Czyli wszystkie Trucki są na wąskim zawieszeniu tak?
tak, wszystkie Trucki maja waski zawias z przodu, ale szerokosc mostu jest miedzy waskim a szerokim z osobowki,
tyl mozna podwyzszyc na kolumnach, nie trzeba dorabiac kolumny, wystarczy zrobic klocek do podlozenia, tylko sa pewne problemy,
po pierwsze przelozenie na dzwigni - klocek o grubosci 5cm da w przyblizeniu tylko 2.5cm uniesienia karoserii nad most,
po drugie - trzeba skorygowc pochylenie mostu na mocowaniach i jeszcze na 3 piorach powinno jeszcze byc miejsce,ale na 4 piorach juz nie
zamiast dokladania piora mozesz po prostu zrobic resory ze srodkowym dlugim piorem, a ostatnie dac to ktore teraz masz srodkowe (w dwupiorowych ono jest ostatnie), a to najmniejsze wywalic (sprzedac,na pewno ktos kupi do budowy trójpiórowych resorow),
to da wieksza sztywnosc resora (bedzie wyraznie wieksza) i wyszcze polozenie poczatkowe, dodajac do tego klocki pod kolumny np. 7cm i duze kola przeswit urosnie,
jezeli chcesz isc w resory o wiekszej liczbie pior to radze jednak przejsc na most od Trucka,
wieksze przelozenie bedzie w sam raz po zmianie kol na wieksze, brak elementow wystajacych w dole mostu (oprocz pochwy oczywiscie) poprawia wlasciwosci terenowe,
z resorami mozna wtedy cudowac,bo resor mocowany jest na gorze obudowy,wiec nawet dolozenie plaskownika jako ograniczenie ugiecia resora nie stanowi problemu
3 pióra powodują, że polonez chce pozbawić nad wszystkich pląb, a na 4 piórach to już beton całkowity.
bez przesady, 15lat jezdze na 3 piorach lub wiecej
i zyje - chociaz faktycznie z tymi plombami moze cos jest na rzeczy,bo musze do dentysty sie w koncu zapisac, bo wypadaja,
ale raczej nie od tego
lepsza sztywnosc 3 pior niz most siedzacy na zderzaku przy 2 piorach na emeryturze,
to jest oczywiscie kwestia przeznaczenia auta, bo jasne, ze bardziej komfortowo jedzi sie na 2 piorach na pusto, ale 3 pior i wiecej nie montowano do aut przeznaczonych do jazdy na pusto, bo Cargo , Kombi i Truck do takich nie naleza
W ogóle to zastanawiam się dlaczego nikt w FSO nie wpadł na resory progresywne do PNa już wcześniej, przecież jak jedzie się np. kombi na pusto ewidentnie czuć, że tył jest za sztywny.
bo to problem techniczny, a w FSO nikt nie mial zamiaru dodawac sobie roboty,
resor progresywny wymaga pozostawienia przestrzeni miedzy piorami i przemodelowania modelu - pierwsza sprawa jest klopotliwa w uzytku ,druga wymaga pieniedzy i checi (bo czau to najwyrazniej mieli duzo)