Autor Wątek: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków  (Przeczytany 7670 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« dnia: Czerwiec 02, 2018, 12:48:41 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Cześć,

Mam taki problem z którym nie mogę sobie poradzić: cieknie olej z simmeringów wałków rozrządu. Poskładałem silnik praktycznie od zera na nowych gratach, głowica i górna obudowa wałków zostały ze starego silnika na którym nic nie ciekło. Zmieniałem wałki, bo silnik ma po remoncie pojemność 1,8 i z takiego silnika są włożone. Już chyba sześć razy wymieniałem simmeringi i zawsze któryś po jakimś (krótkim) czasie cieknie, co ciekawe nie w środku, tylko poci się wokół zewnętrznej części simmeringu. Kupowałem simmeringi różnych firm, próbowałem je też smarować do okoła dirko - zawsze po niewielkim przebiegu któryś z nich się rozcieknie. Nie mam już pomysłu co może to powodować - podpowiecie coś?

Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 02, 2018, 12:53:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
czyli nie puszcza simering, tylko cieknie w miejscu jego osadzenia w obudowie, tak ?
to nie wiesz co z tym zrobic, o silikonie nie slyszales ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 02, 2018, 13:14:06 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 524
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Smarował dookoła dirko, więc powinno trzymać teoretycznie.

Może jakiś ciut większy simering potrzeba?

Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 02, 2018, 15:37:37 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Dokładnie tak jak mówicie, silikonem smarowałem - też myślałem żeby spróbować z ciut większym simmeringiem, ale myslalem że może podpowiecie dlaczego tak się może dziać :)

Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 02, 2018, 15:40:21 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 524
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Jeśli cieknie na łączeniu obudowy z simmeringiem, to albo beznadziejny simering, albo obudowa się wyrobiła (?), chociaż to trochę mało realne, albo... źle montujesz coś :)

Nabijasz posmarowany olejem simmering?

Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 02, 2018, 19:42:00 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Robiłem różnie - wkładałem przy zdjętej całkiem obudowie, przednie też nabijałem posmarowane olejem (bez ściągania obudowy). Teraz (przynajmniej póki co) cieknie tylko z simmeringu przy kopułce - zastanawiam się, czy ściągać całą obudowę (i ryzykować że pozostałe się rozciekną), czy lepiej wyjać silnik i nabić ten przy kopułce bez ściągania obudowy, chociaż to trochę głupia robota... już kończą mi się pomysły ;)

Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 02, 2018, 20:27:38 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A może masz nieszczelne połówki głowicy przy uszczelniaczach i zawsze będzie ciekło...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 02, 2018, 23:19:19 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Ale jak one mogą być nieszczelne? Jakoś wyrobione, czy pęknięte ?

Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 02, 2018, 23:43:52 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Chodzi n o niedociągnięcie pasty uszczelniającej...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 03, 2018, 06:38:20 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
połówki mogą być minimalnie krzywe, czego nie uszczelni loctite  czy inne anaerobowe które się tam powinno dawać. Pokrzywić się mogą np. przy niewłaściwym demontarzu

Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 03, 2018, 10:23:30 am »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Chodzi n o niedociągnięcie pasty uszczelniającej...

Masz na myśli zbyt słabe skręcenie połówek?


połówki mogą być minimalnie krzywe, czego nie uszczelni loctite  czy inne anaerobowe które się tam powinno dawać. Pokrzywić się mogą np. przy niewłaściwym demontarzu

Ale cieknie z simmeringów, z pozostałych miejsc nic nie leci

Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 03, 2018, 11:11:39 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nie chodzi o siłę a o ciągłość uszczelnienia. Na co składana głowica?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 03, 2018, 11:27:36 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
połówki mogą być minimalnie krzywe, czego nie uszczelni loctite  czy inne anaerobowe które się tam powinno dawać. Pokrzywić się mogą np. przy niewłaściwym demontarzu

Uszczelni, do 0.25mm. A połówka fakt, może się skrzywić. Tyle, że demontaż tego jest raczej niezbyt skomplikowany, nie ma też żadnej kolejności odkręcania/przykręcania.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 03, 2018, 14:22:37 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Czekaj czekaj. Czy ja dobrze zrozumiałem że tylne uszczelniacze zakładałeś przy rozpołowionej głowicy? Raz tak zrobiłem i uszczelniacz siadł krzywo...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 03, 2018, 17:08:44 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Co masz na myśli mówiąc przy rozpołowionej głowicy? W sensie zakładałem mając zdjętą górną obudowę wałków, bo jak inaczej to zrobić jak silnik jest na miejscu w aucie?

Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 04, 2018, 00:29:02 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Zdjąć podszybie i nabić uszczelniacz nasadką i małym młoteczkiem. Wsadzanie uszczelniacza przy braku górnej połówki to niemalże gwarancja, że się skosi , a efekt wiadomo...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 04, 2018, 17:04:30 pm »

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 132
    • Polonez Caro '96
Hmmm muszę na to spojrzeć jak będę przy aucie bo wydawało mi się że nie ma tam na to miejsca :)

Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 04, 2018, 17:48:31 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ja często montuje uszczelniacze bez górnej części. Jakoś nigdy źle nie złożyłem. Wystarczy pilnować aby się nie skosil przy dokrecaniu.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 04, 2018, 18:26:39 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Stosunek przerywany to też skuteczna antykoncepcja...do czasu. da się i tak ale jest większe ryzyko to spartolić...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 04, 2018, 21:53:10 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Bocian seks to marne porównanie. Biorąc pod uwagę ilość złożonych glowic w k-serii ani jednej skuchy. Trzeba wiedzieć jak to zrobić.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)