Autor Wątek: Rover 1,6 na sekwencji - wtryskiwacze na listwie/pojedyncze  (Przeczytany 2864 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover 1,6 na sekwencji - wtryskiwacze na listwie/pojedyncze
« dnia: Marzec 09, 2019, 14:26:06 pm »

Offline Tumek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Siema, pytanie do osób posiadających sekwencje w roverze.
Mój zestaw: Sterownik STAG QBasic, Reduktor R01, wtryskiwacze Hana umieszczone na listwie + wężyki ok 7-8cm do kolektora (krótszych się już nie dało), ciśnienie ustawione na 1bar. Jeżdżę tak już dłuższy czas i ogólnie jestem zadowolony z tego co mam. Ale dokucza mi słaba reakcja na gaz podczas jazdy na LPG np przy szybkich redukcjach z między-gazem (kopnięcie w pedał gazu) występuje coś w rodzaju zdławienia a konkretniej jakby nie dostał paliwa. Taki sam objaw występuje przy gwałtownym otwarciu przepustnicy na wolnych obrotach - zmulenie i dopiero się wkręca. Na benzynie wkręca się jak szalony. Podczas normalnej jazdy auto nie szarpie i zachowuje się normalnie na LPG. Instalacje regulowała mi osoba dobrze ogarniająca temat i jedynie udało nam się ten efekt  ograniczyć lecz dalej jest on odczuwalny. Czy przyniosło by efekt wyrzucenie wtryskiwaczy z listwy i zamontowanie ich pojedynczo ? Mam tak nawiercony kolektor że wtrysk można by zamontować bardzo blisko wkrętki - wężyk tylko żeby to połączyć 1 - 1,5cm. Pytanie czy faktycznie to załatwi problem ? Szkoda mi znowu grzebać bezsensownie bo mam ładnie uporządkowane pod maską dlatego chciałem się Was poradzić ;P Co o tym myślicie.

Odp: Rover 1,6 na sekwencji - wtryskiwacze na listwie/pojedyncze
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 09, 2019, 16:57:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
stagi czasami tak maja, pamietam taki efekt na stagu300/4 w fordzie fokusie II 1.6 - odpowiednio szybkim wdepnieciem gaza na postoju mozna bylo nawet zgasic silnik,
przejscie na pojedynczy montaz wtryskow, czyli w konsekwencji skrocenie wezykow z ponad 10cm na 5cm lekko poprawilo sytuacje z reakcja na operowanie  pedalem, ale zjawisko nadal wystepowalo,
juz nie dalo sie sie zgasic silnika  takim przydlawieniem, ale lag nadal byl wyczuwalny, latwiej bylo ruszac

w K16 ze starszymi kompami sa dotryski ~1.5ms i ich wyciecie tez moze lekko mulic silnik
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Rover 1,6 na sekwencji - wtryskiwacze na listwie/pojedyncze
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2019, 22:05:33 pm »

Offline Gordo#1806

  • Administrator
  • Wiadomości: 177
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6 GLI 96r.
Takie objawy mogą mieć wiele przyczyn. Sprawdzał bym w kolejności... Po pierwsze regulacja. Jak był regulowany? Na czasy wtrysków, czy na czasy i wskazanie sondy? (wykresy sondy i czasów mają się zachowywać identycznie benzyna/gaz) ale mówisz, że robił to ktoś ogarnięty. Druga to układ zapłonowy, nowe przewody i świece (polecam denso seria TT). Tak dla sprawdzenia możesz trochę zmniejszyć przerwę na obecnych świecach, jak się poprawi to wiesz, że masz problem z układem zapłonowym. Następnie to co słusznie przykuło Twoją uwagę, czyli możliwie krótkie wężyki wtryskiwaczy i oczywiście wkrętki powinny być możliwie najbliżej głowicy i pod kątem) ma to duży wpływ na reakcje na gaz, szczególnie przy pół-sekwencji i fullgrupie. Sterownik moim zdaniem jest spoko i nie brał bym pod uwagę, że to on jest przyczyną. Jeśli masz taką możliwość wzuć jakieś fotki jak to wygląda pod maską, umiejscowienie wtryskiwaczy i wkrętek. Może coś się uda wypatrzyć.
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2019, 22:13:22 pm wysłana przez Gordo#1806 »
Pozdrawiam
Gordo#1806

Odp: Rover 1,6 na sekwencji - wtryskiwacze na listwie/pojedyncze
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 09, 2019, 23:59:04 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Miałem Barracudy w 1.4 na "wężykach" (jeśli może to jeszcze tak nazwać) długości około 3-4cm, problem który opisujesz występował mimo wszystko. Ba, nawet teraz w VVC mimo bardzo dobrze wystrojonej instalacji (słowa gościa zajmującego się chiptuningiem) również takie zjawisko występuje. Trzeba nauczyć się z tym żyć i przyzwyczaić się do łagodnego i stopniowego wciskania gazu na niskich obrotach.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Rover 1,6 na sekwencji - wtryskiwacze na listwie/pojedyncze
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 10, 2019, 15:34:29 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Myślę że to nieszczęsne dotryski. Trzeba by popytać kogoś kto ma szybsze wtryski niż u ciebie. Sam miałem matrixa 544 i nie wycinałem dotrysków... Ale czy był lag to nie powiem bo auto ostatnio jeździło 5 lat temu...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Rover 1,6 na sekwencji - wtryskiwacze na listwie/pojedyncze
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 16, 2019, 12:38:17 pm »

Offline Tumek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Tak to wygląda u mnie. Strojone było na autostradzie na pełnym obciążeniu + sonda w wydechu do podglądu co się dzieje z mieszanką. Po Waszych odpowiedziach trochę straciłem zapał by montować pojedyncze wtryskiwacze bo jeśli faktycznie problemem są dotryski to nic z tym nie da się zrobić. Wydaje mi się że kolektor jest nawiercony bardzo dobrze - w sumie to moja robota ale starałem się zrobić jak najlepiej.

Odp: Rover 1,6 na sekwencji - wtryskiwacze na listwie/pojedyncze
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 16, 2019, 14:17:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mozna bylo blizej wtryskiwaczy nawiercic kolektor,ale to mam marginalne znaczenie,
gorzej,ze zrobiles to pod tak ostrym katem,a wtryskiwacze wrzucieles od gory, przez co niepotrzebnie wydluza to wezyki,bo musza sie zaginac, czyli nie zgrales nawiertow z miejscem na wtryskiwacze,

z dotryskami mozesz poeksperymentowac, moze znajdziesz ustawienie, w ktorym zmniejszysz laga
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Rover 1,6 na sekwencji - wtryskiwacze na listwie/pojedyncze
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 16, 2019, 21:36:14 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ja bym wtryski umieścił jak najbliżej kolektora na przewodach o równej długości między wtryskiem a kolektor. Do tego między grzebień a wtrysk również wszystkie przewody w miarę możliwości równe długości.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)