Autor Wątek: Dwa silniki...obydwa AB ...  (Przeczytany 2395 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dwa silniki...obydwa AB ...
« dnia: Sierpień 06, 2017, 18:38:08 pm »

Offline wkliw

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 20
    • caro 1.5GLE / warszawa 223
Mam taki problem. W moim Caro'94 silnik AB po przebiegu ok 150kkm połknął nakrętkę od obudowy filtra. Sprało jeden tłok i komorę spalania więc podmieniłem maszynownię na 1,5 z 89 roku. Oznaczenie też AB. Obydwa silniki w podobnej kondycji, ten drugi rozbierałem przeglądałem uszczelniałem itp. Obydwa mają zbliżone ciśnienie sprężania. Problem polega na tym że ten z 89 roku jest wyraźnie słabszy.
o co moż chodzić? wałek sprawdziłem jest ''W'' tłoki "garbate" osprzęt został ze starego więc to nie jego wina.

Odp: Dwa silniki...obydwa AB ...
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 06, 2017, 19:24:55 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
może za późny zapłon? panewki nie grają?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Dwa silniki...obydwa AB ...
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 07, 2017, 07:35:31 am »

Offline wkliw

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 20
    • caro 1.5GLE / warszawa 223
Zaplon ustawiony na lampe. Nawet kolo pasowe i aparat jest ze starego silnika wiec jakikolwiek bląd w tej materii odpada. Panewki otwierane i sprawdzane przy okazji uszczelniania silnika, wszystko ok. Silnik ogólnie pracuje ładnie równo i cicho tylko ta moc....

Odp: Dwa silniki...obydwa AB ...
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 07, 2017, 11:58:01 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4631
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Spróbuj jeszcze podziałać ze składem mieszanki, na ile stopni ustawiłeś zapłon? Dla AB to 5 stopni, można dodać do tego 2-3 i ustawić przed znakiem na 7-8 stopni (pomiędzy znakami 5 i 10 stopni).
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2023, 12:48:42 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Dwa silniki...obydwa AB ...
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 09, 2017, 17:56:34 pm »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 323
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
ten silnik z caro jest 1,6, a ten z "89 1,5. Zawsze będzie mała różnica. Decyduje moment obrotowy który jest troszkę większy w silniku 1,6. Mam dwa takie poldki i właśnie tak się zachowują. W jednym przebieg 110 ooo, w drugim 95 000...........

Odp: Dwa silniki...obydwa AB ...
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 09, 2017, 21:53:08 pm »

Offline wkliw

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 20
    • caro 1.5GLE / warszawa 223
Tak jak pisałem obydwa maja oznaczenie AB wiec obydwa to 1.5

Odp: Dwa silniki...obydwa AB ...
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 10, 2017, 00:46:50 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Problem polega na tym że ten z 89 roku jest wyraźnie słabszy.
Ciśnienie sprężania mierzyłeś ? Może zawory nie trzymają ? Luzy zaworowe ok ? Wczesne silniki miały większe niż caro
Starsze głowice z tego co pamiętam były fatalne jeżeli chodzi o wykonanie pasowania. Zwłaszcza wydech w głowicy - w otwór kanału za gniazdem zaworowym nie można włożyć małego palca od reki... W caro jest lepiej ale bez rewelacji tez. Dodatkowo ten starszy jest z "kryzysowych" czasów wiec może być gorzej wykonany - osiowanie wału korbowego czy  dowarzenie korbowodów i tłoków. Jak masz stary dobry blok 1500 to zrób go porządnie - kup nowe tłoki, rozwierć  na 1600 zrób głowice  i wtedy będzie to miało ręce i nogi
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Dwa silniki...obydwa AB ...
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 10, 2017, 11:54:22 am »

Offline wkliw

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 20
    • caro 1.5GLE / warszawa 223
Plan jest na poskładanie nowego 1,6 części jeszcze idzie zdobyć i nawet dobranie grup selekcyjnych powinno się udać.
Ten chciałem tylko przeglądnąć przed wrześniowym wyjazdem na złombol.

Ten fabryczny silnik z Caro ogólnie jakiś udany się trafił. Od nówki chodził tylko na LPG i dość dobrze dostawał w dupe ( przyczepka itp) i jak trzeba było to i blisko 170 na zegarze wykręcał. Gdyby nie ta fatalna śrubka bo pomimo przebiegu 150kkm był naprawdę w ok stanie. Jak go rozbierałem żeby zobaczyć skalę zniszczeń do aż byłem zdziwiony. Nawet panewki były w znośnym stanie. A czyściutki w środku aż głupio. Nigdzie grama szlamu. Fakt ze jeździł od początku na przyzwoitym oleju (elf sporti 15w40) zmienianym max co 10 kkm. Ten z 89r jest też w ładnym stanie wał i panewki robione. Ale szlamu się mimo mycia przed składaniem 30kkm i  3 wymian oleju nadal nie pozbyłem. Mam go teraz jeszcze raz na stole i zastanawiam się co jest nie tak ze taki słaby. Pomierzę jeszcze wzniosy krzywek wałka. Wałek jest niby W ale chyba jakieś rzemiosło....

Odp: Dwa silniki...obydwa AB ...
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 15, 2017, 18:31:26 pm »

Offline wkliw

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 20
    • caro 1.5GLE / warszawa 223
Poskładałem ten tak jak jest dotarłem tylko zawory i wymieniłem uszczelniacze (na wszelki wypadek bo były na wierzchu)
Objadę tegoroczny złombol a przez zimę może poskładam nówkę 1,6 lub coś po konkretnym remoncie

Odp: Dwa silniki...obydwa AB ...
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 19, 2017, 01:23:44 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
i jak ten walek, mierzyles krzywki ? jezeli sprezanie jest w porzadku, to wlasciwie zostaje tylko walek, skoro panewki byly robione, to i walek mogl byc zmieniony, a z walkami roznie moze byc,

jezeli chce uratowac ten 1.5 z caro to zmierz cylinder i jezeli trzyma wymiary to zdobadz tlok z tej samej grupy selekcyjnej, moze byc nawet uzywany, tylko pierscienie daj nowe,
zawsze to dosc tanie rozwiazanie na naprawe silnika i dojezdzenie nim do potrzeby remontu wlasciwego,
o tloki nominalne jest dosc latwo, gorzej z nadwymiarowymi potrzebnymi do remontu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.