Autor Wątek: Przygasanie podswietlenia zegarów PN+  (Przeczytany 489 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ambulans

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 25
  • Płeć: Mężczyzna
    • autoform 1.6 gli + lpg
Przygasanie podswietlenia zegarów PN+
« dnia: Sierpień 23, 2017, 01:55:38 am »
Witam. Mam problem z przygasaniem podswietlenia zegarów w PN+ mianowicie wystarczy, że jest przekręcony zapłon (światła mogą być wyłączone bądź włączone) po włączeniu kierunkowskazu czy to w lewo czy w prawo następuje przygasanie podswietlenia licznika analogicznie z przerywaniem kierunkowskazu. Urządzenie mikroprocesorowe - APN 17.
Podawałem masę na APN (zdaje się do pinu 31) i było bez zmian. Próbowałem podać masę na zegary - dolną kostkę (czarny przewód) jak i na te "bolce GND" z tyłu licznika też nic nie pomogło. Podawałem masę na przełącznik awaryjnych - bez rezultatu. Zaznaczam, że dzieje się to tylko przy włączonych kierunkach, światła stopu czy inne nie powodują przygasania.
Macie może jakieś sugestie ?
Pozdrawiam

Offline ambulans

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 25
  • Płeć: Mężczyzna
    • autoform 1.6 gli + lpg
Odp: Przygasanie podswietlenia zegarów PN+
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 24, 2017, 09:46:54 am »
Doprowadziłem na chwilę stały + (1x 1,5mm2)do przekaźnika świateł i do urządzenia APN i bez rezultatu. Spróbuję poprowadzić przewód większej średnicy, choć wydaje mi się, że  problem może leżeć gdzieś indziej. Auto na właczonym zapłonie ma powyłączane wszystkie odbiorniki więc pobór przez instalacje PN z aku powinien być znikomy a przygasanie występuje tylko na zegarach  (na oswietleniu kabin itp, włączonych światłach, czy po wcisnieciu stopu nie ma roznicy). Może należy się skupić na samych kierunkowskazach ?.
Po włączeniu świateł mijania / długich, nawiewu i innych odbiornikow prądu a nawet nacisnieciu stopu (na wyłączonym  silniku) nie ma żadnej zmiany na podświetleniu licznika.
Swoją drogą jak u was wygląda sprawa widoczności kontrolek typu ładowanie , cisnienie oleju itp w ciągu dnia ? W zegarze są założone żarówki 1.2w ale za dnia podstawowych kontrolek nie widać.
Pozdrawiam

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1577
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: Przygasanie podswietlenia zegarów PN+
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 24, 2017, 10:02:34 am »
Cytuj (zaznaczone)
Po włączeniu świateł mijania / długich, nawiewu i innych odbiornikow prądu a nawet nacisnieciu stopu (na wyłączonym  silniku) nie ma żadnej zmiany na podświetleniu licznika.
Kurde, ja to bym obstawiał że coś u Ciebie działa aż za dobrze :d

Macałem kilka egzemplarzy, lepszych, gorszych, w stanie baton i salonowe igły z przebiegiem rzędu 20-30 tys. km i w każdym kontrolki na zegarach przygasają w miarę dokładania obciążenia prądowego. Zresztą nie tylko na zegarach, dobrze widać to też na światłach z tyłu - postojowe, światła stop i kierunkowskaz i widać delikatne przygasanie. U siebie dodatkowo mam zamontowaną elektryczną regulację świateł i w momencie np. właczenia kierunkowskazów pięknie słychać jak siłowniki pracują :d

Ten typ tak ma. Powodem jest wiązka elektryczna, która lekko mówiąc jest źle zaprojektowana. Cienkie przewody i spora ilość odbiorników na jednym obwodzie.

Jeśli chcesz to naprawić to potrzeba zakupić kilka metrów nowych przewodów, wyprowadzić dodatkowe zasilanie grubym przewodem min 10mm2, dołożyć dodatkową skrzynkę bezpieczników i wyprowadzić nowe przewody do newralgicznych obwodów. Rozważałem taką akcję w swoim Atu, ale odpuściłem bo to kupa roboty, a moje auto musi jeździć. Jak sprawię sobie jakiś dupowóz to może wrócę do tematu.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline ambulans

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 25
  • Płeć: Mężczyzna
    • autoform 1.6 gli + lpg
Odp: Przygasanie podswietlenia zegarów PN+
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 25, 2017, 01:03:05 am »
a mi wydaje się , że to akurat nie kwestia "głownego" zasilania skrzynki bezpieczników bo np. właczone światła mijania czy nawet właczone mijania i przełaczanie w tym samym momencie na swiatła długie , czy nawet jeszcze w tym samym momencie włączenia świateł stop ma dużo większy pobór prądu niż włączony kierunkowskaz. Może i jest lekkie przygasanie, ale tutaj mowa cały czas o przygasaniu w rytm migającego kierunkowskazu/ przerywacza - czyli w momencie zaświecenia się świateł kierunku następuje znaczne mniejsze podświetlenie zegarów i tak w kółko - jednym słowem dyskoteka w rytm "przerywacza"

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1998
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Odp: Przygasanie podswietlenia zegarów PN+
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 13, 2017, 07:38:18 am »
pisałem kiedyś o kwestii kierunkowskazów w plusie, po analizie tych pseudo schematów moim zdaniem głównym winowajcą całych spadków napięć jest włożony w obwód włącznik awaryjnych przez który zamyka się cały obwód, a kabelki są tam  cienkie jak  dupa węża.
co do stopu proponuje sprawdzić włącznik czy nie jest przyjarany ewentualnie wymienić na nowy, pasują te z malucha.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem