Autor Wątek: Caro 1.6 16v Rally  (Przeczytany 3568 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Caro 1.6 16v Rally
« dnia: Październik 07, 2017, 12:54:34 pm »

Offline Smar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 135
Hej,
Wrzucam parę zdjęć i opis mojego "Groszka".
Ogólnie to nie chciałem kupować już nigdy Poloneza, ale sytuacja mnie zmusiła ;) Auto kupiłem już częściowo przygotowane, od Jerzy_jeż. Wcześniej miał je Łazar, a silnik robił Jacek M. 
 Co jest zrobione:
Zawieszenie:
- amory Isuzu (chyba)
- zmieniony mocowanie wahacza w belce
- wszystkie gumy zmienione na poliuretan żółty
- sprężyny, nie wiem z czego
- amory Mercedes tył
- resor 3 póra

Silnik
- 1.6 z rovera na kompie od 1.4
- podobno wydajniejsze wtryski
- filtr stożkowy i strumienica dolotu
- kolektor baran + cały wydech na jakiejś większej rurze (chyba 2,5')

Hamulce
- hydrołapa
- zaciski i tarcze Siena z przodu
- wspornik serwa

Inne
- kubły, pasy i zamszowa kierownica
- elektroszpera
- wspomaganie
- most 4.3
- koła 15"
- opony toyo  i profil (semislick)
- akumulator w bagażniku
- płyta pod miskę

Tego co robili poprzedni właściciele nie jestem pewnie, więc jak ktoś zna historię tego auto to proszę mnie sprostować.

Zdjęć za dużo  nie mam:












Caro 1.5 GLI ("Zielony" - poległ); Caro 2.0 GLE (Poldoford - poszedł w świat); Caro 1.9D (Klekot - sprzedany); Caro 2000 DOHC (Czarny - poległ); Borewicz 2000 DOHC ("Czarnobyl"- jeździ u Hoffmana );
Caro 1.6 16v (Groszek)

Odp: Caro 1.6 16v Rally
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 07, 2017, 14:59:41 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Bardzo fajny kolorek <ok>
Cytuj (zaznaczone)
sprężyny, nie wiem z czego
xD  <lol2>

Przybliż nam temat amortyzatorów z Mercedesa jak możesz.  :-)

Odp: Caro 1.6 16v Rally
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 07, 2017, 15:49:22 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Stalówki z multipli ? Fajna zabawka :D
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Caro 1.6 16v Rally
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 07, 2017, 17:08:44 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3832
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Z Barchetty.

Jak Rover 1.6 w porównaniu do poprzedniego DOHCa?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Caro 1.6 16v Rally
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 07, 2017, 19:52:50 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3211
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V






No powiem, że konfiguracja jak do KJSów na prawdę świetna <ok>

Swoją drogą, czy to jest to auto, które Łazar lepił jakoś na wiosnę 3 lata wstecz? Wcześniej miało na przednich błotnikach napisy "FSOSport"?

Odp: Caro 1.6 16v Rally
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 07, 2017, 20:52:50 pm »

Offline jacekmm34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125 1.6 GSI
 
Silnik może nie ale uszczelkę pod głowicą ,Łazar wziął sam słupek ale jak go już traktował to już tego nie wiem .....







Odp: Caro 1.6 16v Rally
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 07, 2017, 21:57:27 pm »

Offline Smar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 135
Jak Rover 1.6 w porównaniu do poprzedniego DOHCa?

- Na minus: Zupełnie nie jedzie z dołu. (W DOHC i Poldofordie nawroty można było robić z II biegu) Skrzynia FSO - w porównaniu do fiatowskiej czy fordowskiej to jakaś porażka.

- Na plus: Jak już się wkręci to jedzie pięknie. Po drugie wtrysk wielopunktowy - moje dwólitrówki były na gaźnikach i zawsze  były z nimi problemy (szczególnie przy przeciążeniach). Po trzecie - o niebo lepszy rozkład mas . Dwa litry fiata są ciężkie (forda to już wogóle tragicznie ciężkie). Rovera prowadzi się lekko.

No powiem, że konfiguracja jak do KJSów na prawdę świetna

Poprzedni wahacz zrobił się w banana po cięciu.
Teraz są wzmacniane płaskownikiem 5mm grubości. Ale uwaga: jak otwory w belce są podniesione, to płaskownik spawany od dołu wahacza  nie może wystawać poza jego krawędzie. Ja o tym nie pomyślałem i wahacze które są na zdjęciu musiałem poprawiać.
Caro 1.5 GLI ("Zielony" - poległ); Caro 2.0 GLE (Poldoford - poszedł w świat); Caro 1.9D (Klekot - sprzedany); Caro 2000 DOHC (Czarny - poległ); Borewicz 2000 DOHC ("Czarnobyl"- jeździ u Hoffmana );
Caro 1.6 16v (Groszek)

Odp: Caro 1.6 16v Rally
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 07, 2017, 22:08:41 pm »

Offline Smar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 135
Swoją drogą, czy to jest to auto, które Łazar lepił jakoś na wiosnę 3 lata wstecz?

Tak to ten. Najpierw miał go Łazar, potem Jerzy. Potem znowu Łazar, ale nie spłacił auta więc było drugi raz do kupienia  od Jerzego.  I tak trafiło do mnie.

Silnik może nie ale uszczelkę pod głowicą ,Łazar wziął sam słupek ale jak go już traktował to już tego nie wiem .

To jest wielka zagadka. U mnie nie chodzi cały czas w okolicach czerwonego pola na obrotomierzu - narazie bezawaryjnie. Szykuje się do wymiany uszczelki, listwy olejowej na tą poprawioną i termostatu - na ten z Freelandera.


Caro 1.5 GLI ("Zielony" - poległ); Caro 2.0 GLE (Poldoford - poszedł w świat); Caro 1.9D (Klekot - sprzedany); Caro 2000 DOHC (Czarny - poległ); Borewicz 2000 DOHC ("Czarnobyl"- jeździ u Hoffmana );
Caro 1.6 16v (Groszek)

Odp: Caro 1.6 16v Rally
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 08, 2017, 13:30:20 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6751
  • Płeć: Mężczyzna
Poprzedni wahacz zrobił się w banana po cięciu.

To albo jakieś mega-hardkorowe cięcie, albo nie zauważyłem że muszę wahacze wymienić.

Z ciekawostek to "Alitalia" wykazał ostatnio że płyta alu na most miała głęboki sens bo im się w tej Bułgarii most złamał.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E