Autor Wątek: Caro 1.6 16v Rally  (Przeczytany 2480 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Caro 1.6 16v Rally
« dnia: Październik 07, 2017, 12:54:34 pm »

Offline Smar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 135
Hej,
Wrzucam parę zdjęć i opis mojego "Groszka".
Ogólnie to nie chciałem kupować już nigdy Poloneza, ale sytuacja mnie zmusiła ;) Auto kupiłem już częściowo przygotowane, od Jerzy_jeż. Wcześniej miał je Łazar, a silnik robił Jacek M. 
 Co jest zrobione:
Zawieszenie:
- amory Isuzu (chyba)
- zmieniony mocowanie wahacza w belce
- wszystkie gumy zmienione na poliuretan żółty
- sprężyny, nie wiem z czego
- amory Mercedes tył
- resor 3 póra

Silnik
- 1.6 z rovera na kompie od 1.4
- podobno wydajniejsze wtryski
- filtr stożkowy i strumienica dolotu
- kolektor baran + cały wydech na jakiejś większej rurze (chyba 2,5')

Hamulce
- hydrołapa
- zaciski i tarcze Siena z przodu
- wspornik serwa

Inne
- kubły, pasy i zamszowa kierownica
- elektroszpera
- wspomaganie
- most 4.3
- koła 15"
- opony toyo  i profil (semislick)
- akumulator w bagażniku
- płyta pod miskę

Tego co robili poprzedni właściciele nie jestem pewnie, więc jak ktoś zna historię tego auto to proszę mnie sprostować.

Zdjęć za dużo  nie mam:












Caro 1.5 GLI ("Zielony" - poległ); Caro 2.0 GLE (Poldoford - poszedł w świat); Caro 1.9D (Klekot - sprzedany); Caro 2000 DOHC (Czarny - poległ); Borewicz 2000 DOHC ("Czarnobyl"- jeździ u Hoffmana );
Caro 1.6 16v (Groszek)

Odp: Caro 1.6 16v Rally
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 07, 2017, 14:59:41 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Bardzo fajny kolorek <ok>
Cytuj (zaznaczone)
sprężyny, nie wiem z czego
xD  <lol2>

Przybliż nam temat amortyzatorów z Mercedesa jak możesz.  :-)

Odp: Caro 1.6 16v Rally
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 07, 2017, 15:49:22 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Stalówki z multipli ? Fajna zabawka :D
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Caro 1.6 16v Rally
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 07, 2017, 17:08:44 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Z Barchetty.

Jak Rover 1.6 w porównaniu do poprzedniego DOHCa?
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Caro 1.6 16v Rally
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 07, 2017, 19:52:50 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi






No powiem, że konfiguracja jak do KJSów na prawdę świetna <ok>

Swoją drogą, czy to jest to auto, które Łazar lepił jakoś na wiosnę 3 lata wstecz? Wcześniej miało na przednich błotnikach napisy "FSOSport"?

Odp: Caro 1.6 16v Rally
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 07, 2017, 20:52:50 pm »

Offline jacekmm34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6 16V VVC Klima., Fiat 125 1.6 GSI
 
Silnik może nie ale uszczelkę pod głowicą ,Łazar wziął sam słupek ale jak go już traktował to już tego nie wiem .....







Odp: Caro 1.6 16v Rally
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 07, 2017, 21:57:27 pm »

Offline Smar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 135
Jak Rover 1.6 w porównaniu do poprzedniego DOHCa?

- Na minus: Zupełnie nie jedzie z dołu. (W DOHC i Poldofordie nawroty można było robić z II biegu) Skrzynia FSO - w porównaniu do fiatowskiej czy fordowskiej to jakaś porażka.

- Na plus: Jak już się wkręci to jedzie pięknie. Po drugie wtrysk wielopunktowy - moje dwólitrówki były na gaźnikach i zawsze  były z nimi problemy (szczególnie przy przeciążeniach). Po trzecie - o niebo lepszy rozkład mas . Dwa litry fiata są ciężkie (forda to już wogóle tragicznie ciężkie). Rovera prowadzi się lekko.

No powiem, że konfiguracja jak do KJSów na prawdę świetna

Poprzedni wahacz zrobił się w banana po cięciu.
Teraz są wzmacniane płaskownikiem 5mm grubości. Ale uwaga: jak otwory w belce są podniesione, to płaskownik spawany od dołu wahacza  nie może wystawać poza jego krawędzie. Ja o tym nie pomyślałem i wahacze które są na zdjęciu musiałem poprawiać.
Caro 1.5 GLI ("Zielony" - poległ); Caro 2.0 GLE (Poldoford - poszedł w świat); Caro 1.9D (Klekot - sprzedany); Caro 2000 DOHC (Czarny - poległ); Borewicz 2000 DOHC ("Czarnobyl"- jeździ u Hoffmana );
Caro 1.6 16v (Groszek)

Odp: Caro 1.6 16v Rally
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 07, 2017, 22:08:41 pm »

Offline Smar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 135
Swoją drogą, czy to jest to auto, które Łazar lepił jakoś na wiosnę 3 lata wstecz?

Tak to ten. Najpierw miał go Łazar, potem Jerzy. Potem znowu Łazar, ale nie spłacił auta więc było drugi raz do kupienia  od Jerzego.  I tak trafiło do mnie.

Silnik może nie ale uszczelkę pod głowicą ,Łazar wziął sam słupek ale jak go już traktował to już tego nie wiem .

To jest wielka zagadka. U mnie nie chodzi cały czas w okolicach czerwonego pola na obrotomierzu - narazie bezawaryjnie. Szykuje się do wymiany uszczelki, listwy olejowej na tą poprawioną i termostatu - na ten z Freelandera.


Caro 1.5 GLI ("Zielony" - poległ); Caro 2.0 GLE (Poldoford - poszedł w świat); Caro 1.9D (Klekot - sprzedany); Caro 2000 DOHC (Czarny - poległ); Borewicz 2000 DOHC ("Czarnobyl"- jeździ u Hoffmana );
Caro 1.6 16v (Groszek)

Odp: Caro 1.6 16v Rally
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 08, 2017, 13:30:20 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Poprzedni wahacz zrobił się w banana po cięciu.

To albo jakieś mega-hardkorowe cięcie, albo nie zauważyłem że muszę wahacze wymienić.

Z ciekawostek to "Alitalia" wykazał ostatnio że płyta alu na most miała głęboki sens bo im się w tej Bułgarii most złamał.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E