Autor Wątek: wspomaganie ciężko peacuje  (Przeczytany 589 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jaca

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 180
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
wspomaganie ciężko peacuje
« dnia: Sierpień 29, 2018, 21:16:15 pm »
witam
trochę wracam do problemu ciężko pracującego wspomagania. mam szeroką stal i wspomaganie, które ciężko chodzi. po zapoznaniu się z wątkami na forum i po weryfikacji układu wspomagania nadal pracuje słabo. szukam dalej informacji i sugestii. według Was od których elementów zawieszenia powinienem rozpocząć weryfikację problemu ?
pozdrawiam

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1990
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: wspomaganie ciężko peacuje
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 30, 2018, 11:40:13 am »
Wspornik drazka srodkowego
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5285
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: wspomaganie ciężko peacuje
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 30, 2018, 12:31:56 pm »
Musisz też mieć świadomość że szersze koła, lub koła o niższym ET to większe obciążenia na układzie kierowniczym (zwłaszcza że geometria wozu została zaprojektowana dla pewnych konkretnych ET i szerokości felgi), w efekcie szybsze zużycie części układu kierowniczego, cięższa praca, możliwe też łatwe zrywanie przyczepności, zwłaszcza na mokrym.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline jaca

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 180
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Odp: wspomaganie ciężko peacuje
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 30, 2018, 13:02:21 pm »
Musisz też mieć świadomość że szersze koła, lub koła o niższym ET to większe obciążenia na układzie kierowniczym (zwłaszcza że geometria wozu została zaprojektowana dla pewnych konkretnych ET i szerokości felgi), w efekcie szybsze zużycie części układu kierowniczego, cięższa praca, możliwe też łatwe zrywanie przyczepności, zwłaszcza na mokrym.
koła mam 13/7 cali opony 185/65 - z tego co forumowicze pisali wcześniej te wymiary mają znikomy wpływ na działanie wspomagania.

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: wspomaganie ciężko peacuje
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 30, 2018, 13:15:26 pm »
na poczatek powinienes podniesc przednia os i sprawdzic z jakim oporem kierownica obraca sie, gdy kola wisza w powietrzu,
jezeli bedzie wyrazny opor, to trzeba po kolei szukac jego zrodla
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5285
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: wspomaganie ciężko peacuje
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 02, 2018, 11:26:47 am »
koła mam 13/7 cali opony 185/65 - z tego co forumowicze pisali wcześniej te wymiary mają znikomy wpływ na działanie wspomagania.

Na wspomę może tak, niemniej minimalna różnica w szerokości felgi może nieźle namieszać.
Wiem to bo mam inne auto gdzie został seryjny rozmiar opony, a felga jest pół cala szersza. Różnica w oporze na kierownicy i właściwościach jezdnych jest znaczna, a na mokrym przy szerszej feldze już w ogóle bardzo słabo skręca.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline jaca

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 180
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Odp: wspomaganie ciężko peacuje
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 03, 2018, 07:47:05 am »
koła mam 13/7 cali opony 185/65 - z tego co forumowicze pisali wcześniej te wymiary mają znikomy wpływ na działanie wspomagania.

Na wspomę może tak, niemniej minimalna różnica w szerokości felgi może nieźle namieszać.
Wiem to bo mam inne auto gdzie został seryjny rozmiar opony, a felga jest pół cala szersza. Różnica w oporze na kierownicy i właściwościach jezdnych jest znaczna, a na mokrym przy szerszej feldze już w ogóle bardzo słabo skręca.

Mimo, iż na forach czytałem o znikomym wpływie takich parametrów to jednak mam wątpliwości. w jednym z aut gdzie wspomaganie jest jeszcze hydrauliczne mam letnie koła 17 cali 7,5 j i opony o szerokości 205 a zimówki 16 cali 6,5 j i opony 205 i mimo, że oba komplety są oryginalne to letnie chodzą trochę ciężej.