Autor Wątek: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie  (Przeczytany 15597 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 14, 2018, 13:51:17 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
To weź usuń przedostatnią linijkę z tekstu, szansa będzie większa, bo możliwe, że orają teraz to forum w poszukiwaniu informacji.   <rotfl2> I dajcie trochę czasu, może coś z tego wyjdzie i będziemy mieli sensowne wariatory do abimexów.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 14, 2018, 13:55:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bez przesady z tym przeszukiwaniem forum,
zreszta widac jakie jest zainteresowanie wariatorami do abimexow, wiec nie szukaj sprzymierzencow ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 14, 2018, 13:57:46 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Na razie mam dwóch chętnych, może kiedyś zbierze się więcej, jak będzie przetarty szlak, a nie wielka niewiadoma, czy to w ogóle zadziała.  :] 
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 14, 2018, 20:17:39 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
gdy padl mu modul, ktory kiedys kosztowal 200-250pln uzywany, to za moja rada zalozyl caly uklad zaplonowy GLE pozyskany na szrocie za 50pln.
Bardziej zwawym abimexem jeszcze nie jezdzilem.
A jak ja tak zrobiłem to mi nie wierzyles że to działa :p i że daje pozytywne skutki. Z reszta potem to widziałeś na własny oczy ;) ostatnio co miałem abimexa to to była pierwsza modyfikacją pod maska ;)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 14, 2018, 20:20:37 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No i co to ma dawać? Abimex ma fabrycznie zbyt mocno opóźniony zapłon? No nie sądzę :P W życiu bym nie powiedział, że to auto jest mało żwawe...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2018, 20:48:34 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 14, 2018, 21:28:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
śledzik nie pamietam twojego abimexa ani tym bardziej sytuacji z bezstykowcem,
ta akcja z abimexem kumpla wydarzyla sie w roku 2007, czyli przed twoja czerwona przerobka wlewu na druga strone auta,
i tak nie moglem watpic w dzialanie bezstykowca, poniewaz czytalem o tym duzo wczesniej, tak w okolicach roku 2003 czytalem opis jak koles zalozyl bezstykowca, bo mu padl modul, ktory kosztowal wtedy 450pln - chcial jezdzic autem dopóki nie nazbiera kasy na nowy modul i opisywal wrazenia jak to mu auto zaczelo lepiej jezdzic i ze juz nie ma zamiaru wracac do modulu,
wtedy naszlo mnie na sprawdzenie tego rozwiazania, ale mialem boscha, a nie abimexa,
po tych paru latach nadarzyla sie okazja z kumplem ;>
nie jezdzilem jego autem przed przerobka, jednak wrazenia na bezstykowcu byly bardzo pozytywne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 14, 2018, 22:30:18 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Dostanę niedługo drugi uszkodzony kabelek do testów, żeby nie dziurawić aktualnego, zgram sygnał z oscyloskopu i wyślę do Acona - jak uda się wgrać sygnał do sterownika, kupię ten wariator, a w temacie umieszczę wsad do pobrania, jakby ktoś kiedyś potrzebował - jeśli się tego nie uda zrobić, to jak kiedyś padnie mi moduł zastanowię się, czy nie cofnąć auta w rozwoju i tak zrobić jak mówicie. Zapewne znajomi, których auta opisujecie jeździli na gazie i wtedy montaż bezstykowca i przyśpieszenie zapłonu odmuliło auto, bo nie chce mi się wierzyć, że jednak nowocześniejszy, lepiej dopracowany i przede wszystkim wykonany zapłon abimexa radziłby sobie na benzynie gorzej od auta z aparatem.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2018, 22:50:48 pm wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 14, 2018, 22:54:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w tym abimexie nie bylo gazu, zaplon ustawil na sluch, nie wiem ile zrozumial z mojego tlumaczenia w tym aspekcie, ale jakos mu sie udalo zrobic to przyzwoicie,
moze byl lekko przyspieszony, ale jechalismy na pusto, wiec trudno stwierdzic, czy po zaladowaniu byloby stukowe,
moze po prostu bezstykowiec ma ostrzejsza charaterystyke, w sumie gsi tez musi miec wieksze kąty, bo w pierwszych testach gazetowych narzekali,ze potrafi zastukac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 14, 2018, 22:59:46 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
śledzik nie pamietam twojego abimexa ani tym bardziej sytuacji z bezstykowcem,
ta akcja z abimexem kumpla wydarzyla sie w roku 2007, czyli przed twoja czerwona przerobka wlewu na druga strone auta,
Czyli wtedy kiedy ja nie miałem jeszcze czerwonego a dokładnie wisniowego. Ten był w 2009. Wiem że mnie nie lubisz i Napewno nie przychylisz się do moich doświadczeń ale na forum to ja byłem jedna z pierwszych osób z taka przeróbka. Jeśli w ogóle nie pierwsza. Pamięć może masz i dobra ale cholernie krotka. Ja też nie miałem gazu. Mam wrażenie że przepisujesz sobie czyjeś czyny ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2018, 23:01:30 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 14, 2018, 23:03:55 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
KGB. Spot w Arkadii i Twoje zdziwienie jak odpalił z pół obrotu niczym Chuck Norris i ta praca podobna jak V8 na 3 gaznikach ;) To były Twoje słowa. było chyba z 12 osób wtedy :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 15, 2018, 02:40:50 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Wiem że mnie nie lubisz
nie wiem skad ta wiedza, a raczej przypuszczenia,
ja nie nielubie ludzi bez powodu
Mam wrażenie że przepisujesz sobie czyjeś czyny
chociaz tutaj wyraznie dajesz mi powody, wiec moze poprostu antycypowałeś

Spot w Arkadii i Twoje zdziwienie jak odpalił z pół obrotu niczym Chuck Norris i ta praca podobna jak V8 na 3 gaznikach ;) To były Twoje słowa. było chyba z 12 osób wtedy :)
to znajdz te osoby, niech potwierdza, bo o ile moglbym uzyc sformułowania o polobrocie Chucka ,to na pewno nie mowilbym o V8 na 3 gaznikach, bo czegos takiego nigdy nie uzywalem,
jakbys przyjechal z urwanym tlumikiem, to moze jakies V8 bym powiedzial, ale nigdy o zadnej ilosci gaznikow - jezeli cos dopowiedziec o V8 to wał krosowany lub płaski

mam wrazenie, ze nie masz dobrej pamieci i zwyczajnie mnie z kims pomyliles w sensie, ze nie zpamietales kto to byl, a teraz padlo na mnie, bo "przeciez nie doceniam twoich doswiadczen"
spoty w Arkadii byly po roku 2008, wczesniej byly w Blue City ,a wiec to bylo juz po tym,gdy jezdzilem abimexem z bezstykowcem - gdybym takiego zobaczyl na spocie, to raczej bym zapamietam wlasnie dlatego,ze juz takim jezdzilem,
a nie pamietam zadnego takiego abimexa na spocie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 15, 2018, 10:01:07 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ehh KGB... byl wtedy Piotrek, Marcin, Bartek, chyba Brudny i jeszcze parę innych osób. Łącznie z Tobą podziwialiscie jak to w ogóle działa ;)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 15, 2018, 11:56:05 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie wiem, nie pamitam - najwyrazniej nie bylo to na tyle interesujace, zeby wrylo mi sie w pamiec, bynajmniej nie znaczy ze nie mialo miejsca,
nie podoba mi sie jednak to, ze sugerujesz mi przypisywanie sobie twoich zaslug, bo to bzdura - moj kolega od abimexa pochodzi spod Pułtuska i mieszkal ze mna w akademiku w pokoju 3 osobowym , raczej nie spelniasz tych warunkow,
wszyscy trzej mielismy Polonezy i to raczej niespotykane zjawisko,

nieprawda jest tez, ze nie doceniam twojego wkladu w rozwoj motoryzacji  <co>
ostatnio nawet pochwalilem Cie za szlifowanie szyb, ale chyba moderacja to wywalila, wiec mniej pretensje do moderacji, ze takie posty nie ostają sie na dluzej,
za to nie przypominam sobie, zebys kiedys uznal moj wklad - moze nie zdazylem przeczytac posta przed wywaleniem, a moze nigdy takiego nie bylo,
nie wazne, mysle ze temat uznan zostal wyczerpany

Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 05, 2018, 11:39:50 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Podsumowując cała dyskusję, nagrałem sygnał oscyloskopem, odpowiedź, jaką dostałem od konstruktora urządzenia z firmy Acon:

Cytuj (zaznaczone)
Niestety  nasze urządzenie jest
dedykowane  do  sygnałów  czujników  w  nowszych układach wtryskowych.
Spodziewamy  się  kilkudziesięciu  impulsów  na  cykl  silnika  ze
znacznikiem czyli przerwą lub dodatkowym impulsem.

Zatem zastosowanie tego urządzenia w abimexie nie jest niestety możliwe. Cóż - pozostaje pójść za radą KGB i kiedyś zamontować aparat z GLE.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 05, 2018, 12:38:57 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Chłopcy sobie tutaj dywagują o zasługach, kto pierwszy widział, kto pierwszy miał (kogo to obchodzi w tym momencie? - nie wiem)

A na pewno warto wspomnieć, że chodzi nie o zastąpienie (bo ktoś pomyśli, że cewkomoduł trzeba wywalić spod maski) a dołożenie równoległe aparatury z GLE. Mając dwie wtyczki od wentylatorów chłodnicy można bezinwazyjnie dołożyć aparat z modułem.

My tak kombinowaliśmy przy turbo, aby zmienic zapłon i zwiększyc boost ale jeździł gorzej niż na cewkomodule abimexa - może jakiś ekspert wywnioskuje czy ten abimex ma za wczesny czy za późno zapłon. Dodatkowym bonusem jest dźwięk rozdzielacza, który fajnie dopełnia wartok OHVki
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 06, 2018, 10:54:49 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cóż - pozostaje pójść za radą KGB i kiedyś zamontować aparat z GLE.
dla opornych na GLE radzilem przejscie na wtrysk GSI ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 06, 2018, 11:30:02 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Mówisz o przełożeniu modułu, koła i czujnika z GSi? Nigdy nie grzebałem w tym wtrysku, podejdzie on tak plug and play do reszty osprzętu z abimexa?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 06, 2018, 12:13:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie ma zadnego modulu w gsi, to juz jest cywilizowany wtrysk,
ale moze udaloby sie pozenic sterownik gsi z przepustnica i wtryskiwaczem z abimexa - nie byloby to proste, latwe i przyjemne, ale jest szansa,ze benzyna nie kulalaby zbyt mocno,
gaz chodzilby juz normalnie,

mozna tez dobrac wtryskiwacze np. 2szt (bylby dwupunkt) i zalozyc przepustnice z gsi na kolektor abimexa,bo mocowanie jest takie samo (zaraz pojde i przymierze przepustnice abimexa do kolektora gsi),
i to juz powinno chodzic bez problemow

P.S.
najlatwiej byloby po prostu zalozyc boscha, ale nie proponuje, zeby nie przyciagac do tematu malkontentow majacych do powiedzenia tylko " bosch mul", "tylko nie bosch", "boschem sie nie da jezdzic" itd. itp.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 06, 2018, 12:23:37 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 18, 2018, 15:57:27 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Jak już temat o zapłonie się pojawił to miałbym pytanie a nawet dwa.
1. Jak ustawić zapłon przy only LPG? Teraz mam ustawiony statycznie pewnie z -20 st jak i nie więcej i wydaje się być optymalnie, ciągnie dobrze i stukowego brak. Przy ustawieniu takim jak każe książka chodzi miło i łagodnie, ale kompletnie bez mocy
2. Pytanie z serii co by było gdyby: założyć aparat z 1.5? Z literatury wynika że ma o wiele ostrzejszą charakterystykę, szybciej i mocniej przyśpiesza zapłon. Ciekawe jakby to działało przy LPG?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu TAP staga, montaż w abimexie
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 18, 2018, 17:11:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
1. w boschu  sprawialo wrazenie, jakby optymalnym przyspieszeniem bylo 7* ,czyli razem powinno dawac to 17*, tylko w sumie nie wiadomo,jak bosch sobie przesuwal - mowa o wolnych obrotach,
kiedys w DFie na silniku 115c widzialem aparat ustawiony na 14* i silnik pracowal dobrze na LPG (ale gorzej na benzynie oczywiscie) ,czyli dodane bylo 9*,
jezeli masz 20* to moze byc calkiem przyzwoita wartoscia

2. bedzie jak bedzie, na pewno bedzie trzeba go ustawic na wolnych inaczej, bo przez inna charakterystyke w czasie pracy pod obciazeniem mozna w ktorejs partii przesadzic,
mialem zrobic wykresy w exelu tych aparatow, wiec byloby latwo porownac po nalozeniu na siebie, ale teraz nie mam czasu sie z tym dlubac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.