Autor Wątek: Czy jest to właściwa przekładnia do Poloneza Atu minus 1997r?  (Przeczytany 3220 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czy jest to właściwa przekładnia do Poloneza Atu minus 1997r?
« dnia: Wrzesień 28, 2017, 16:39:42 pm »

Offline modrih

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu minus GLI 1,6 / 1997 / Bosch
Witajcie,

Czy pokazana przekładnia może zostać zamontowana w Polonezie Atu minus 1997 r. (hamulce Lucas)?
 


pozdrawiam

Odp: Czy jest to właściwa przekładnia do Poloneza Atu minus 1997r?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 28, 2017, 16:59:41 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
I tak i nie. Tak bo będzie pasować, a nie bo nie ma wąsa ograniczającego skręt kół.

Odp: Czy jest to właściwa przekładnia do Poloneza Atu minus 1997r?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 28, 2017, 17:03:44 pm »

Offline modrih

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu minus GLI 1,6 / 1997 / Bosch
Czy można ten wąs przełożyć ze starej przekładni z dużym luzem? Czy też przełożenie wąsa jest zbyt trudne, problematyczne?

Odp: Czy jest to właściwa przekładnia do Poloneza Atu minus 1997r?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 28, 2017, 17:06:43 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Nie lepiej wrzucić od razu wspomaganie? Abimex '97 ma zrobione nawierty pod pompę.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Czy jest to właściwa przekładnia do Poloneza Atu minus 1997r?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 28, 2017, 17:07:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a po co ogranicznik w przekladni bez wspomagania ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Czy jest to właściwa przekładnia do Poloneza Atu minus 1997r?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 28, 2017, 17:10:30 pm »

Offline modrih

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu minus GLI 1,6 / 1997 / Bosch
Właśnie chodzi o to że ja nie chce wspomagania. Tak lubię po prostu. Jeżeli coś to zmienia to jest to Bosch.

Ogranicznik pewnie po to by za mocno nie skręcić kierownicą i by "coś się nie stało" w układzie kierowniczym.

Nie jestem mechanikiem. Czy zmiana wąsa to trudna sprawa, wykonalna? I tak trzeba by było zapewne zalać do niej olej nowy..
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2017, 17:45:05 pm wysłana przez modrih »

Odp: Czy jest to właściwa przekładnia do Poloneza Atu minus 1997r?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 28, 2017, 17:27:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to sprawdz czy twoj ma ogranicznik,bo szczerze mowiac w nowszych nie zwracalem na to uwagi,a starsze nie maja ogranicznika,
ograniczniki kojarze tylko na ZF i JKC,
98' ZF  z ogranicznikami,
98' JKC z ogranicznikami
01' JKC bez
98' JKC to przechodzony Truck,wiec mogl miec cos kombinowane,
pozostale to Caro i na 99% nic nie bylo kombinowane
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2017, 17:36:29 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Czy jest to właściwa przekładnia do Poloneza Atu minus 1997r?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 28, 2017, 18:55:21 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie zawracaj sobie głowy ogranicznikami. i tak zawsze zaprze się wąsem przy wahaczu jeśli bedzie taka potrzeba. przekładnia każda bez wspomy pasuje.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Czy jest to właściwa przekładnia do Poloneza Atu minus 1997r?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 28, 2017, 19:17:03 pm »

Offline modrih

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu minus GLI 1,6 / 1997 / Bosch
Ok. Podobno jest to nówka tylko w kiepskich warunkach magazynowana. Wypadało by zalać olejem ją na nowo.

Ale wątek taki był poruszany: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=31528.0

Odp: Czy jest to właściwa przekładnia do Poloneza Atu minus 1997r?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 28, 2017, 23:59:55 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
mi to wygląda na przekładnię do 125p, w polonezie chyba zawsze górny dekiel był aluminiowy, a nie stalowy.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Czy jest to właściwa przekładnia do Poloneza Atu minus 1997r?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 29, 2017, 00:02:42 am »

Offline modrih

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu minus GLI 1,6 / 1997 / Bosch
Tak masz rację, ale od 125p, nie spasuje do Atu minusa? To stara przekładania.

Odp: Czy jest to właściwa przekładnia do Poloneza Atu minus 1997r?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 29, 2017, 02:05:20 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
spasuje
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Czy jest to właściwa przekładnia do Poloneza Atu minus 1997r?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 29, 2017, 13:30:15 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tyle że chyba ma inne przełożenie i promień skrętu. Ale mechanicznie montaż 1:1.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Czy jest to właściwa przekładnia do Poloneza Atu minus 1997r?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 29, 2017, 13:33:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przelozenie musi byc to samo,bo slimak sie nie zmienial, wiec dla stalej dlugosci wasa przelozenie tez sie nie zmieni
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Czy jest to właściwa przekładnia do Poloneza Atu minus 1997r?
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 29, 2017, 13:36:13 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To dkaczego zmienił się promień zawracania z biegiem lat?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Czy jest to właściwa przekładnia do Poloneza Atu minus 1997r?
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 29, 2017, 14:08:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bo przelozenie zaciskow na przod pozwolilo na powiekszenie skretu kol,
przekladnia i tak nie dobijala do swoich skrajnych polozen,wiec jeszcze maly zapas byl,
pozniej juz promien zawracania zalezal od zastosowanej przekladni, tylko nie wiem na ile ZFa ogranicza budowa przekladni,a na ile ustawienie ogranicznikow wychylenia waskow ,bo JKC ma mniejszy promien zawracania niz ZF
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Czy jest to właściwa przekładnia do Poloneza Atu minus 1997r?
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 29, 2017, 14:34:47 pm »

Offline Zdzichu

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 10
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5 SLE 1990
Przełożenie ramienia to żaden kłopot - trzeba mieć tylko praskę. Mi ściągnęli w warsztacie za piwo :) Trzeba tylko z powrotem zamontować ramię na wieloklinie w tej samej pozycji, powinien być znak.