Autor Wątek: 1.6 GLE, I GEN  (Przeczytany 604 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DaniuMMz

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
    • Szukam Poloneza
1.6 GLE, I GEN
« dnia: Marzec 23, 2018, 11:20:06 am »

Witam wszystkich. Mam kilka problemów ze swoją instalacją LPG i chciałbym się poradzić w kilku kwestiach. Szukałem po różnych tematach na tym forum oraz na innych, ale wraz nie mogę znaleźć odpowiedzi.

1.6 OHV, Gaźnik

I gen, śruba
Parownik Lovato (nie wiem jak na nim sprawdzić model)

Od początku.
- Seryjna pucha, z termostatem, oba wloty skierowane na kolektor wydechowy, mikser rurkowy (tak było jak kupiłem) - jeździło to płynnie, ale tragicznie
- Przerobiłem tę puszkę, wyrzuciłem termostat, rurę skierowałem między reflektor a akumulator - trochę lepsze przyspieszenie, ale przy nagłych wciśnięciach gazu dławienie
- Dołożyłem do tego zaworek zwrotny na II gardziel - poprawiło się przyspieszenie gdy była otwarta tylko I gardziel, gdy otwierała się II to szarpał jakby nie pompowało gazu
- No i dzisiaj zamontowałem palnik szczelinowy d- 2x28 no i jest tragedia auto w ogóle się nie chce wkręcać, śruby na registrze rozkręcone całkowicie i wkręca się tylko do 4,5k rpm i to z trudem , gdzie na rurce się wkręcał na 8tys. Przy zaślepianiu filtra coś tam się poprawia, no ale to chyba nie o to chodzi, skoro w innych tematach ludzie piszą jak im to fajnie jeździ na gazie itd :/
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2018, 11:27:40 am wysłana przez DaniuMMz »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2281
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Odp: 1.6 GLE, I GEN
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 23, 2018, 12:29:25 pm »
parownik podłączony rurką z kolektorem ssącym?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Offline DaniuMMz

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
    • Szukam Poloneza
Odp: 1.6 GLE, I GEN
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2018, 13:05:05 pm »
Tak, podciśnienie podłączone do króćca w kolektorze ssącym

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10983
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: 1.6 GLE, I GEN
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 23, 2018, 13:55:35 pm »
a parownik w jakim stanie, bo wyglada na zdychajacy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline DaniuMMz

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
    • Szukam Poloneza
Odp: 1.6 GLE, I GEN
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2018, 21:14:12 pm »
W jaki sposób to sprawdzić bez jego rozbiórki? Po odkręceniu korka spustowego nic z niego nie wypływa w sumie. Parownik to chyba rg80 (porównuję go z rg80, bo po zdjęciach jest taki sam)

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10983
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: 1.6 GLE, I GEN
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 23, 2018, 21:16:43 pm »
zapewne rg80, dobre i trwale parowniki,ale nie niezniszczalne,
jezeli poluzowales mocno srube napiecia membrany (ta plastikowa miedzy kroccami wodnymi) i przy obciazeniu brakuje gazu, a na wolnych obrotach silnik pracuje (czyli go nie zalalo) to na pewno parownik nie pracuje tak jak powinien

musisz odkrecic dekiel ,ten na ktorym jest cewka na srodku, a 6 srubek na obwodzie, i sprawdzic czy membrana jest miekka na calej powierzchni,
zestaw naprawdzy tego parownika kosztuje ponizej 40pln, regeneracja nie bedzie droga
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2018, 21:19:19 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline DaniuMMz

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
    • Szukam Poloneza
Odp: 1.6 GLE, I GEN
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 23, 2018, 21:25:10 pm »
Ogólnie zdarzyło mi się tę śrubkę wykręcić podczas pracy silnika i nic się nie zmieniło. W ogóle ona robi różnicę jedynie jak jest wkręcona (przygasa i gaśnie), jak wykręcę ją o dwa obroty i dalej to już pracuje w całym jej zakresie tak samo

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10983
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: 1.6 GLE, I GEN
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 23, 2018, 21:45:03 pm »
a normalnie na tym parowniku i mikserze palnikowym w 1.6GLE mozna zalac silnik az zgasnie, odkrecajac srube,
jest tez wyrazny punkt pracy na najwyzszych obrotach miedzy skrajnymi polozeniami ,czyli przydlawianiu sie silnika raz wkrecajac srube,a pozniej ja wykrecajac,
zreszta w ten sposob reguluje sie instalacje Igen i na tym zestawia idzie to gladko i przyjemnie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline DaniuMMz

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
    • Szukam Poloneza
Odp: 1.6 GLE, I GEN
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 23, 2018, 22:21:01 pm »
Mam nadzieję, że uda mi się jutro kupić od ręki zestaw do regeneracji to zrobię regenerację i zobaczymy.

Załóżmy, że uda się go zregenerować to czy wyrzucić ten zawór zwrotny?

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10983
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: 1.6 GLE, I GEN
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 23, 2018, 22:58:43 pm »
zaden zawor zwrotny nie jest potrzebny, wiec bedzie tylko przeszkadzal
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6306
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: 1.6 GLE, I GEN
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 24, 2018, 00:45:25 am »
A jak zejść ze spalaniem bo moje 1,5 gle na  rurkach wciąga nawet 17l/100.Fakt że sporo to trasy po 2km/12h.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10983
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: 1.6 GLE, I GEN
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 24, 2018, 01:22:06 am »
kupic cos takiego http://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-cieczy-silnika-webasto-komplet-i7216601520.html
na zimno nie sposob okreslic i wyregulowac ilosc przelatujacego paliwa, nawet sonda lambda nie pomoze ,bo zanim sie nagrzeje to gasisz silnik,
moj truck w podobnym trybie raz wciagnal mi 25l a raz 20l ,mimo ze jest dobrze ustawiony
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6306
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: 1.6 GLE, I GEN
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 25, 2018, 08:57:06 am »
To taniej jeździć dalej z takim spalaniem.

Problem mam z gle więc czysta mechanika. Przerobiłem ssanie dodając 3cią rurkę z drugiego przelotu do wejścia ssania w gaźniku. Więc jakoś idzie ogarnąć nagrzewanie. Na zimnym ledwo się telepie ale po 2 minutach już na ssaniu ma ponad 2000rpm.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6306
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: 1.6 GLE, I GEN
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 26, 2018, 20:34:42 pm »
Po ostatnich regulacjach w trasie wyszło 10,8 w tym 40 km autostradą z prędkościami 115-120. Zobaczymy jak będzie spalanie w systemie 2/12...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline DaniuMMz

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
    • Szukam Poloneza
Odp: 1.6 GLE, I GEN
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 31, 2018, 10:34:32 am »
Zmieniłem parownik na Tomasetto AT07 (latał jeszcze niedawno w Civicu V gen) i szczerze nic to nie zmieniło. Rozebrałem cały dolot, uszczelki pozmieniałem na nowe i no żadnej poprawy, wraz jak przytkam dolot to się wkręca jak głupi.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 10983
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: 1.6 GLE, I GEN
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 31, 2018, 16:37:33 pm »
jak zalozyles tommasyfa, to bylo 50% szans,ze nic sie nie zmieni
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline DaniuMMz

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
    • Szukam Poloneza
Odp: 1.6 GLE, I GEN
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 31, 2018, 22:02:15 pm »
Z racji braku doświadczenia w tym temacie sugerowałem się tym, że w innym aucie pracował no i był praktycznie pod ręką. No nic, zamawiam w takim razie zestaw naprawczy i będę dłubał w tygodniu.

Offline daniel22

  • Prawdziwy koneser
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1255
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pogromca typowych Łukaszów
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: 1.6 GLE, I GEN
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 31, 2018, 22:21:24 pm »
Jeśli mowa o zestawie naprawczym do tego parownika, to zastanów się dwa razy, czy chcesz wywalać pieniądze w tak kiepski reduktor...

Offline DaniuMMz

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
    • Szukam Poloneza
Odp: 1.6 GLE, I GEN
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 31, 2018, 22:27:44 pm »
Zestaw naprawczy do parownika, który leży aktualnie na warsztacie i jest to prawdopodobnie Lovato rg80

Offline daniel22

  • Prawdziwy koneser
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1255
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pogromca typowych Łukaszów
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: 1.6 GLE, I GEN
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 31, 2018, 22:31:29 pm »
To w ten jak najbardziej warto inwestować  :].