Autor Wątek: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem  (Przeczytany 2159 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11706
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 11, 2018, 21:58:40 pm »
ta chlodnica to kopia oryginalnej, od wejscia plyn idzie 10-oma rurkami, pozniej po srodku 10-oma i na dole do wyjscia 14-oma,
to zapewnia odpowiedni przeplyw przez chlodnice, wiec twoja musi byc zatkana jakims cialem obcym
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline zefir1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 82
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6GSI
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 13, 2018, 19:55:43 pm »
No i pi*da... <do bani>
Dziś miałem potrzebę skorzystania z auta, temperatura za oknem 30st. Na wskaźniku prawie 100st, pod maską piekło. Temat wygląda tak:
Staruję zimny silnik, ruszam, temperatura spokojnie dochodzi do ok 85st i na jakieś 30sek wskazówka zatrzymuje się w miejscu. Potem pnie się do góry aby osiągnąć temperature ponad 100st, jest dosłownie na granicy czerwonego pola. Rozpędzenie auta nie jest w stanie zbić temeperatury. Co ciekawe, włączenie ogrzewania zbija temp do jakichś 93-95st. Wyłączam ogrzewnie i temperatura wraca z powrotem pod czerwone pole. Wyjęcie termostatu nic nie pomaga.
Wymieniłem: chłodnice, pompa wody Statim, termostaty z 5 marek i różne temp otwarcia. Nadal to samo.
Objawów UPG jako takich brak, tzn nie ubywa mu płynu, nie ma masła pod korkiem ani śladów na bagnecie, nie pompuje ciśnienia w przewody chłodnicy, w zbiorniku wyrównawczym czysto.
Czy wychetany wałek rozrządu lub przestawiony rozrząd może powodować takie anomialia? Silnik zasadniczo pracuje OK, aczkolwiek jak na GSI jest raczej ospały. Na luzie wkręca się do odcinki, na 3 biegu max do 4.5-5000obr. Wszyscy już rozkładają ręce. Czy ktoś ma jakiś punkt zaczepienia?

Offline daniel22

  • Niewidzialna glaca łysego rynku
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1786
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 13, 2018, 20:54:05 pm »
Wąż idący od termostatu do chłodnicy jest gorący w momencie, jak wskaźnik leci na 100 stopni? Chłodnica też?

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11706
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 13, 2018, 21:02:05 pm »
sytuacja jest dziwna i nie ma co gdybac nad ewentualnymi objawami UPG ,tylko trzeba zrobic test na zawartosc CO2 w plynie,
wczesniej jednak bym sprawdzil temp. zewnetrznym termometrem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline zefir1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 82
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6GSI
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 13, 2018, 21:22:44 pm »
Daniel, wszystkie węże, nagrzewnica, cała chłodnica itp są bardzo gorące. Sporo bardziej niż powinny być bo w poprzednim Polonezie 1.5GLE mogłem dotknąć tych przewodów, w Atu już nie ma takiej opcji. Wszystko dosłownie PARZY. Z resztą termostat wywaliłem w nadziei poprawy sytuacji a jest nadal tak samo. Wentylatory w czasie jazdy kręcą się jak oszalałe cały czas.
KGB, nie muszę mierzyć zewnętrznym termometrem, po zgaszeniu silnika, w środku kabiny słyszę jak w układzie wrze płyn chłodniczy.
Lokalna złota rączka zasugerował że przyczyną takiej temperatury silnika może być przestawiony rozrząd lub przychetany wałek rozrządu. Ile w tym prawdy?

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11706
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 13, 2018, 21:45:44 pm »
nie wiem,czy fachura zdaje sobie sprawe, ale sugeruje,ze silnik sie mocno grzeje od przeciazania, ale to juz ty sam wiesz lepiej jak traktujesz pedal gazu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline zefir1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 82
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6GSI
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 13, 2018, 22:00:09 pm »
Nie no ja Cię proszę. Mam ponad 35 lat na karku. Polonezami jeżdżę "od zawsze" bo po prostu jezdzi mi się nimi dobrze.
Wracając do sugestii: silnik eksploatuje tylko i wyłącznie w zielonym polu. Z resztą, układ w Polonezach powoduje niedogrzanie silnika z racji swojej konstrukcji, tak piszą mądre książki inz. Pachonia. Coś w tym jest bo od kad pamiętam to ojciec zawsze osłaniał tekturami co się dało aby silnik był dogrzany. Za dobrych lat kiedy 125p kosztował grosze, nawet przy srogim pałowaniu nie było problemów z temperaturą. U mnie jadąc spokojnie w trasie silnik się przegrzewa o czym pisałem powyżej.

Offline deser

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 47
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldek
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 13, 2018, 22:06:51 pm »
W jednym z aut miałem taką sytuację, że od czasu do czasu zatykał się przewód od zbiornika wyrównawczego, i wtedy działy się cyrki. W zbiorniczku był syf który powodował niekontrolowany wzrost ciśnienia i temperatury. Może któryś kanał w silniku jest zatkany, albo w którym przewodzie gumowym zrobiła się zastawka. Bo jak już wszystko wymieniłeś, a silnik ok to bym szukał czegoś nietypowego.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11706
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 13, 2018, 22:08:59 pm »
Cytat: zefir1
U mnie jadąc spokojnie w trasie silnik się przegrzewa o czym pisałem powyżej.

jezeli silnik wytwarza niewielka ilosc ciepla, to rozrzad nie ma nic do rzeczy w kwestii chlodzenia silnika,

a tak w ogole to pracujac na wolnych obrotach tez temp. rosnie do 120*C ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline zefir1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 82
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6GSI
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 13, 2018, 22:19:58 pm »
Bo jak już wszystko wymieniłeś, a silnik ok to bym szukał czegoś nietypowego.
Przewody gumowe są nowe, kupiłem na Allegro zestaw dedykowany do Poloneza, coś ok 100zł za całość.
Problem w tym, że nie mam pewności czy silnik jest sprawny. Nie dalej jak 1000km robiłem UPG bo myślałem że jest trafiona. Głowica była na planowaniu, wymieniono 2 zawory i wszystkie uszczelniacze. Auto zakupiłem jakoś w kwietniu, do czasu kiedy temperatura otoczenia była na poziomie 10st szło jeszcze tym jeździć. Od początku czerwca natomiast, toczę walkę z tym tematem. Jeszcze jeden pomysł mi przychodzi, czy przypadkiem nie jest zatkany w silniku/głowicy jakiś kanał.
a tak w ogole to pracujac na wolnych obrotach tez temp. rosnie do 120*C ?
Nie mam pojęcia, nie robiłem takiego eksperymentu z czystego szacunku do samochodu. Jak temp zbliża się do 100st włączam po prostu ogrzewanie na full. W każdym razie w czasie jazdy jak mam wyłączone ogrzewanie temperatura jest 100st i nie ważne czy jadę 60 czy 110kmh. Wiatraki kręcą się non stop, cała chłodnica gorąca, wszystkie przewody itp. Ręce opadają po protstu.

Offline Majonez

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 94
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 13, 2018, 23:04:17 pm »
A może coś nie tak z ciśnieniem w układzie ? Nie cieknie Ci ze zbiorniczka wyrównawczego ? Albo spróbuj podmienić korek zbiorniczka, może nie trzyma .

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2052
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 14, 2018, 13:41:36 pm »
 wyrzuć to ameliniowe gunwo  i wstaw miedzianą chłodnicę  z trucka problemu nie będzie.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Offline zefir1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 82
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6GSI
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 14, 2018, 14:27:25 pm »
Wstawiłem chłodnice z Abimexa, nie wiem z czego jest ale na pewno nie alu. Sytuacja bez zmian. W czasie jazdy temperatura dochodzi do prawie 100st, kręcą sie wiatraki i nie są w stanie zbić temperatury.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6575
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 14, 2018, 15:17:25 pm »
A wiatraki kręcą się w dobrą stronę. Bo w roverovych musiałem zamieniać piny we wtyczce...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11706
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 14, 2018, 15:51:51 pm »
w tych wiatrakach zamiana biegunow na kablach nie dziala,
dziwne,ze sa dwa w gsi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline zefir1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 82
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6GSI
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 14, 2018, 15:52:54 pm »
Tak, też to mechanik zasugerował, sprawdzane, zasysają powietrze z zewnątrz auta i tłoczą na silnik. Cóż, pozostaje jeździć aż wysra się coś co powoduje problemy.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11706
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 14, 2018, 16:07:30 pm »
zrobiles test na CO2 ? zmieniles juz wszystko do okola silnika,kosztowalo to kupe kasy, a test kosztuje 20pln,
robiles ten test przed wymiana UPG, czy tak na wszelki wypadek glowica wyleciala ;]
teraz 1000km od wymianie po nagrzewaniu sie do 120*C wypadaloby,,czy nowa uszczelka nie puscila i trzeba docisnac glowice
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline zefir1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 82
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6GSI
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 14, 2018, 21:52:30 pm »
Testu nie robiłem. U mnie na wsi nigdzie nie mają tego urządzonka, pozostaje zamówić z allegro. W każdym razie, tak jak wspominałem- nie mam żadnych ale to absolutnie żadnych objawów UPG. Ogrzewanie działa bardzo dobrze i zbija temp do wartości akceptowalnych. Płynu nie ubywa, nie dymi na biało, zbiornik czysty.
 Dziś musiałem ponownie skorzystać z auta i bez termostatu auto powoli nagrzewa się do tych 70st-80st ale po przekroczeniu tej wartości już wskazówka mknie w stronę czerwonego pola. Nie daj Boże się zatrzymać. Po rozpędzeniu auta do 100km.h temperatura nie zbija się tylko stoi w miejscu a wiatraki zapieprzają. Pomału zaczyna mnie to już irytować dlatego poddaję się, jeżdżę do momentu aż coś się wysra bo na takie szukanie dziury w dupie najzupełniej w świecie mnie nie stać.

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2702
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 16, 2018, 23:20:14 pm »
Sprawdzałeś czy w zbiorniczku wyrównawczym z odpowietrzenia leci płyn ? Powinien lecieć powoli  i jak dodasz gazu szybciej. Jak nie leci albo leci cały czas  słabo masz zaczopowane odpowietrzenie i wtedy daje to objawy podobne jak walnięta uszczelka pod głowicą.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG

Offline zefir1

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 82
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6GSI
Odp: [GSI] nietypowy problem z chłodzeniem
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 17, 2018, 21:45:27 pm »
Chciałbym powrócić do tematu. Dziś ze znajomym trochę powalczyliśmy z tematem. Auto jak się grzało tak i się grzeje nadal. 3:0 dla Poloneza, póki co. Doszły nowe fakty:
- przy temperaturze roboczej silnika nie leci płyn chłodniczy z króćca w głowicy na nagrzewnicę, nie leje się przelewem do zbiorniczka ani nie leje się górnym, prawym wężem do chłodnicy. Po przegazówce cos tam "siurka", na pewno nie jest to solidny strumień.
- pompa wody, najpierw Statim, potem drugi Statim, obecnie sprawdzona używka, oryginał. Nadal to samo.
- zmieniona trzecia chłodnica, tym razem z pewnego auta GLI Bosch. Nadal to samo.
- sprawdzaliśmy drożność bloku. Dmuchaliśmy w zbiornik wyrównawczy. Woda leje się gładko z otworu spustowego w bloku silnika, z obudowy termostatu, z dziury w bloku na pompę wody, wyjścia na nagrzewnicę i każdego innego miejsca gdzie jest płyn chodniczy.
Wwychodzi na to, że w silniku, pomimo że kręci się pompa wody, ciecz zwyczajnie nie krąży w obiegu  ;-| Pytam- JAK JEST TO K*RWA MOŻLIWE???