Autor Wątek: Major Turbo w OHV - dyskusja  (Przeczytany 4671 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Major Turbo w OHV - dyskusja
« dnia: Wrzesień 12, 2018, 22:38:13 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
My tak kombinowaliśmy przy turbo, aby zmienic zapłon i zwiększyc boost ale jeździł gorzej niż na cewkomodule abimexa - może jakiś ekspert wywnioskuje czy ten abimex ma za wczesny czy za późno zapłon. Dodatkowym bonusem jest dźwięk rozdzielacza, który fajnie dopełnia wartok OHVki
Ciekawe, u mnie przy 0,6 bara dopiero zapłon z GLE pomógł. Przy Abimeksie miałem EGT nawet do 1000 st. C, przy przyspieszonym zapłonie na rozdzielaczu nie udało mi się przekroczyć 800 st. Czyżby LPG dopalało się jeszcze na wydechu przy Abimeksie?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Major Turbo w OHV - dyskusja
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 12, 2018, 22:56:25 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Nam EGT na ok 1bar nie przekraczało 950oC na abimexie, ale w dokładność tych pomiarów tymi gajgerami to prawdopodobnie nie jest najwyższa. Tłoki nie płyną w każdhym razie.

Także, Sławek dwa błędy z Twojej stony: a) za mało dmuchasz, b) za mało LPG :P (kup tego majora!)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Major Turbo w OHV - dyskusja
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 12, 2018, 22:59:29 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
(kup tego majora!)
Daj mi namiary gdzie idzie go dostać i biorę od ręki :p
Więcej na razie nie dmuchamy bo nie chce mi się rozgrzebywać tego silnika. Jak go zajeździmy to się pomyśli :D
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Major Turbo w OHV - dyskusja
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 12, 2018, 23:01:38 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Niestety, chyba będzie cholernie ciężko dorwać używkę w dobrej cenie.

Zawsze są nowe (i to na promocji) http://q2autogaz.pl/reduktor-lpg-major-turbo-lovato-184-kw-p-22.html

// EDIT: dopiero zauważyłem, że to niedostępne i faktycznie nie ma!

A niedawno były nowe na allegro...
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 12, 2018, 23:10:07 pm wysłana przez Tomasz#1969 »
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Major Turbo w OHV - dyskusja
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 12, 2018, 23:09:45 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Zawsze są nowe (i to na promocji) http://q2autogaz.pl/reduktor-lpg-major-turbo-lovato-184-kw-p-22.html
Chyba to tylko ogłoszenie, na stanie raczej nie mają. Pisałem maila ale nie odzywają się, trzeba zadzwonić.
Tak czy siak problem z EGT ogarnęliśmy, pozostał tylko problem z wyjściem z wolnych obrotów - dławienie się przy gwałtownym dodaniu gazu, moża parownik to zalatwi, może nie, nie wiem. Eksperymentujemy.
Dobra ale trosze off-top się zrobił. Co do zaprawy z zapłonem w Abimeksie to polecam. Teraz w naszym, Abimeksie LPG, bez doladowania, mamy zapłon bezstykowy i przyspieszony zapłon i na prawdę jeszcze nie jeździłem tak żwawym OHV (poza oczywiście OHV-T  :p). Do tego ten zapłon ma fają charakterystykę do jazdy na co dzień - bardzo fajnie ciągnie w zakresie zielonego pola obrotomierza.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Major Turbo w OHV - dyskusja
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 12, 2018, 23:58:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Czyżby LPG dopalało się jeszcze na wydechu przy Abimeksie?
jak w kazdym silniku z zaplonem przystosowanym do noPb95

Daj mi namiary gdzie idzie go dostać i biorę od ręki
dajcie mi go do rozkrecenia, to moze zwykle da sie przerobic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Major Turbo w OHV - dyskusja
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 13, 2018, 08:52:12 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
uważajcie :) bo najostrzejszy z ostrych moderatorów da Wam % albo usunie temat ;)

Już jest dobrze <ok>
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Major Turbo w OHV - dyskusja
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 13, 2018, 09:51:44 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Cytat: Sławek#1978 w Wczoraj o 22:59:29

    Daj mi namiary gdzie idzie go dostać i biorę od ręki

dajcie mi go do rozkrecenia, to moze zwykle da sie przerobic
Ej no, zwykłego RGE miałem już przerobionego i w sumie działał, po za tym że za wolno reagował na pedał gazu :p W tych majorkach co taka duża jest pokrywka membrany I stopnia? Jakaś komora ciśnieniowa tam jest?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Major Turbo w OHV - dyskusja
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 13, 2018, 10:15:09 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ta pokrywa to strona wodna, podejrzewam, ze do dodatkowego grzania fazy lotnej,ale musialbym miec to w czesciach,
jakby to byla tylko roznica w wydajnosci termicznej ,to do chwilowych obciazen nie jest potrzebna
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.