Autor Wątek: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.  (Przeczytany 17376 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #60 dnia: Kwiecień 12, 2020, 15:46:10 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Normalna oporność, przebić nie ma jak nocą otworzysz maskę? Nie latają iskry po przewodach? Nie wiem, jak to wygląda w roverze jeśli chodzi o trwałość wałków, po wymianie kopułki przez chwilę wszystko grało - nie masz śladów uderzeń palec i styki wewnątrz kopułki?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #61 dnia: Kwiecień 12, 2020, 19:40:07 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wałki rozrządu w K-Serii to dopóki nie będą pracować sucho w gniazdach albo nie naleci syfu z olejem to nie zużywają się praktycznie w ogóle. Sporadycznie widziałem porysowane czopy, natomiast zużytej krzywki jeszcze nigdy. Trzpień palca jest osadzony elastycznie, zapewne celem izolacji, wewnątrz tulejki metalowej zalanej gumą, ale też nie spotkałem się, żeby był z tym problem.

Sam walczę z wypadaniem zapłonu, cały zapłon prócz cewki nowy, przerwy na świecach jednakowe i odpowiednie. Przed wymianą przewodów, kopułki i palca było to samo. Obstawiam kiepskie świece albo padającą cewkę. Ewentualnie nieszczelność zaworu, ale mam nadzieję, że nie... :D
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #62 dnia: Kwiecień 12, 2020, 22:15:20 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No to w takim wypadku można jeszcze niskooporowe kable dać z janmora i zobaczyć, czy będzie jakakolwiek poprawa. Powinno się zmniejszyć wymagane napięcie zapłonu. Jakby cewka padała, to można poeksperymentować i zmniejszyć przerwę z 0,85 do 0,6 lub 0,5 - też jako półśrodek powinno pomóc. Na NGK mógł ciężej palić, bo może sprzedawca, jak to mają w zwyczaju dał Ci świece z opornikiem - mi też próbowali wepchnąć takie w sklepie do favoritki. Czy mają opornik, czy nie, macie w oznaczeniach na świecy. Im większy opór na drodze cewka-świeca, tym wymagane napiecie zapłonu jest wyższe. Ale mam wrażenie, że wtedy powinien też poszarpywać podczas jazdy na pełnym gazie i ostrego przyśpieszania.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2020, 22:19:29 pm wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #63 dnia: Kwiecień 12, 2020, 22:35:04 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Świece to ja zawsze do K-Serii zakładam te same, więc odpada. Z kablami NGK też nigdy nie miałem problemów.
Podmienie cewkę na dniach i ewentualnie kupię nowe świeczki. Przy czym i tak zaraz wywalam kopułkę i wrzucam cewki w wasted spark także sprawa się wyjasni.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #64 dnia: Kwiecień 12, 2020, 22:50:27 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
W międzyczasie, jak już to wypadanie zapłonu się pojawiło, to robiłem uszczelke pod głowicą. Wałki i reszta były bez zarzutu. Jedynie na jednym tłoku było widac odbite zawory-ślad po przedwczesnym zerwanym rozrządzie u pierwszego właściciela.
Zauważyłem też, że auto niema dobrego ciągu na wyższych obrotach (tak od 5 tys. obr wzwyż). Kumpel ma miernik i adapter zrobiony pod mierzenie ciśnienia paliwa w roverze, także jak się sytuacja z tym korona świństwem uspokoi to będziemy mierzyć.

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #65 dnia: Kwiecień 23, 2020, 20:48:57 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Ciśnienie zmierzone-pompa podaje równe 3 bary,a polonez nadal sobie radośnie husta silnikiem  <mysli>
W międzyczasie odkąd trwa ten problem,było robione:
-UPG+ przegląd głowicy
-rozrząd
-podmiana komputera
-przegląd wężyków od podciśnień
-podmiana kabli zapłonowych
-wymiana kopułki na org. lucasa
-podmiana cewki zapłonowej
-podmiana świec
-wymieniony czujnik położenia wału
-wymieniony filtr paliwa
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2020, 20:55:04 pm wysłana przez mihals »

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #66 dnia: Maj 02, 2020, 20:14:27 pm »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Borykałem się u siebie z wypadaniem/brakiem zapłonu na 4 cylindrze i finalnie okazało się że przyczyną była nieszczelność kolektor dolotowy-głowica.

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #67 dnia: Maj 16, 2020, 21:05:59 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Pomoerzyłem jeszcze czujnik przepustnicy 0.8v na zamknietej, 3.44v na otwartej na maksa

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #68 dnia: Maj 16, 2020, 22:08:49 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Słabo. 0.5 na zamkniętej Panie lub max 0.65. Na max otwartej bliżej 4V
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #69 dnia: Maj 16, 2020, 22:54:24 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Przy takich wartościach i tanim mierniku może być też błąd pomiaru, to na multimetrze czy komputerze mierzyłeś, względem masy nadwozia?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #70 dnia: Maj 16, 2020, 23:01:08 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Słabo. 0.5 na zamkniętej Panie lub max 0.65. Na max otwartej bliżej 4V

To nie ma znaczenia. Po adaptacji (5x otwarcie do ogranicznika) sterownik zna zakres od do. Trzeba wziąć pod uwagę, że przepustnica w Poldoroverze ma ogranicznik, który powoduje, że przepustnica otwiera się w granicach 80procent maks, stąd też niskie wskazania tpsa.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #71 dnia: Maj 16, 2020, 23:11:54 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Prędzej - przynajmniej tak podejrzewam - wpływ na takie zachowanie mogłoby mieć duże falowanie napięcia przez zużycie ścieżki oporowej TPS-a w rejonie, gdzie najczęściej pracuje, czyli na wolnych i lekkim gazie. Ale nie sądzę, że aż do tego stopnia...
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #72 dnia: Maj 16, 2020, 23:44:07 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
To nie ma znaczenia. Po adaptacji (5x otwarcie do ogranicznika) sterownik zna zakres od do. Trzeba wziąć pod uwagę, że przepustnica w Poldoroverze ma ogranicznik, który powoduje, że przepustnica otwiera się w granicach 80procent maks, stąd też niskie wskazania tpsa.
Wielokroć doświadczone, że pomimo adaptacji powyżej 0.75V na max zamkniętej silnik nie działal prawidlowo: czytaj telepało i dusiło podczas przyspieszania itp. Być może w grę wchodzą korekty po napięciu TPS ale to tylko mój domyśl ;)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #73 dnia: Czerwiec 17, 2020, 19:06:03 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Sprawdź czujnik położenia wału i jego wiązkę. Jak tak czasami miałem, gdy poruszyło się przewód od tego czujnika, wypadały zapłony albo palił na dwa gary.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 30, 2020, 19:45:57 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Dobra są postępy, ostatnimi miesiącami polonez stał się moim daily, także jest intensywie jeżdżony. Na zimym silniku, wogóle niema czym jechać, czasem po wduszeniu pedału gazu czuć, że brakuje mu paliwa. Czujnik temperatury sprawdzałem na kompie i dobrze pokazuje temperature. Czyżby pompa paliwa już była na wykończeniu?

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #75 dnia: Listopad 21, 2020, 23:18:00 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Pompa paliwa wymieniona około 2-3 tyg. temu, jak narazie telepanie silnika znikło, mocy znacznie przybyło, ale jak się nagrzeje po ostrzejszej jeździe np. autostradą to dostaje zadyszki. Na następny tydzień zamontuje tłumik zamiast katalizatora, podejrzewam że po 160 tys km. katalizator się już trochę przytkał.

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 22, 2020, 01:10:26 am »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Hmm... tak na logikę pompa nie powinna powodować problemów na wolnych obrotach, a dopiero podczas jazdy, kiedy zapotrzebowanie silnika na paliwo jest większe. Mój abimex, kiedy go świeżo kupiłem, miał pompę na wykończeniu, dławił się strasznie podczas np. wyjeżdżania z garażu, ale na wolnych pracował normalnie.

160 tysięcy jak na katalizator to dość sporo, pewnie już dawno jest zapchany. Aż dziwne, że jeszcze się nie rozleciał.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #77 dnia: Listopad 23, 2020, 21:57:12 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Jak narazie katalizator robi swoją robote bo spaliny które wylatują z wydechu są bezwonne i po przyłożeniu chusteczki i przegazowaniu czyste :D

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 20, 2020, 03:15:46 am »

Offline wlodar123

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 35
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU+ GSI '98@ 1.6 16V
Od jakoś końca grudnia 2019, chyba jeszcze przed awarią palca mnie, również dopadł ten sam problem.. Często też silnikiem trzepało, jakby miał zdjętą co najmniej jedną fajkę ze świecy. Problem występował na obu paliwach, z czego zawsze na lpg było trochę/czasem i dużo lepiej, niż na benzynie (niezależnie od włożonych wtrysków, odpinania podciśnienia od regulatora, czy zatykania powrotu itp. itd. Wymieniane dziesiątki razy kopułki, palce, przewody, cewki, czujniki temp. wody i powietrza, tps, przerabiane setki razy mixowanie z różnymi ustawieniami przepustnicy(ale to częściowo co by nie było- pomaga), podpinane obie wersje memsa z poloneza, podpinany CPWK z 1.4 i z 1.6 bez większych różnic.
Póki co, znowu wszystko jest na nowo rozgrzebywane przez dalsze próby zlokalizowania przyczyny szarpania silnika na jałowych (Tu jest już całkiem nieźle, ale sedno problemu dalej nie jest usunięte) ->https://youtu.be/zukPsOPvQ-Q
   
I chyba w końcu doszedłem do sedna. Prawdopodobnie desynchronizację z czytywanych obrotów/sygnałów z zamachu przez CPW względem tego, co widzi sterownik i z jakim spowolnieniem czasem względem obrotów, próbuje manewrować biegiem jałowym(min. skaczące o znaczne wartości typu 6*- 18* wyprzedzenie zapłonu) będzie powodować (bynajmniej u mnie) jednak jakieś przebicie/przetarcie na wiązce silnika. A raczej przebicie żyły sygnałowej pewnie na ekran przewodu, ponieważ przy okazji wygląda na to, że jest (szczególnie na wyższych obrotach) zakłócany odczyt sondy na sterowniku silnika. Mems ostatnio już całkiem odbiega wskazaniami, od tego co jest pokazywane w centralce KME.  <zdenerwowany> No jeszcze do podmianki jest obrotomierz, który może też coś być trafiony.  ;-| 
Złapałem trop po tym, jak na odpalonym silniku mierząc spadki w skrzynce bezpieczników, na bezpieczniku od zegarów poraziło mnie dość intensywnie szybkimi impulsami. To już było wiadomo, że trzeba się skupić w kierunku cewki, a raczej bardziej CPWK. TAK ja też nie mogłem uwierzyć wtedy w to co się odwaliło... Przy okazji wyszło,że na włączonym zapłonie z odłączonym CPWK ruszając wiązką od niego, wyzwalają się w jakiś sposób sygnały na pojedyncze wytworzenie iskry na cewce i to na tyle silnej że słychać przy tym dość mocny strzał w kopułce.   <bez smaku>
Nie możliwe przecież, żeby się tak naelektryzował przewód od lekkiego ruchu,  żeby wyzwolić impuls.  <mysli> Także muszę ogarnąć kawałek przewodu z ekranem i wpiąć się bezpośrednio we wtyczki sterownik- CPWK.

Odp: Polonez rover-telepanie silnika jak jest rozgrzany.
« Odpowiedź #79 dnia: Grudzień 20, 2020, 09:01:55 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Kup sobie wtyczkę Econoseal 2 pin i trzy piny żeńskie rownież Econoseal + kawałek przewodu w ekranie i zrób całość od nowa na Roverowskim małym czujniku. Jeśli koniecznie chcesz zostać przy czujniku starego typu to zamiast Econoseala 2pin trzeba kupić wtyk JPT.

Ja u siebie doszedłem co powodowało problem. Spore przekrycie wałków. Podniesienie wolnych obrotów rozwiązało problem.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...