Autor Wątek: Wymiana przekładni JKC na ZF  (Przeczytany 3396 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wymiana przekładni JKC na ZF
« dnia: Listopad 09, 2019, 00:36:29 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Witam chłopaki ostatnio udało mi się zakupić dość ładną przekładnie ZF do mojego ATU . Na JKC miałem minimalny luzz  i przy wyższych prędkościach auto było zbyt nerwowe i mnie to denerwowało . ZF chodzi podobno trochę ciężej więc się szarpnąłem w sam raz robota na zimowe wieczory w garażu bo sezon i tak się już kończy . Pytanie teraz zakupiłem gołą przekładnie tylko z śrubami które są użyte do wkręcenia przewodów hydraulicznych w przekładni czy podmiana będzie polegać tylko na odkręć starą przykręć nową czy po drodze mogę się spotkać z jakimiś schodami że coś będzie nie pasować ?
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Wymiana przekładni JKC na ZF
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 09, 2019, 07:09:15 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Obstawiam inna osłona w grodzi i inny drążek z krzyżakami do kolumny kierownicy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wymiana przekładni JKC na ZF
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 09, 2019, 10:58:28 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
To żeś mnie zmartwił muszę wygrzebać przekładnie JKC Którą mam luzzem i muszę ją jednak porównać .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Wymiana przekładni JKC na ZF
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 09, 2019, 12:25:11 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Obstawiam inna osłona w grodzi i inny drążek z krzyżakami do kolumny kierownicy.

To na pewno. I chyba inne średnice końcówek przewodów przy przekładni, ale tego nie jestem pewien.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wymiana przekładni JKC na ZF
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 09, 2019, 13:26:30 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Przewody powinny pasować. Nie przypominam sobie aby były inne średnicę.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wymiana przekładni JKC na ZF
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 12, 2019, 11:13:08 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1174
Przewody takei same.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Wymiana przekładni JKC na ZF
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 19, 2019, 22:12:26 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Sprzedawałem jakiś czas temu nowe przekładnie ZF i JKC. Poza gumą ściany grodziowej nikt nigdy nie informował o problemach związanych ze zmianą pomiędzy jedną a drugą. Jak porównywałem wielokliny, nie zauważyłem różnicy. Przekładnia JKC ma mniejsze gabaryty, ale za to dłuższy wałek. Względne położenie wieloklinów wałka wejściowego z wyjściowym w obydwu przekładniach wygląda na zbliżone. U siebie mam zamontowaną ZF z gumą dedykowaną w grodzi, natomiast reszta - czyli przewody czy łącznik kierowniczy są od JKC i pasują.

Odp: Wymiana przekładni JKC na ZF
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 20, 2019, 00:18:44 am »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Sprzedawałem jakiś czas temu nowe przekładnie ZF i JKC. Poza gumą ściany grodziowej nikt nigdy nie informował o problemach związanych ze zmianą pomiędzy jedną a drugą. Jak porównywałem wielokliny, nie zauważyłem różnicy. Przekładnia JKC ma mniejsze gabaryty, ale za to dłuższy wałek. Względne położenie wieloklinów wałka wejściowego z wyjściowym w obydwu przekładniach wygląda na zbliżone. U siebie mam zamontowaną ZF z gumą dedykowaną w grodzi, natomiast reszta - czyli przewody czy łącznik kierowniczy są od JKC i pasują.
Sam też nie spotkałem się z informacją, że wałki dla JKC/ZF miałyby się różnić

https://web.archive.org/web/20150117114316/http://polonez16gle.republika.pl/

Odp: Wymiana przekładni JKC na ZF
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 21, 2019, 01:36:17 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
ZF z gumą dedykowaną w grodz

No gumy niestety nie mam czyli będzie znowu rzeźba ehh ...
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Wymiana przekładni JKC na ZF
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 21, 2019, 14:32:23 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Wymiana przekładni JKC na ZF
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 17, 2020, 23:17:50 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 441
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Witam, podpytam może ktoś z was montował do przejściówki wspomaganie, jeżeli tak to czy przedłużał wałek z krzyżakami , w moim F125p montowałem i musiałem przedłużyć jakieś 2 cm. w przejściówce po zamontowaniu kolumny brakuje 5mm. żeby włożyć śrubę w zatoczenie wałka w przekładni kierowniczej, przy opuszczonej kolumnie maksymalnie w dół .

Odp: Wymiana przekładni JKC na ZF
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 18, 2020, 20:06:59 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 441
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Musiałem przedłużyć wałek.

Odp: Wymiana przekładni JKC na ZF
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 18, 2020, 21:04:41 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Witam, podpytam może ktoś z was montował do przejściówki wspomaganie, jeżeli tak to czy przedłużał wałek z krzyżakami , w moim F125p montowałem i musiałem przedłużyć jakieś 2 cm. w przejściówce po zamontowaniu kolumny brakuje 5mm. żeby włożyć śrubę w zatoczenie wałka w przekładni kierowniczej, przy opuszczonej kolumnie maksymalnie w dół .
Przedłużyć, ale wałek bez wspomagania na potrzeby montażu wspomagania..

Odp: Wymiana przekładni JKC na ZF
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 18, 2020, 21:06:52 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 441
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Witam, podpytam może ktoś z was montował do przejściówki wspomaganie, jeżeli tak to czy przedłużał wałek z krzyżakami , w moim F125p montowałem i musiałem przedłużyć jakieś 2 cm. w przejściówce po zamontowaniu kolumny brakuje 5mm. żeby włożyć śrubę w zatoczenie wałka w przekładni kierowniczej, przy opuszczonej kolumnie maksymalnie w dół .
Przedłużyć, ale wałek bez wspomagania na potrzeby montażu wspomagania..

nie, wałek od + ze wspomaganiem jest za krótki .

Odp: Wymiana przekładni JKC na ZF
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 29, 2020, 17:02:02 pm »

Offline lampart125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1500
Ja rozpilowalem  mocowania kolumny i wszystko się spielo ale drugi wałek przedłużyłem  o 2 cm będę montowal  w wolnej chwili