Autor Wątek: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?  (Przeczytany 4172 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« dnia: Listopad 19, 2017, 20:35:26 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Otóż sprawa ma się następująco, rozebrałem 1,8 na części pierwsze coby ustalić ogólny stan motoru i sporządzić listę części do jego remontu. Wszystko szło książkowo, aż do momentu wyjmowania tulei z bloku. O ile w 1,6 tuleje praktycznie same wychodziły bez konieczności używania większego przymusu, to w 1,8 siedzą twardo, da się nimi ruszać, nawet lekko obrócić, ale wychodzą max 5 mm i dalej nie chcą. Zatem pytanie do znawców tematu , czym i w jaki sposób najlepiej zachęcić tuleje to opuszczenia bloku? Oczywiście chodzi o sposób umożliwiający ponowny ich montaż na miejsce.
« Ostatnia zmiana: Listopad 19, 2017, 21:00:08 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 19, 2017, 21:00:46 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jak się lekko uniosą to ciągnij i jednocześnie staraj się je lekko przechylać w różne strony. A jeśli nie to od spodu zmusić do wyjścia.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 19, 2017, 21:13:34 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Ale czym? Drewnianym kołkiem i pobijać młotkiem, czy jakoś inaczej? Ogólnie jedna wyszła i wyglądała tak, jakby była w miejscu styku z blokiem uwalona hmmm... no powiedzmy, że czymś takim jak stary, mocno "ubity" smar.

Odp: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 04, 2018, 17:17:36 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Ten mocno ubity smar to pozostałości po starym kleju, ja im pomagałem od dołu delikatnie gumowym młotkiem przez kołek i powoli wylazły. Przed ponownym montażem trzeba gniazda jak i same tuleje z zewnątrz oczyścic dokładnie ze starego kleju, rdzy i innych dziadostw szczotka druciana na wiertarce, porządnie odtłuscic i posadzić na hylomarze niebieskim. U mnie we freelanderze po robocie ma już przykrecone ponad 5000 km i zapierdala aż miło i nic mu nie dolega. Pierścienie załóż z Primy albo jakie kolwiek inne które nie mają dzielnonych 3 częściowych olejaków, które standardowo się zapiekaja i powinno chulac. Aha i jeszcze przed montażem tulei proponuje zmierzyć płaszczyznę bloku i ewentualnie delikatnie ja zabielic co by uszczelka ładnie siadła i powinno grać
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 04, 2018, 17:20:32 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Z tymi pierscieniami to doj*ebales...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 04, 2018, 17:26:54 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Z tymi pierscieniami to doj*ebales...

Dokładnie
Jak i z zabielaniem bloku
Tuleje muszą wystawać nad blok, jak zabielisz blok, to będą za bardzo wystawać i wtedy trzeba albo toczyć tuleje albo uszlifować blok. Jak są za głęboko to w UK są specjalne podkładki dystansowe.
Pierścienie 3 częściowe są dużo lepsze od 2 częściowych.

Odp: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 04, 2018, 17:30:37 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Pisałem delikatnie zabielic tak żeby zniwelować ew rysy pod warunkiem że jest prosty , chyba że zwykrzywiany w pi. .du i trza pół milimetra drzeć albo i lepiej to lepiej to wypier... na skup metali kolorowych niż bawić się w toczenie tulei. Co do pierścieni 3 częściowych mam odmienne zdanie, wszystkie Eco teci Opla są na tym poskładane fabrycznie i każdy jeden zaczyna puszczać niebieska chmure przy 180 tyś. A starsze motory które fabrycznie poskładane na dwuczęściowych pierścieniach ładowały po 300 i lepiej ,przykład mój dawny dupowoz MB 190 2.0 Pb w gazie, przewalone pół bańki a ile miał faktycznie pieron wi , olej 10w40,  od wymiany do wymiany grama nie brał. Kolejny przykład osławione Durateci1.8, 2.0 Forda montowane w Mondeo mk3 wpierdzielały olej jak najete , kumpel ma takiego, wymieniliśmy piersciony na 2 częściowe i spokój, problem znikł wiec niewiem w czym te 3 częściowe mają być lepsze .
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2018, 18:19:30 pm wysłana przez Artek824 »
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 04, 2018, 17:48:26 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
posadzić na hylomarze niebieskim
Jakie ma być oznaczenie, M? Ile potrzeba tego wynalazku, żeby opędzić wszystkie tuleje?

Z tymi pierścieniami to nie wiem, na alledrogo są tylko Goetze i są to raczej 2 częściówki. Będę o tym myślał jak będę to składał, póki co jeszcze nawet nie tknąłem tego drugiego silnika, który docelowo ma być dawcą bebechów.

Odp: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 04, 2018, 17:51:05 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Jedna tubka chyba 150 ml bodajrze , nie pamiętam w każdym razie ta mała, mam jeszcze dwie to ci moge odsprzedać .Oznaczenie M
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 04, 2018, 18:03:13 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi

Z tymi pierscieniami to doj*ebales...

Dokładnie
Jak i z zabielaniem bloku
Tuleje muszą wystawać nad blok, jak zabielisz blok, to będą za bardzo wystawać i wtedy trzeba albo toczyć tuleje albo uszlifować blok. Jak są za głęboko to w UK są specjalne podkładki dystansowe.
Pierścienie 3 częściowe są dużo lepsze od 2 częściowych.
Po pierwsze to niewiem co bys ty tam chciał szlifować w tym bloku jak twierdzisz ze po lekkim zabielaniu juz tuleje za wysoko będą wystawały, a po drugie te podkładki o których piszesz występowały o ile się nie mylę w starszym typie bloku, w nowszem po 2000 roku ( mam ich rozebrane dwa ) tuleje siadają na zamek bezpośrednio na blok i niema tam żadnych podkładek a w przypadku gdyby tuleja się zapadła to raczej musiałoby być okrutnie wyzarte gniazdo albo tuleja. Jesli to drugie to jeszcze pół bidy bo można próbować podmienić, jeśli blok to już gorsza sprawa
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2018, 18:26:55 pm wysłana przez Artek824 »
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 04, 2018, 19:43:36 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
jak dla ciebie wytoczenie tulei to problem to wiesz ... zmień hobby.
Tuleja musi wystawać nad blok o ok 0.1mm
W Roverach często siadała 1 tuleja, a osoby nie obeznane w temacie zmieniały w koło uszczelki. Patent z podkładkami był znany od 2002-2003 roku, ja robiłem to pierwszy raz niewiele później.
Przerobiłem jeden blok tak, że zamiast podkładek był monolit blaszany na dnie bloku i to temat uszkodzonego bloku zakończyło na 10 lat, bo potem rdza zakończyła rovera 400 w którym to jeździło.
Teraz sobie można to sprowadzić z UK i samemu drutować nie trzeba. Choć teraz jest water Jet i laser więc jest o wiele łatwiej.
Ogólnie co by nie mówić to ten silnik ma więcej błędów konstrukcyjnych niż zalet i nie przez przypadek został nam sprzedany. Najgorszy element to głowica i wybijające się pierścienie ogniowe na jej płaszczyźnie.
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2018, 19:46:09 pm wysłana przez diodalodz »

Odp: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 04, 2018, 20:40:15 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Wytoczenie tulei nie jest problemem tylko pytanie czy to ma sens, mi np.udało się kupić kompletny blok za 50 euraków w Niemczech wiec czy przy takiej cenie zakupu bloku jest sens się bawić w toczenie tulei i kombinacje? Raczej skóra za wyprawkę. A co do reszty sie zgodze, ja jak składałem motor specjalnie wydarłem tuleje żeby je uszczelnić od nowa  bo jak wiadomo te motory tez juz trochę lat mają i fabryczne uszczelnienie może się posypać no i mamy temat woda w oleju i tak jak napisałes wymiany uszczelki pod głowica na nonstopie nic nie dajace .A blok liznołem nie na pałe tylko po sprawdzeniu płaszczyzny okazało się ze jest praktycznie idealny wiec na lekkie szlifniecie powierzchni takie tylko co by zatrzeć drobne zarysowania i ślady po starej uszczelce można było sobie pozwolić .
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2018, 21:44:20 pm wysłana przez Artek824 »
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 04, 2018, 22:38:55 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Porównanie z silnikiem MB ze 190 to kolejna porażka. Zacznijmy od tego ze stare mercedesy były przewidziane na 1000000-1500000km a nie jak współczesne do500000. Pierścienie olejowe 3 częściowe są stosowane obecnie w 95 jak nie w 100% silnikach benzynowych. Składam silniki Rovera od 13 lat. Chcesz to możemy sobie na ich temat porozmawiać. Nie wiem co musiałoby się stać żeby blok Rovera stracił płaszczyznę przylgni. Nigdy się w tym nie spotkałem. W hondzie, nissanie, BMW, owszem. Nawet w żeliwnym bloku trudno o krzywiznę. Chyba ze ktoś zrobi 50km lub więcej bez płynu chłodniczego. Tuleja w roverze musi wystawać i h*j. Inaczej być nie moze. Zabielic sobie blok mogles zwykłym papierem sciernym 180 lub 240. I do tego pewno wsadziles uszczelke wielowarstwowa?
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2018, 22:49:09 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 04, 2018, 22:43:08 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Pierścienie ogniowe wbijaja się w głowice dopiero po sporym polowaniu lub konkretnym przegrzaniu. Chociaz jak się dokładnie skręcić głowice to się nic nie powinno dziać. Chyba ze uszczelka jakąś z doopy
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 04, 2018, 22:45:40 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Kolejny przykład osławione Durateci1.8, 2.0 Forda montowane w Mondeo mk3 wpierdzielały olej jak najete , kumpel ma takiego, wymieniliśmy piersciony na 2 częściowe i spokój, problem znikł wiec niewiem w czym te 3 częściowe mają być lepsze .
przestał brać to po prostu je zmieni liście. To logiczne
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 04, 2018, 22:57:47 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Noi tu sie mylisz bo akurat pierscienie były wadą fabryczna tych silników
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 04, 2018, 23:00:52 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
A inne Eco kible ze standardowo zapieczonymi tymi papierowymi 3 czesciowymi olejakami jak wytłumaczysz?
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 04, 2018, 23:03:02 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Zresztą każdy ma swoje zdanie, ja niestety niemam o nich dobrego zdania a troche motorów różnego kalibru w życiu przerobiłem
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 05, 2018, 00:05:55 am »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
. Cyt sledzik'Pierścienie olejowe 3 częściowe są stosowane obecnie w 95 jak nie w 100% silnikach benzynowych'.  I między innymi dlatego tak krótko zyja bo są zrobione z popularnego materiału zwanego gownolitem do którego również zaliczam w/w pierścieni. Co do płaszczyzny bloku ogólnie masz rację, ale kupując blok niewiadomego pochodzenia warto ją sprawdzić, ponieważ tak jak sam powiedziałeś mogło to byc przegrzane na milion sposobów i ogólnie wszystkiego się można spodziewać. Papierem ściernym owszem można przyleciec i tez bedzie nie mówię że nie ale jak jest maszyna do dyspozycji po taniosci czemu by jej nie użyć , zaszkodzic nie zaszkodzi a wygląda żadnej przy składaniu😅.Uszczelkę założyłem wielowarstwowa i nowa magistrale  i oczywiście nowy srubunek
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2018, 00:26:03 am wysłana przez Artek824 »
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: Wyjęcie tulei z bloku - czym i jak?
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 05, 2018, 00:44:16 am »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Śledzik miałeś jakieś problemy z MLS em? Ja znowu ze zwykłą reinza miałem fuck up
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...