Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018  (Przeczytany 46332 razy)

Dominik i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ 1.6 GSi 2001r.
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1180 dnia: Czerwiec 16, 2018, 23:15:30 pm »
Kurdę, ale się wiedzie. Wczoraj uruchomiłem nową klimę w swoim jedynym (do wczoraj) Pluszaku, a dzisiaj już są dwa.  <lol2>

Właśnie wróciłem z 450 km podróży z "nowym" Caro Plusem, który prawdopodobnie pójdzie na dawcę. Z wyglądu i wnętrza straszy jak rudy na imprezie, ale co najlepsze silnik i skrzynia mimo 270k km przelotu chodzi jak... zegareczek. Żaden z moich trzech GSI tak wzorowo nie chodził jak ten. Nic się nie tłucze niepokojącego w silniku a i w skrzyni biegi gładziutko i cicho wchodzą. Jutro jakieś większe oględziny mu zrobię.  <jupi>
Pochwal się za ile go wyrwałeś i daj jakieś fotki  <ok>

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1973
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1181 dnia: Czerwiec 17, 2018, 01:45:31 am »
1.8 niemal złożony, brakuje mu nierzadu, sprzęgła i dekla górnej pokrywy. Zamotalem się na rozrządzie, bo gdzieś zgubiłem śruby i sprężynkę od napinacza... I na dziś dałem sobie spokój.
Jak zwykle w moim zaścianku wszystko jest tylko nic nie ma... Nie było żadnego z polecanych przez Multeca preparatów do łączenia połówek silnika. Także chcąc nie chcąc sięgnąłem po mojego serdecznego warsztatowego przyjaciela Victora, Victora Rainza.
Tulei nie mierzyl, ale wystawały ponad blok.
Ogólnie wyszła mix 3 silników. Bez ofiar w sprzęcie się nie obeszło i przypadkiem uszkodziłem najlepszą podstawkę filtra oleju jaką miałem przygotowaną pod ten motor :(
Rzeczywiście śruby używane są o mniej więcej 1 cm dłuższe od nowych.
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11213
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1182 dnia: Czerwiec 17, 2018, 01:59:57 am »
Rzeczywiście śruby używane są o mniej więcej 1 cm dłuższe od nowych.
wez zmierz jeszcze raz ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1973
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1183 dnia: Czerwiec 17, 2018, 11:24:15 am »
Man... Kup nowe i podeślij to chętnie to zrobię. Może były użyte więcej niż raz i dlatego to tak się wydłużyło. Poza tym mniej więcej 1 cm to dokładniej ~7-8 mm
 
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1125
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN Caro 1.4 '96, Yamaha XJ600N, Fiat Bravo 1.2 80
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1184 dnia: Czerwiec 17, 2018, 12:20:18 pm »
Pytanie retoryczne, magistrale zmieniles?

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1577
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1185 dnia: Czerwiec 17, 2018, 12:57:05 pm »
Coś źle musiałeś zmierzyć, mam dwa komplety używanych śrub i jak składałem WC to sobie porównywałem z nowymi. Różnica od 1 do 2mm co już je dyskwalifikuje. Po za tym jakby rozciągnęły się o te 7-8mm to przy wkręcaniu (o ile w ogóle dałoby się je wkręcać) zrobiłyby ładne dziury w misce olejowej ;] Przy planowaniu bloku i głowicy wskazane jest zeszlifowanie o ~2mm 4 śrub od strony koła zamachowego.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1125
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN Caro 1.4 '96, Yamaha XJ600N, Fiat Bravo 1.2 80
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1186 dnia: Czerwiec 17, 2018, 13:00:33 pm »
Tez chciałem wspomnieć, u mnie różnice stare/nowe byly ~2mm. 7-8 niemożliwe, jeśli masz jednak takie różnice, moze upewnij sie czy masz wlasciwe sruby?

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1973
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1187 dnia: Czerwiec 17, 2018, 13:33:14 pm »
Precyzując to tak sobie przyłożyłem jedną do drugiej i rzuciłem okiem co i jak, widać nieco się rozjechały. Teraz zmierzyłem długość śruby i wychodzi 415 mm, czyli wydłużyła się 3 mm. Odpowiadając na pytanie Ciastka, nie ale dobrze ją wyplukałem (ropowinicą, karcherem i na koniec sprężonym powietrzem)  i "splanowalem" powierzchnię przylegania, także powinno być ok.
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3375
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1188 dnia: Czerwiec 17, 2018, 13:39:25 pm »
MLS bez nowszej magistrali olejowej to nie jest przepis na sukces. Jedyny słuszny MLS jest z serii N, bo ten z 2006 roku to o kant dupy obić.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1973
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1189 dnia: Czerwiec 17, 2018, 14:14:53 pm »
Czym różni się nowsza magistrala od starszej, oczywiście poza ksztaltem? Ten silnik chyba jest jakaś wersją przejściową, gdyż ma już automatyczny naciąg paska rozrządu i nadlew na czujnik walka rozrządu, mimo to jest jeszcze na kopułce. Albo był już przeszczepiony do poloneza, w sumie ciężko powiedzieć.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2018, 14:19:26 pm wysłana przez Gomulsky »
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3375
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1190 dnia: Czerwiec 17, 2018, 17:09:05 pm »
Sztywnością. Jest dużo solidniejsza.
Półksiężyc do czujnika i auto napinacz + kopułka to typowy silnik z przełomu 1999/2000.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1973
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1191 dnia: Czerwiec 17, 2018, 19:22:31 pm »
No i jaki to ma związek z MLSem? Bo szpilki są na tyle gęsto rozmieszczone, że nie powinna być problemu z odkształceniami nawet starej magistrali. Czyli ten silnik to jednak jest wersja przejściowa pomiędzy poszczególnymi układami sterowania.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2018, 19:24:13 pm wysłana przez Gomulsky »
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4560
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1192 dnia: Czerwiec 17, 2018, 20:11:00 pm »
Rover zalecał do MLS wymianę magistrali, więc może rzeczywiście policzyli że magistrala się pognie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3375
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1193 dnia: Czerwiec 17, 2018, 20:25:55 pm »
Taki ma związek, że zostało to zaprojektowane jako para na podstawie badań. Ja wiem, że lubisz podważać moją wiedzę, ale nie wzięło się to z kosmosu. To z Twoimi silnikami jest problem, a nie z tymi, które ja robiłem.
Pozwolę sobie zacytować znanego tunera K16 w UK, mianowicie Simona Erlanda znanego na forach jako KingK.

"However it is ESSENTIAL to fit new oil rail, if a MLS gasket is being used, because the new MLS gaskets achieve only 75% of the clamping of the old elastomer gaskets [the elastomer compresses more than the 5 steel core plates of the MLS] and consequently the MLS is much more prone to leak than the elastomer gasket without the new oil rail".

Magistrala jest dużo solidniejsza, z racji konstrukcji oraz zastosowania innego materiału. Ma spory wpływ na ogólną odporność silnika na zginanie bloku/głowicy w wyniku cyklicznego nagrzewania i składania. I tak jak wyżej, MLS daje tylko 75% siły ściskającej czapkę z blokiem, więc JEST KONIECZNE stosowanie nowej magistrali. :)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2018, 20:27:30 pm wysłana przez Multec »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4560
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1194 dnia: Czerwiec 17, 2018, 20:35:45 pm »
Jeśli dobrze zrozumiałem to chodzi raczej o to że MLS ściska się tylko na 75% w stosunku do uszczelki starego typu, domniemuję że te pozostałe 25% po szpilkach rozwala szynę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11213
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1195 dnia: Czerwiec 17, 2018, 20:41:05 pm »
w temacie samego rowerka nie jestem, ale ten silnik jest sztywny jak puszka po napoju i jezeli wprowadzili nowa magistrale, ktora ma za zadanie usztywnienie bloku (czyli wspomaga ruszt) ,to na pewno dobrze wplynie na sztywnosc i pomoze nie rozpasc sie 1.8, bo wal w 1.8 silniej szarpie blokiem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1973
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1196 dnia: Czerwiec 17, 2018, 21:03:56 pm »
To z Twoimi silnikami jest problem, a nie z tymi, które ja robiłem.
Ło kurła toś poleciał w przestworza. Z moimi silnikami owszem jest problem, ale... w motorze 1,6 moja ingerencja sprowadziła się do:
1. Zmiany oleju
2. Zmiany rozrządu
3. Zmiany górnej pokrywy.
A miał jednowarstwową uszczelkę i starą magistralę :]
Z 1,4 nie wiadomo dokładnie co się stało, bo jeszcze go nie rozebrałem, ale wiele wskazuje na to, że UPG jest cała i zdrowa, magistrala olejowa zapewne też, a zniszczeniu uległy pierścienie na 4 cylindrze. Przynajmniej na to wskazywałoby zaolejenie 4 świecy i brak pracy na jednym garze. Ale tego dowiem się dopiero za jakiś czas. Tak czy inaczej dołu w nim nie ruszałem i nawet jak był tam jakiś błąd w sztuce to na pewno nie był on z mojej winy.  MLS jest znacznie grubszy kiedy jest luzem, ale ściśnięty głowicą, praktycznie tej samej wysokości co "standardowa" uszczelka. W ogóle jak ziomek doszedł to tych "75%"? Co zmierzył sobie uszczelkę i stwierdził, że MLS jest 1/4 wyższy od "elastomerowej" i dla tego magistrala przejmuje te 25% zwiększonej objętości bloku <lol> Myślę, że osoby odpowiedzialne za zaprojektowanie i produkcję MLSa dobrały na niego odpowiednie materiały, żeby wyeliminować ten problem nawet jeśli w praktyce mógłby wystąpić.

to na pewno dobrze wplynie na sztywnosc i pomoze nie rozpasc sie 1.8, bo wal w 1.8 silniej szarpie blokiem

Możliwe, że to była prawdziwa przyczyna modernizacji magistrali olejowej, w końcu ten silnik był projektowany jako 1,4, a skoro już z 1,6 w pierwszej wersji bloku były problemy z tym, że te pękały to w przypadku 1,8 nie mogło być lepiej.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2018, 21:13:09 pm wysłana przez Gomulsky »
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1497
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1197 dnia: Czerwiec 18, 2018, 22:06:21 pm »
Miało być dzisiaj przygotowanie pod zamontowanie błotników, które stale leżą na pace (właściwie na ramie, bo paka też zdemontowana), lecz z racji bonusowych dziur w podłodze, było ich zaspawywanie i zabezpieczanie.

Offline daniel22

  • Zasiłek z MOPS-u
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1417
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1198 dnia: Czerwiec 18, 2018, 22:19:27 pm »
Pękło znowu 300km, z Puław do Katowic. Ktoś mi machał kciukiem w górę z bordowego kombi na blachach SD  :] Trasa poszła wyjątkowo szybko 130-140 na blacie po S7, jak zwykle bez awarii. W nagrodę kupiłem wozowi bojowemu dwa nowe siłowniki z Krosna do tylnej klapy, bo oryginalne mimo, że działają, zaczęły skrzypieć (smarowanie nic nie daje).
Użytkownik pontonów KONGER

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3051
  • Płeć: Mężczyzna
  • 15 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2018
« Odpowiedź #1199 dnia: Czerwiec 18, 2018, 22:19:34 pm »
Cóż ciąg dalszy po fajrancie zmagań z zabudową bagażnika ze sklejki.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........