Autor Wątek: Star 1142 specjalista od stara poszukiwany  (Przeczytany 404 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 694
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Star 1142 specjalista od stara poszukiwany
« dnia: Kwiecień 30, 2018, 10:16:00 am »
Witam

Czy ma ktoś z Was namiar na jakiegoś fachowca/technika od ciężarówek marki Star?

Mam taki problem z ukladem chlodzacym: otóż nad chlodnica znajduje sie zbiorniczek wyrównawczy i z tego zbiorniczka wychchodzi na górze króciec do ktorego ktos zamontowal rurke podłączona przez otwor w korku do butelki plastikowej po coca coli. Gdy auto sie nagrzewa co jakis czas w butelce pojawia sie plyn, ktory trzeba z powrotem przelać do zbiorniczka wyrownawczego. Jeżdżą tak wszystkie stary w "firmie" w ktorej pracuje i majster tlumaczy że ten typ tak ma i od 20lat jeżdżą tak z butelkami bo auto sprawne a plyn wywala.
Jest to dla mnie nie do przyjecia zeby od 20 lat stosowano takie druciarstwo w autach sluzbowych poważnej instytucji
Zeby montować "butelkę wyrownawcza" dla zbiorniczka wyrownawczego. Absurd!

Irytuje mnie to tym bardziej że butelka po nagrzaniu od ciepla robi sie twarda, peka na zgieciu i caly plyn w niej zgromadzony wycieka. Nie ma jej przewidzianej w zadnej instrukcji.

Moje pytania do fachowca ze Starachowic
- Czy wszystkie Stary w kraju jeżdżą z pusta butelka po coca coli czy ten typ tak ma?
- Dlaczego od 20lat wywala plyn ze zbiorniczka wyrownawczego, ktory jest umieszczony nad chlodnica i powyzej silnika?
- Jak można zapobiec wywalaniu plynu i wyeliminować takie druciarstwo z butelką?
 
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4040
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonezz rulezz
    • GLE, GLI, GSI - rodzinka rośnie. :)
Odp: Star 1142 specjalista od stara poszukiwany
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 30, 2018, 12:47:12 pm »
Sorki od Stara nie mam speca, ale pamiętam że analogiczny patent był w Skodzie którą kupiłem. Tam jest płyn czy woda? A tak przy okazji - na forach MAN'a mają dokładnie analogiczne problemy i na ogół jest to efekt wydmuchanej uszczelki pod głowicą. Może spróbuj spytać na forum "wagaciezka.com"?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2018, 12:58:07 pm wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux:

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11213
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Star 1142 specjalista od stara poszukiwany
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 30, 2018, 13:00:01 pm »
moze wystarczy naprostsze rozwiazanie, czyli utrzymywanie poziomu takiego, jaki sie zrobil po przelaniu do butelki - czyli nie wlewaniu zawartosci butelki do zbiorniczka
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 694
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Odp: Star 1142 specjalista od stara poszukiwany
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 30, 2018, 13:51:23 pm »
Właśnie sprawa wyglada tak, ze uszczelki sa cale a plyn wywala i wywale nawet po napenieniu sie butelki.

Zrobilbym wcinke i na trójniku powrotem wpial rurke do obiegu ale nie jest to uklad zamkniety i gdzies ciśnienie musi uchodzić korek jest metalowy.

Inna możliwość to rurke zamiast do butelki podniesc i zawiesic maksymalnie wysoko i sprawdzic czy tez bedzie wypluwalo

Chcialem odlac tyle plynu az przestanie wywalac ale w instrukcji jest jasno wskazane jaki poziom plynu ma byc w zbiorniczku i w wyniku przegrzania i stwierdzenia niedoboru plynu uzytkownik zostanie obarczony winą za szkode bo niewlasciwie eksploatował sprzet.
 
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11213
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Star 1142 specjalista od stara poszukiwany
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 30, 2018, 14:04:09 pm »
Chcialem odlac tyle plynu az przestanie wywalac ale w instrukcji jest jasno wskazane jaki poziom plynu ma byc w zbiorniczku i w wyniku przegrzania i stwierdzenia niedoboru plynu uzytkownik zostanie obarczony winą za szkode bo niewlasciwie eksploatował sprzet.
to na 20letnie Stary jest jeszcze gwarancja <wow>
solidna firma ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 694
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Odp: Star 1142 specjalista od stara poszukiwany
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 30, 2018, 15:44:41 pm »
Chodzilo mi o to ze jak sie spie"""li silnik to przyjdzie taki pan od szkód i jak stwierdzi ze to twoja wina (bo bylo za malo plynu chlodzacego) to Ty bulisz kase na naprawe
 
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
    • polonez 1500 88r.
Odp: Star 1142 specjalista od stara poszukiwany
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 30, 2018, 17:42:56 pm »
silnik t359e -> czyli lekko zmodyfikowany S359M -> czyli silnik ze stara 200, w którym nie przewidzieli zbiorniczków wyrównawczych płynu chłodzącego -> czyli ten typ tak ma

Zauważ, że w starze 200 na chłodnicy jest rurka, która odprowadza nadmiar płynu na ziemię.

Na upartego możesz spróbować zaślepić ten króciec i zobaczyć co się będzie działo. W MAN-ach (produkowanych w lat co star 1142) zbiorniczek jest połączony tylko z chłodnicą i nie ma żadnych dodatkowych wyjść.



Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 694
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Odp: Star 1142 specjalista od stara poszukiwany
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 30, 2018, 22:12:24 pm »
Zgadza sie 200seta ma to samo a nie ma zbiorniczka wyrownawczego ale jakos np jelcz p 315/ 325 czy 622 nie ma tego problemu


Jesli rzeczywiście "ten typ tak ma" to jak poprawic to co spie"""ila fabryka zeby nie jeździć z druciarska butelka?   

Acha... firmowy Lublin andoria tez wywala plyn do butelki... masakra :/
 
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1973
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: Star 1142 specjalista od stara poszukiwany
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 30, 2018, 22:33:18 pm »
Na moje to ten silnik ma problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia. W sensie, że w czasie pracy powstają pęcherze powietrza, które nie powstawały, gdy układ pracował pod ciśnieniem.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2018, 22:35:24 pm wysłana przez Gomulsky »
Jeżdżę FSO:
Cytat: Varisella
BO MNIE KU*WA STAĆ.

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
    • polonez 1500 88r.
Odp: Star 1142 specjalista od stara poszukiwany
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 30, 2018, 23:09:24 pm »
Tyle, że w jelczu zamiast tego lubiła sobie wyskoczyć uszczelka spod drugiej głowicy. Poza tym w jelczu zakładasz szczelny korek na chłodnicę i Ci się robi sprawnie działający układ ciśnieniowy. Spróbuj tego w starze.

Offline białygsi91

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro plus gsi
Odp: Star 1142 specjalista od stara poszukiwany
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 23, 2018, 23:02:32 pm »

Ja bym założył nowy korek na chłodnice i wywalił zbiorniczek tak jak jest w 200-tce i 266.U znajomego działało.
płyn w starze to fabryczny problem.W wojsku starki mają normę zużycia płynu chłodniczego dla przejechanych kilometrów.
Ale są sztuki które z tym problemu nie mają.
Patent jednego z kierowców 266 na sprawdzanie poziomu płynu podczas jazdy,to uruchamianie nagrzewnicy co jakiś czas.
Jesli nie grzeje a temp jest w normie to brakuje płynu.