie  <smutny> .
Dokąd mamy iść, my którzy przemierzamy pustkowia w poszukiwaniu lepszych siebie

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11496
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: FSO Polonez Caro 1,4GLI 95'
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 31, 2017, 00:33:49 am »
ktos Ci w nocy podmienil kola na takie od cieniasa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 652
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: FSO Polonez Caro 1,4GLI 95'
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 31, 2017, 19:00:06 pm »
Co do ramki od minusa na przełącznik to wyjmij tą podwójną co masz wytnij ten szczebelek co w nim się trzymają zaślepki mniej 1 zaślepkę chlastasz jakoś mniejwięcej na pół Wklejasz 2 po bokach i przełącznik wchodzi :)
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline dzikson

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V Żuk A11B 87'
Odp: FSO Polonez Caro 1,4GLI 95'
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 02, 2017, 18:38:42 pm »
Co do ramki od minusa na przełącznik to wyjmij tą podwójną co masz wytnij ten szczebelek co w nim się trzymają zaślepki mniej 1 zaślepkę chlastasz jakoś mniejwięcej na pół Wklejasz 2 po bokach i przełącznik wchodzi :)
Postaram się w takim razie to ogarnąć na dniach. Przerzucę przełącznik podgrzewanej szyby na dół, a na górze dam ten joystick :]. Co do wiązki to będzie i tak podpinane pod mechanizm z astry, więc myślałem żeby dorobić ją samemu. Gdzieś mi się obiło o uszy, że we wszystkich atu były już fabrycznie wiązki pod lusterka, prawda to? Wtedy to będę miał problem wiązki z głowy <lol>.

ktos Ci w nocy podmienil kola na takie od cieniasa
<lol>
Dokąd mamy iść, my którzy przemierzamy pustkowia w poszukiwaniu lepszych siebie

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2113
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Odp: FSO Polonez Caro 1,4GLI 95'
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 02, 2017, 18:43:17 pm »
Gdzieś mi się obiło o uszy, że we wszystkich atu były już fabrycznie wiązki pod lusterka, prawda to?

Prawda.

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 652
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: FSO Polonez Caro 1,4GLI 95'
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 03, 2017, 02:49:13 am »
W minusach to napewno :)
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline dzikson

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V Żuk A11B 87'
Odp: FSO Polonez Caro 1,4GLI 95'
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 13, 2018, 17:36:29 pm »
Jako, że minęło sporo czasu od ostatniego postowania, chciałbym dodać, że auto jeszcze żyje <lol>. Miałem tak naprawdę niewiele wolnego czasu z powodu pracy, ale to co udało się zrobić i nabyć to już połowa sukcesu :]. Polonez miał być zdrową w opór budą ale jak się okazało tak nie było.. Lepsze budy trafiałem na szrotach, ale sentyment został do niego także trzeba było go ogarnąć. Na początek dostałem ostry cios w twarz, kiedy to się okazało, że wszystkie drzwi nie nadają się do niczego. Kupiłem więc wszystkie praktycznie nowe drzwi (właściciel twierdził, że zakupił je jako fabrycznie nowe, polakierował i pół roku stały na aucie ledwo) co widać po dołach i ogólnym ich stanie.

Mniej więcej tak się prezentują drzwi, oczywiście wszystkie 4 w idealnym stanie :]
Idąc dalej zostały zrobione wstawki w tylnej części podłogi, tzw. lewarki. Wymieniłem także przednią podłogę pasażera wraz z poszyciem progu wewnętrznego (przy czym sam próg wewnętrzny i zewnętrzny byl fabryczny, w idealnym stanie)  :]
Przykładowe zdjęcia z przed spawania:

Jeden lewarek zostawiłem sobie na pamiątkę <lol>
A tu w trakcie:

Po wstawkach przyszedł czas na zabezpieczenie spawów z obydwu stron. Na spawy poszła masa a na to epoksyd. Z biegiem czasu stwierdziłem, że nie ma sensu lakierować tylko wybranych elementów a prysnąć już całość. Wszystkie wygłuszenia zostały ściągnięte i zmyte a cała podłoga została zmatowiona. Na całość poszedł epoksyd :]

I już to jakoś wygląda <lol>
Podłużnica przednia z prawej strony była naprawiana, z lewej nie było takiej potrzeby bo była zachowana w fabrycznym stanie :]

Oczywiście po spawaniu została cała zabezpieczona masą i epoksydem a środek zalany woskiem <lol>
Zbliża się zima a z racji braku ogrzewania w garażu raczej średnio się coś jeszcze ruszy. Na pewno zrobię jeszcze te wstawki w dachu o których była mowa w moim poście a także nadkola tylne wewnętrzne. Dzięki naszemu forumowemu koledze dostałem wycinki dachu także będzie to łatwiej ogarnąć <lol> .

Ogromne podziękowania należą się też mojemu dobremu koledze Wojtkowi za użyczenie kompresora pistoletu a także swoich umiejętności blacharsko-lakierniczych bo bez tego by się nie obeszło <lol>
Tutaj zarzucę jego wątek z samochodem, gdzie znajduję się kawał dobrej roboty http://ktk.pl/forum/viewtopic.php?t=43565
Dokąd mamy iść, my którzy przemierzamy pustkowia w poszukiwaniu lepszych siebie

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 915
Odp: FSO Polonez Caro 1,4GLI 95'
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 15, 2018, 14:34:25 pm »
Z ciekawości. Jak wykonałeś zmatowienie podłogi?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 652
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 GLI 16V 1997 Polski Fiat 125p 1980
Odp: FSO Polonez Caro 1,4GLI 95'
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 16, 2018, 21:53:36 pm »
Dzięki naszemu forumowemu koledze dostałem wycinki dachu także będzie to łatwiej ogarnąć  .

Cieszę się że mogłem pomóc ;)
"Anywhere, anytime
I would do anything for you
Anything for you
Yesterday got away
Melody stuck inside my head "

Offline dzikson

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V Żuk A11B 87'
Odp: FSO Polonez Caro 1,4GLI 95'
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 17, 2018, 17:31:17 pm »
Z ciekawości. Jak wykonałeś zmatowienie podłogi?
Całe wygłuszenie trzeba było ściągnąć i resztki zmyć, a samo matowanie szlifierką mimośrodową. Takie miejsca jak odpływy itd. zostały ręcznie papierem przejechane. Później ten cały syf był oczyszczony odkurzaczem i odtłuszczony  <lol>
Dokąd mamy iść, my którzy przemierzamy pustkowia w poszukiwaniu lepszych siebie