Autor Wątek: Atu Plus fiksacje elektryki  (Przeczytany 3654 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 16, 2018, 23:22:33 pm »

Offline fenek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6GSI
Z tego co pamiętam to rozgałęzienie na rozruszniku jest w PN roverze a u mnie idzie bezpośrednio z alternatora cienkim czerwonym kablem na akumulator. Padła podpowiedz ze strony kolegi że może to być wina kostki stacyjki. Ile w tym prawdy?

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 17, 2018, 01:27:14 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2077
weź miernik za 10 zł
Ustaw na zakres 20VDC
Przyłóż do akumulatora, gdy silnik jest zgaszony, a akumulator naładowany. Powinno ci pokazać ok 12.3-12.8 V
Następnie odpal silnik i zmierz napięcie na klemach przy włączonych światłach (poproś kogoś by trzymał ok 2 tyś obr, możesz też wsadzić patyczek w blaszkę od przepustnicy).
Jeśli ogarniesz te dwa pomiary i podasz ich wartości to ja powiem ci co zrobić dalej.
Odnajdź mnie na FB, podam ci namiar i zrobimy sobie video połączenie.

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 17, 2018, 09:11:14 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
No właśnie problem w plusie jest taki, że szwankujące złącze zasilające w prąd to właśnie to przy alternatorze i od czystości konektorów zależy to be or not to be. Ile to razy szarpałem za te kable, bo prądu nie ma, a przecież przed chwilą był...

W tym punkcie przepływa CAŁY prąd, co zasila resztę.... No chyba poza rozrusznikiem.
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2018, 09:13:51 am wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 17, 2018, 18:09:51 pm »

Offline fenek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6GSI
Dzień dobry ponownie. Wszelkie znaki na ziemi i niebie wskazują że sytuacja została opanowana. Raczej winny okazał się alternator. Panowie w zakładzie gdzie regenrowałem go rozebrali ponownie od podstaw, wszystko wypiaskowali, przelutowali, założyli regulator i mostek z Lublina i po złożeniu wszystko śmiga jak należy. Ładowanie na wolnych obrotach i światłach 14.2 bez świateł 14.4 a po włączeniu wszystkich odbiorników oscyluje w graniach 13.9-14V
Nie mniej jednak jadać w nocy przy wciśnięciu pedału stop i np kierunkach, działającym wentylaotrze  DELIKATNIE żarzy się kontrolka ładowania. Natomiast na mierniku spadków nie ma.
Jednocześnie pragnę podziękować wszystkim chcącym pomóc, a szczególnie koledze diodalodz <ok> <ok> <ok>

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 18, 2018, 13:19:19 pm »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
U mnie problemy z obrotomierzem skończyły się jak masę za licznikiem przełożyłem w inne miejsce. Radio też przestało się wyłączać jak głośniej dałem. Generalnie objawy podobne jak u Kolegi.
Inne punkty masy sprawdzałem wcześniej i nic się nie zmieniało. Zaliczyłem też wymianę trzech alternatorów, regulatora nie liczę już... miałem ochotę zrzucić to auto ze skarpy...

Problem był w najmniej spodziewanym dla mnie miejscu.

Mam klimę i po tej "naprawie" nie przeszkadza już jej alternator 70 Ah.
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 216kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 216kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 93kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 19, 2018, 14:56:13 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3029
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
masę za licznikiem przełożyłem w inne miejsce

Ciekawe rozwiązanie, a gdzie dokładnie ją podłączyłeś?
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 19, 2018, 15:54:50 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2282
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
dziwne bo lepszego galwanicznego połączenia jak karoseria pojazdu to nie ma. tak wiec w każdym jej punkcje jej rezystancja będzie taka sama. no chyba że styk jest nieoczyszczony (śruba,nakrętka, lakier w gwincie), konektor zaśniedziały albo element karoserii zamiast prawidłowo zgrzany smarknięty i trzyma się na masie  do połączeń zgrzewnych.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Atu Plus fiksacje elektryki
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 20, 2018, 18:21:29 pm »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
Ciekawe rozwiązanie, a gdzie dokładnie ją podłączyłeś?

Pod licznikiem, tam gdzie lecą kable wiązki elektrycznej. Jest kilka miejsc, gdzie można sobie kabelek masy podpiąć.
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 216kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 216kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 93kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79