Autor Wątek: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków  (Przeczytany 605 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 131
    • Polonez Caro '96
[k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« dnia: Czerwiec 02, 2018, 12:48:41 pm »
Cześć,

Mam taki problem z którym nie mogę sobie poradzić: cieknie olej z simmeringów wałków rozrządu. Poskładałem silnik praktycznie od zera na nowych gratach, głowica i górna obudowa wałków zostały ze starego silnika na którym nic nie ciekło. Zmieniałem wałki, bo silnik ma po remoncie pojemność 1,8 i z takiego silnika są włożone. Już chyba sześć razy wymieniałem simmeringi i zawsze któryś po jakimś (krótkim) czasie cieknie, co ciekawe nie w środku, tylko poci się wokół zewnętrznej części simmeringu. Kupowałem simmeringi różnych firm, próbowałem je też smarować do okoła dirko - zawsze po niewielkim przebiegu któryś z nich się rozcieknie. Nie mam już pomysłu co może to powodować - podpowiecie coś?

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11302
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 02, 2018, 12:53:42 pm »
czyli nie puszcza simering, tylko cieknie w miejscu jego osadzenia w obudowie, tak ?
to nie wiesz co z tym zrobic, o silikonie nie slyszales ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 02, 2018, 13:14:06 pm »
Smarował dookoła dirko, więc powinno trzymać teoretycznie.

Może jakiś ciut większy simering potrzeba?

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 131
    • Polonez Caro '96
Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 02, 2018, 15:37:37 pm »
Dokładnie tak jak mówicie, silikonem smarowałem - też myślałem żeby spróbować z ciut większym simmeringiem, ale myslalem że może podpowiecie dlaczego tak się może dziać :)

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 02, 2018, 15:40:21 pm »
Jeśli cieknie na łączeniu obudowy z simmeringiem, to albo beznadziejny simering, albo obudowa się wyrobiła (?), chociaż to trochę mało realne, albo... źle montujesz coś :)

Nabijasz posmarowany olejem simmering?

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 131
    • Polonez Caro '96
Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 02, 2018, 19:42:00 pm »
Robiłem różnie - wkładałem przy zdjętej całkiem obudowie, przednie też nabijałem posmarowane olejem (bez ściągania obudowy). Teraz (przynajmniej póki co) cieknie tylko z simmeringu przy kopułce - zastanawiam się, czy ściągać całą obudowę (i ryzykować że pozostałe się rozciekną), czy lepiej wyjać silnik i nabić ten przy kopułce bez ściągania obudowy, chociaż to trochę głupia robota... już kończą mi się pomysły ;)

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6437
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 02, 2018, 20:27:38 pm »
A może masz nieszczelne połówki głowicy przy uszczelniaczach i zawsze będzie ciekło...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 131
    • Polonez Caro '96
Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 02, 2018, 23:19:19 pm »
Ale jak one mogą być nieszczelne? Jakoś wyrobione, czy pęknięte ?

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6437
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 02, 2018, 23:43:52 pm »
Chodzi n o niedociągnięcie pasty uszczelniającej...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1131
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, Yamaha XJ600N, AR 147 1.9jtd
Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 03, 2018, 06:38:20 am »
połówki mogą być minimalnie krzywe, czego nie uszczelni loctite  czy inne anaerobowe które się tam powinno dawać. Pokrzywić się mogą np. przy niewłaściwym demontarzu

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 131
    • Polonez Caro '96
Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 03, 2018, 10:23:30 am »
Chodzi n o niedociągnięcie pasty uszczelniającej...

Masz na myśli zbyt słabe skręcenie połówek?


połówki mogą być minimalnie krzywe, czego nie uszczelni loctite  czy inne anaerobowe które się tam powinno dawać. Pokrzywić się mogą np. przy niewłaściwym demontarzu

Ale cieknie z simmeringów, z pozostałych miejsc nic nie leci

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6437
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 03, 2018, 11:11:39 am »
Nie chodzi o siłę a o ciągłość uszczelnienia. Na co składana głowica?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3381
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 03, 2018, 11:27:36 am »
połówki mogą być minimalnie krzywe, czego nie uszczelni loctite  czy inne anaerobowe które się tam powinno dawać. Pokrzywić się mogą np. przy niewłaściwym demontarzu

Uszczelni, do 0.25mm. A połówka fakt, może się skrzywić. Tyle, że demontaż tego jest raczej niezbyt skomplikowany, nie ma też żadnej kolejności odkręcania/przykręcania.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6437
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 03, 2018, 14:22:37 pm »
Czekaj czekaj. Czy ja dobrze zrozumiałem że tylne uszczelniacze zakładałeś przy rozpołowionej głowicy? Raz tak zrobiłem i uszczelniacz siadł krzywo...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 131
    • Polonez Caro '96
Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 03, 2018, 17:08:44 pm »
Co masz na myśli mówiąc przy rozpołowionej głowicy? W sensie zakładałem mając zdjętą górną obudowę wałków, bo jak inaczej to zrobić jak silnik jest na miejscu w aucie?

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3381
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był Caro Plus VVC160 / E46 325Ci M Sport
Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 04, 2018, 00:29:02 am »
Zdjąć podszybie i nabić uszczelniacz nasadką i małym młoteczkiem. Wsadzanie uszczelniacza przy braku górnej połówki to niemalże gwarancja, że się skosi , a efekt wiadomo...

Offline pumex

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 131
    • Polonez Caro '96
Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 04, 2018, 17:04:30 pm »
Hmmm muszę na to spojrzeć jak będę przy aucie bo wydawało mi się że nie ma tam na to miejsca :)

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1742
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 04, 2018, 17:48:31 pm »
Ja często montuje uszczelniacze bez górnej części. Jakoś nigdy źle nie złożyłem. Wystarczy pilnować aby się nie skosil przy dokrecaniu.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6437
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 04, 2018, 18:26:39 pm »
Stosunek przerywany to też skuteczna antykoncepcja...do czasu. da się i tak ale jest większe ryzyko to spartolić...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1742
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: [k16] Ciągle cieknące uszczelniacze wałków
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 04, 2018, 21:53:10 pm »
Bocian seks to marne porównanie. Biorąc pod uwagę ilość złożonych glowic w k-serii ani jednej skuchy. Trzeba wiedzieć jak to zrobić.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V I-VTEC 155KM -> 2.4 16V I-VTEC 190KM
Polonez Caro 96r 1.8 16V   >135KM :)