Autor Wątek: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019  (Przeczytany 11281 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1643
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 06, 2019, 12:29:18 pm »
W piątek ATU przeszedł badanie techniczne, jak zwykle na 5+ ;) Pierwszy raz miałem robioną analizę spalin. Ciekawostka, VVC (145) bez kata na LPG łapie się na normę Euro 3 :d
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 23E

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 06, 2019, 13:02:26 pm »
altowiolista a z jakiego ogrzewania na jakie zmieniłeś?To Atu plus czy minus?

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 510
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 06, 2019, 15:32:22 pm »
altowiolista a z jakiego ogrzewania na jakie zmieniłeś?To Atu plus czy minus?
Po prostu wymieniałem cieknącą nagrzewnicę w Plusie...
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 248
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 06, 2019, 20:26:01 pm »
Wymieniłeś nagrzewnicę i od razu przełączałeś grzanie parownika, czy tylko wymieniłeś i po tym źle grzeje?Nie sknociłeś regulacji ciepło-zimno przy montażu?

A w ogóle na co w Plusie zawór nagrzewnicy?

Może kiepskiej jakości nagrzewnicę kupiłeś?

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2289
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 06, 2019, 21:13:40 pm »
Pierwsza trasa po wymianie termostatu.
Wskazówka cały czas na swoją grubość przed 90*C i do momentu wjazdu do miasta ani nie dygła. Wychodzi na to, że w lecie powinna być idealnie na 90*C. Spalanie... Ciężko powiedzieć, zazwyczaj wskazówka spadała praktycznie równo i 1/4, teraz spadła o 3/16. Także zakładając że wskaźnik paliwa jest jakkolwiek miarodajny to obniżyło się o jakieś 1,5-2l/100km.
Za to znów zmarzłem, chyba będę musiał w najbliższym czasie rozważyć płukanie nagrzewnicy lub w najgorszym razie jej wymianę.
No i chyba mam podobny problem z łapą sprzęgła co swego czasu miał Buźka, bo sprzęgło choć niedawno podciągane znów się znacznie obniżyło :|

Kurła z temi polonezami jak z lydlem, co tydzień coś nowego.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2019, 21:15:13 pm wysłana przez Gomulsky »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11706
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 06, 2019, 21:50:00 pm »
Przy okazji parownik przepiałem znowu do ogrzewania przepustnicy a nie przez główny przepływ przez nagrzewnicę, może będzie lepiej grzał w środku...
jaki to parownik ?
Ciekawostka, VVC (145) bez kata na LPG łapie się na normę Euro 3 :d
jakos mnie to nie dziwi  <cwaniak2>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3431
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 06, 2019, 23:38:56 pm »
No i chyba mam podobny problem z łapą sprzęgła co swego czasu miał Buźka, bo sprzęgło choć niedawno podciągane znów się znacznie obniżyło
Ano miał, miał.U mnie, po podregulowaniu linki, wystarczyło dosłownie 5 razy wcisnąć sprzęgło i było zaraz to samo.Nie chciało mi się wtedy tego robić, bo kanału niemam, ale trudno.Zdecydowałem się na porządne pospawanie łapy migomatem i odpukać, chodzi już kawał czasu.Nigdy wcześniej mi się nie zdarzyło, żeby łapa pękła, choć słyszałem, że się tak robi.W roverze problemów nie miałem, w starym gaźnikowcu też nie.Odradzono mi kupno nowej, bo cytuję "to taki sam szajs" i jak ma pęknąć, to pęknie.
Termostat też mi pasuje zmienić, ale znów mi się nie chce.Na tym teraz mam temperaturę 70* a chłodnicę całą zastawioną.Dopiero jak się pojeździ dłużej, to się robi 90*, ale na full nawiewie, nawet trochę go wystudzi i wskazówka spada.Ten termostat jest idealny, ale na lato.Pasuje mi też grzanie dupy podłączyć, ale muszę cała instalacię wkładać, którą miałem w caro zrobioną.W fotelach wszystko jest, tylko zasilanie od przełączników puścić.Jedynie się zmusiłem dzisiaj, żeby koła przełożyć na zimowe, więc zamiast riali, są tip-topy 5-cio ramienne.Niewiadomo, ile ta zima potrwa, ale skoro mam te zimówki, to trzeba założyć.

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1824
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 07, 2019, 05:53:24 am »
Nigdy wcześniej mi się nie zdarzyło, żeby łapa pękła, choć słyszałem, że się tak robi.
Mnie się zdarzyło, w lublinie ze skrzynką przekładniowa KIA. Jeszcze w 'Polmozbycie' ją wymieniali. Szkoda, że nie zabrałem im wtedy starej łapy, bo teraz byłaby na wymianę, chociaż jak znam życie, przez te siedem lat, które od tamtej pory minęły, i tak trafiłaby już na złom.

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 510
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 07, 2019, 09:22:37 am »
Parownik to Alaska, zawór jest po  to, aby nie samochód nie grzał na upale, nagrzewnicę wymieniłem razem z całym urządzeniem wentylacyjnym, bo w poprzednim załatwiłem klapę na dole i nie chciało mi się tego lepić - teraz żałuję.
Kiedy przepiałem??? NIe pamiętam... dawno. Ale i tak słabo grzeje.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 644
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 07, 2019, 10:27:32 am »
Cześć Panowie. Jest sprawa muszę wymienić pilnie tulejki zawieszenia z tyłu z przodu też nieciekawe.

Macie u siebie takie coś ? Poliuretany z Olkusza.
Jak to się sprawuje ? Nie trzeszczą , nie jest twardo ?

https://poliuretany.olkusz.pl/pl/fiat-125p-1300-1500-polonez-komplet-tulei-zawieszenia-tylnego-12szt.html

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 2626
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & Volvo940
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 07, 2019, 10:34:27 am »
My robiliśmy i nic niepokojącego sie nie dzieje. Jest twardo ale przez sprężyny, amory i 3 resory raczej. Możesz sobie pooglądać tutaj o poliuretanach jak masz wątpliwości

https://www.youtube.com/watch?v=_QJ-IMhKA_0
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Offline Morfina

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 98
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro + V6
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 07, 2019, 10:35:26 am »
Z olkusza nie polecam,bierz strongflex.Te z olkusza mają w sobie pęcherzyki powietrza które z czasem pękają,niecały rok temu montowałem do 80tki i po 18 tyś pojawia się luz  <spoko>
Do swojego poloneza wziąłem te https://www.strongflex.eu/pl/fiat-125p-1300-1500/745-066062a-zestaw-tulei-zawieszenia-przedniego-sport-5902553519242.html i zobaczę na wiosnę czy będzie lepiej
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2019, 10:40:07 am wysłana przez Morfina »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2289
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 07, 2019, 10:44:51 am »
Z olkusza nie polecam,bierz strongflex.Te w olkusza mają w sobie pęcherzyki powietrza które z czasem pękają,niecały rok temu montowałem do 80tki i po 18 tyś pojawia się luz  <spoko>
W sumie mam podobne odczucia. W Atu mam założony żółte tuleje z Olkusza w tylnym zawieszeniu, zakładałem jakieś 15 tys. km temu a od jakiegoś czasu słychać i czuć, że "coś" tam się dzieje. W dodatku niektóre metalowe tulejki były za krótkie w stosunku do poliuretanu, powodowało to np. że jedna "kość" cały czas się luzowała...
Nie wspomnę już o fakcie, że zanim łaskawie mi je przysłali minął dobry miesiąc, pewnie gdybym ich nie ponaglił drogą mailową to jeszcze chwilę bym sobie poczekał.

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 113
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 07, 2019, 10:53:25 am »
Jest sens montować poliuretany do seryjnego zawieszenia ?  Poprawia to jakość prowadzenia auta ? 

Offline Morfina

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 98
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro + V6
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 07, 2019, 11:21:08 am »
Nie dość że poprawia jakość prowadzenia to nie trzeba się bawić w rozkręcanie zawieszenia co sezon i zabawę z wymianą tulejek,po prostu płacisz raz a dobrze i  zapominasz o temacie na długi czas

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6575
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 07, 2019, 17:40:33 pm »
To ile ten sezon trwa bo ja już nie pamiętam kiedy ostatnio robiłem jakieś tulejki w poldku...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 644
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 07, 2019, 17:45:30 pm »
Dzięki panowie, do stabilizatora wezmę na pewno poliuretan bo nawet korzystnie wypada cenowo, tylne koście jako, że stare już prawie nie trzymają wziąłem narazie zwykłe gumowe, nie wyglądaja źle, powinny troche pojeździć.

Do wymiany jeszcze sworznie dolne i górne. Górne są fabryczne dostępne to chyba wezme, a dolne Ruvile, TRW, ABS i Delphi.

Co Wy na to ? O TRW mam dobre zdanie, ale nic nie słyszałem o Ruvile, ABS. Delphi niezbyt mi podchodzi.

U mnie tulejki fabryczne były, 20 letnie  ;)


Offline Morfina

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 98
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro + V6
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 07, 2019, 18:06:52 pm »
A ja robiłem co 1.5 roku jak nie dolne wahacze do w tylnych kościach,założyłem poliuretan i temat zniknął.Auto sprzedałem i podobno dalej jest spokój

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 11706
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 07, 2019, 19:08:05 pm »
To ile ten sezon trwa bo ja już nie pamiętam kiedy ostatnio robiłem jakieś tulejki w poldku...
wlasnie tak czytam, licze i wychodzi, ze u mnie sezon trwa 10-20 lat ,ewentualnie 100-200 kkm w zaleznosci od miejsca wystepowania przegubow,
w tym wszystkim zastanawia mnie tylko jedno : skoro moj sezon,czyli cykl zmian przyrodniczych trwa 10-20 lat, to jak to wplynie na moje zycie - czy bede przez to zyl znacznie dluzej, czy znacznie krocej ;]

Górne są fabryczne dostępne to chyba wezme, a dolne Ruvile, TRW, ABS i Delphi.
gorne zuzywaja sie bardzo wolno i dlatego sa jeszcze dostepne "fabryczne" - faktycznie nie ma co eksperymentowac,
dolne to loteria niezaleznie od tego jaka teraz bedzie na nich naklejka, wiec nie zastanawiaj sie zbyt dlugo, bo szkoda czasu ;p

P.S.
twierdzenie o niskiej trwalosci zawieszenia w PN podpada pod błazenadę,
poliuretanowe  przeguby maja swoje zalety, nawet takie niestandardowe jak mozliwosc wymiany tych najczeciej zuzywajacych sie elementow bez demontazu calych zespolow ,ale maja tez wady i nie wszystkie przeguby warto nimi zastepowac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6575
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: ---===] Co dzisiaj zrobiłem w/z moim autem... [===--- 2019
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 07, 2019, 22:52:10 pm »
Zasadniczo to dolne wahacze, kości z tyłu, poduszki staba na podłużnicach i może bycze jaja na przednich drążkach...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.