Autor Wątek: Polonez 1.6 GLE Cargo Ambulans - Taktyczny Trapez  (Przeczytany 3653 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez 1.6 GLE Cargo Ambulans - Taktyczny Trapez
« dnia: Wrzesień 14, 2017, 11:49:43 am »

Offline motomaciey

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jestem hardocerem!
    • Polonez Cargo Ambulans 1994r.
    • EMS
Moja przygoda z katamaranami rozpoczęła 2 lata temu (wcześniej przez kilkanaście lat motocykle) od wyszarpania z krzaków Poloneza Karetki z 1994 roku. Początek swojej kariery rozpoczął służbą w armii by zakończyć ją po dwudziestu latach w krzakach AMW w Olsztynie, a następnie w krzakach pośrednika handlarza. Wiele razy próbowałem ugrać cokolwiek bezpośrednio na przetargach ale były z góry ustawione...
Skąd pomysł na karetkę? Jestem ratownikiem, po ciężkim wypadku odstawiłem na jakiś czas motocykl ratunkowy (nie nadający się do użytku) i zacząłem rozglądać się za jakimś środkiem zastępczym. Najtańszy był Trapez, okazało się, że dobrze radzi sobie na imprezach w terenie i lesie gdzie nie jest wymagane zabezpieczenie Ambulansem spełniającym obecnie obowiązujące normy.
I tak kulałem się jakiś czas Polonezem na zmianę z dłubaniem w jego wnętrznościach. Po kupnie współczesnej karetki Poldek poszedł w odstawkę i tak sobie trochę stał. Gdy posypały się odszkodowania za wypadek zacząłem inwestować w dawne projekty, a Trapez dostał nowe zadanie - ciągnie za sobą MotoAmbulans bo po za imprezami nie chce mi się na nim jeździć.
Tak wyglądał zaraz o zakupie:

Od tamtego czasu dostał nowy hak, car audio, nowy modulator sygnałów, zaślepki kloszy Elektra po popękały, nowe tarcze tył, komplet klocków i owiewki Heko (nie ma wszystkich na zdjęciach). Tak wygląda obecnie:



W planach jest uterenowienie go, sprężyny i resory 7-piórowe od Trucka, ciągle kombinuję czy wlazłyby napędy i reduktor on Nivy  <co>

Odp: Polonez 1.6 GLE Cargo Ambulans - Taktyczny Trapez
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 14, 2017, 14:29:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
W planach jest uterenowienie go, sprężyny i resory 7-piórowe od Trucka
sa lepsze sposoby na powiekszenie przeswitu niz ekstremalne usztywnianie zawieszenia,
zreszta wiecej niz 4 pióra resora nie zmieszcza sie w mocowaniu do mostu,a i to trzeba bedzie je docinac,
za to bardzo latwo i skutecznie tyl sie podniesie po zalozeniu mostu od Trucka, bo mocowania resorow sa na gorze - to z miejsca ~10cm wyzej,
potrzeba se wtedy resory od trucka, ale kilka piór trzeba wyjac, zeby sie uginaly

z przodu zamiast sprezyn od Trucka, ktore podniosa bude moze ze 2cm lepiej zrobic podkladki pod gorne sworznie,
mozna je wykonac o grubosci 3-3.5cm co z miejsca o tyle samo podniesie karoserie, a podatnosc zawieszenia sie nie zmieni,
dokladajac do tego kola od Trucka auto podniesie sie o kolejny ~1cm
ale zeby nie byc goloslownym,to ide z miarka do truchła i zmierze o ile stoi wyzej wzgledem Caro
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6 GLE Cargo Ambulans - Taktyczny Trapez
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 14, 2017, 16:06:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mala pomylka, kolo od Trucka daje 2cm wiekszy przeswit,
cala traczyna stoi 4cm wyzej (z przodu) niz caro, odejmujac 2cm na kole to sprezyny podnosza bude o 2cm ,ale dochodzi jeszcze efekt waskiego zawieszenia,
czyli po zalozeniu sprezyn 14.5mm przod na szerokim nie podniesie sie wiecej niz 2cm,
nie warto, za podkladki pod sworznie tokarz pewnie nie wezmie wiecej niz 100pln, czyli mniej wiecej tyle co sprezyny z trucka na szrocie,
a efekt bedzie dwa razy lepszy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6 GLE Cargo Ambulans - Taktyczny Trapez
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 15, 2017, 09:09:23 am »

Offline motomaciey

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jestem hardocerem!
    • Polonez Cargo Ambulans 1994r.
    • EMS
Czyli wszystkie Trucki są na wąskim zawieszeniu tak? Z tego co wiem u mnie jest szerokie, półosie które zakładałem miały 70cm. Z tymi podkładkami od sworznie dobrze radzisz, i tak miałem zmieniać, leżą i czekają nowe więc dorobię podkładki. Sprężyny z Przodu są do wymiany więc będę szukał 14,5. Widziałem, że ludzie dorabiają niższe mocowania resorów, może by pójść w drugą stronę i dorobić wyższe? Tył koniecznie trzeba utwardzić bo z przyczepą mocno siada, musiałbym dodać chociaż jedno pióro.

Odp: Polonez 1.6 GLE Cargo Ambulans - Taktyczny Trapez
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 15, 2017, 11:22:38 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Pomysł z wyższymi wieszakami nie jest zły. Choć wydaje mi się, że jeśli chciałbyś jeszcze usztywnić tył to warto też pokmionić nad resorem progresywnym bo 3 pióra powodują, że polonez chce pozbawić nad wszystkich pląb, a na 4 piórach to już beton całkowity. A zrobienie mocowań mostu jak w trucku spowodowałby co najmniej śmieszny wygląd auta. W ogóle to zastanawiam się dlaczego nikt w FSO nie wpadł na resory progresywne do PNa już wcześniej, przecież jak jedzie się np. kombi na pusto ewidentnie czuć, że tył jest za sztywny.

Odp: Polonez 1.6 GLE Cargo Ambulans - Taktyczny Trapez
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 15, 2017, 15:04:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Czyli wszystkie Trucki są na wąskim zawieszeniu tak?
tak, wszystkie Trucki maja waski zawias z przodu, ale szerokosc mostu jest miedzy waskim a szerokim z osobowki,

tyl mozna podwyzszyc na kolumnach, nie trzeba dorabiac kolumny, wystarczy zrobic klocek do podlozenia, tylko sa pewne problemy,
po pierwsze przelozenie na dzwigni - klocek o grubosci 5cm da w przyblizeniu tylko 2.5cm uniesienia karoserii nad most,
po drugie - trzeba skorygowc pochylenie mostu na mocowaniach i jeszcze na 3 piorach powinno jeszcze byc miejsce,ale na 4 piorach juz nie

zamiast dokladania piora mozesz po prostu zrobic resory ze srodkowym dlugim piorem, a ostatnie dac to ktore teraz masz srodkowe (w dwupiorowych ono jest ostatnie), a to najmniejsze wywalic (sprzedac,na pewno ktos kupi do budowy trójpiórowych resorow),
to da wieksza sztywnosc resora (bedzie wyraznie wieksza) i wyszcze polozenie poczatkowe, dodajac do tego klocki pod kolumny np. 7cm i duze kola przeswit urosnie,

jezeli chcesz isc w resory o wiekszej liczbie pior to radze jednak przejsc na most od Trucka,
wieksze przelozenie bedzie w sam raz po zmianie kol na wieksze, brak elementow wystajacych w dole mostu (oprocz pochwy oczywiscie) poprawia wlasciwosci terenowe,
z resorami mozna wtedy cudowac,bo resor mocowany jest na gorze obudowy,wiec nawet dolozenie plaskownika jako ograniczenie ugiecia resora nie stanowi problemu

3 pióra powodują, że polonez chce pozbawić nad wszystkich pląb, a na 4 piórach to już beton całkowity.
bez przesady, 15lat jezdze na 3 piorach lub wiecej ;>  i zyje - chociaz faktycznie z tymi plombami moze cos jest na rzeczy,bo musze do dentysty sie w koncu zapisac, bo wypadaja,
ale raczej nie od tego ;p
lepsza sztywnosc 3 pior niz most siedzacy na zderzaku przy 2 piorach na emeryturze,
to jest oczywiscie kwestia przeznaczenia auta, bo jasne, ze bardziej komfortowo jedzi sie na 2 piorach na pusto, ale 3 pior i wiecej nie montowano do aut przeznaczonych do jazdy na pusto, bo Cargo , Kombi i Truck do takich nie naleza

W ogóle to zastanawiam się dlaczego nikt w FSO nie wpadł na resory progresywne do PNa już wcześniej, przecież jak jedzie się np. kombi na pusto ewidentnie czuć, że tył jest za sztywny.
bo to problem techniczny, a w FSO nikt nie mial zamiaru dodawac sobie roboty,
resor progresywny wymaga pozostawienia przestrzeni miedzy piorami i przemodelowania modelu - pierwsza sprawa jest klopotliwa w uzytku ,druga wymaga pieniedzy i checi (bo czau to najwyrazniej mieli duzo)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6 GLE Cargo Ambulans - Taktyczny Trapez
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 15, 2017, 18:48:00 pm »

Offline motomaciey

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jestem hardocerem!
    • Polonez Cargo Ambulans 1994r.
    • EMS
Resory już mam trzypiórowe , a mimo to po załadowaniu sprzętem i podpięciu przyczepy z motocyklem tył siada dość mocno, potrzebne będzie czwarte pióro.

jezeli chcesz isc w resory o wiekszej liczbie pior to radze jednak przejsc na most od Trucka,
Średnio mi się uśmiecha wymiana całego mostu od Trucka, dopiero co kupiłem dwie półosie w dobrym stanie i nowe łożyska  <smutny>
Z tego co widziałem wszystkie półosie na allegro do Trucków mają 67cm, moje mają 70cm, straciłbym na rozstawie osi z tyłu 6cm, a przód zostałby bez zmian... Może zastosowałbym moje dłuższe półosie do mostu Trucka dotaczając dystanse i stosując podwójne łożyska  <co> Nie chciałbym też rezygnować z tarcz z tyłu na rzecz bębnów bo mam nowe + zregenerowane zaciski, a słyszałem, że Truck wychodził tylko z Lucasem.
na 4 piórach to już beton całkowity
Noszy co prawda rzadko używam ale może zdarzyć się, że pacjenta trzeba będzie ewakuować ze środka lasu do karetki systemowej albo LPR-u, a nosze z dodatkowym wózkiem samojezdnym trochę już ważą, oryginalnie ten Poldek jeździł jako transport w wojsku z samymi noszami, a doszły mu teraz butle tlenowe, nosze podbierakowe, deska ortopedyczna, KED, akumulator medyczny i można jeszcze długo wymieniać... Ogólnie ponad 100kg sprzętu więcej.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2017, 18:55:12 pm wysłana przez motomaciey »

Odp: Polonez 1.6 GLE Cargo Ambulans - Taktyczny Trapez
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 15, 2017, 20:57:51 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
straciłbym na rozstawie osi z tyłu 6cm, a przód zostałby bez zmian... Może zastosowałbym moje dłuższe półosie do mostu Trucka dotaczając dystanse i stosując podwójne łożyska   Nie chciałbym też rezygnować z tarcz z tyłu na rzecz bębnów bo mam nowe + zregenerowane zaciski, a słyszałem, że Truck wychodził tylko z Lucasem.
Straciłbyś 3 cm, bo o tyle był węższy stary rozstaw osi. Trucki nie były tylko na Lucasie, fakt faktem z tyłu były bębny, ale te były od jakieś łady jak mnie pamięć nie myli.

Co do resorów, jeśli masz ok. 100 kg balastu, a zależy Ci na prześwicie, to mimo wszystko radziłbym poeksperymentować z resorem progresywnym. Bo 4 pióro przydaje się tylko w konkretnej sytuacji, czyli tak jak mówisz dopięciu czyczepki z motocyklem, a stosując klasyczny resor 4 piórowy jadąc solo mógłbyś mieć problemy z trakcją na nierównościach, nie mówiąc o tym, że buda mogłaby nie wytrzymać.

Odp: Polonez 1.6 GLE Cargo Ambulans - Taktyczny Trapez
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 16, 2017, 00:46:33 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
tyl mozna podwyzszyc na kolumnach, nie trzeba dorabiac kolumny, wystarczy zrobic klocek do podlozenia, tylko sa pewne problemy,
po pierwsze przelozenie na dzwigni - klocek o grubosci 5cm da w przyblizeniu tylko 2.5cm uniesienia karoserii nad most,
po drugie - trzeba skorygowc pochylenie mostu na mocowaniach i jeszcze na 3 piorach powinno jeszcze byc miejsce,ale na 4 piorach juz nie
po trzecie, trzeba przedłużyć szpilki w podłużnicach.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polonez 1.6 GLE Cargo Ambulans - Taktyczny Trapez
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 16, 2017, 08:08:06 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To może poduchy pneumatyczne jakieś małe albo bałwanki...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez 1.6 GLE Cargo Ambulans - Taktyczny Trapez
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 19, 2017, 18:59:27 pm »

Offline motomaciey

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jestem hardocerem!
    • Polonez Cargo Ambulans 1994r.
    • EMS
Mały update, wnętrze bez noszy i podstawy czyli konfiguracja do jazdy na co dzień:



Podejdzie wykładzina bagażnika od zwykłego Caro, chodzi mi o to czy z tyłu nie będzie za szeroka ze względu na mechanizmy Webasta pod bocznymi ściankami? Szukałem dedykowanej do Cargo ale w internetach pustka  <co>

Odp: Polonez 1.6 GLE Cargo Ambulans - Taktyczny Trapez
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 19, 2017, 19:03:28 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
To sanitarka Cargo miała webasto?  <zdziwiony>
Nie podejdzie, bo podłoga w Caro kończy się właściwie równo z wnęką koła zapasowego.

Odp: Polonez 1.6 GLE Cargo Ambulans - Taktyczny Trapez
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 19, 2017, 19:52:18 pm »

Offline motomaciey

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jestem hardocerem!
    • Polonez Cargo Ambulans 1994r.
    • EMS
No były Webasta, z tego co wiem to miała większość  :d Suche nagrzewnice ze sterownikami SG 1561 bez programatora czasowego, tylko termostat.
To że podłoga jest krótsza to wiem tylko zastanawiam się czy wejdzie na szerokość  <co>

Odp: Polonez 1.6 GLE Cargo Ambulans - Taktyczny Trapez
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 19, 2017, 21:55:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wytnij sobie z jakiegos gumoleum i bedzie po problemie


po trzecie, trzeba przedłużyć szpilki w podłużnicach.
chodzilo mi raczej o taki klocek z kołnierzem wyspawany z jakiego ksztalotownika i plaskiej blachy, zeby go przykrecic do podluznicy ,a z drugiej strony przykrecic kolumny (srubami z nakretkami)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 19, 2017, 21:56:59 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6 GLE Cargo Ambulans - Taktyczny Trapez
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 20, 2017, 20:16:17 pm »

Offline motomaciey

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jestem hardocerem!
    • Polonez Cargo Ambulans 1994r.
    • EMS
Gumoleum odpada, czasem używam go jako camper, musi być miękko pod tyłkiem :D

Odp: Polonez 1.6 GLE Cargo Ambulans - Taktyczny Trapez
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 20, 2017, 20:46:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a fabryczna wykladzina to niby z czego, pianki z chmur niebianskich ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6 GLE Cargo Ambulans - Taktyczny Trapez
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 20, 2017, 20:50:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To poszukaj wykładziny dywanowej... będzie prawie jak oryginał
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.