Autor Wątek: Coś się kończy (FSO Żerań), coś się zaczyna (osiedle)  (Przeczytany 541 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Moderator
  • Wiadomości: 1099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 Jesion4 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Coś się kończy (FSO Żerań), coś się zaczyna (osiedle)
« dnia: Grudzień 04, 2019, 17:22:54 pm »
https://architektura.um.warszawa.pl/masterplan-zeran-fso

Ci z większym sentymentem mogą nabyć mieszkania w spawalni, odlewni, "6" - Zakładzie silnika, narzędziowni itd.

Na pewno czas poszukać lepszego miejsca na zlotospot rocznicowy.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2019, 17:24:51 pm wysłana przez lesor#1973 »

Offline daniel22

  • Facet z kanistrem
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2349
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Coś się kończy (FSO Żerań), coś się zaczyna (osiedle)
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 04, 2019, 20:56:01 pm »
Jedno trzeba przyznać inwestorowi - podszedł do sprawy na tyle honorowo, że legendarna brama zostanie*. Zawsze mógł zmieść do śmietnika kawałek historii i walnąć tam osiedlowy parking. Przynajmniej coś zostanie po tym naszym skromnym przemyśle motoryzacyjnym, którego choćby miernej atrapy(vel koślawe nowe syreny z Kutna) nasza dzielna i walcząca IV RP nigdy się nie doczeka.

W Polsce istnieje taka konkurencja jak wizualizacja vs rzeczywistość, polecam zobaczyć, jak zmasakrowano rotundę w centrum Warszawy względem oryginału i wizualizacji. Ale może tym razem będzie lepiej.

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 427
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: Coś się kończy (FSO Żerań), coś się zaczyna (osiedle)
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 04, 2019, 22:10:06 pm »
Polski przemysł motoryzacyjny istnieje. Polska jest np europejskim zagłębiem jeżeli chodzi o produkcje autobusów. Tylko osoby ktore patrza na przemysł motoryzacyjny przez pryzmat samochodów osobowych uważają że w Polsce przemysł moto nie istnieje. Ktoś kto siedzi w temacie wie że jest inaczej.

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1996
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Odp: Coś się kończy (FSO Żerań), coś się zaczyna (osiedle)
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 04, 2019, 23:41:57 pm »
Szkoda, że tak to wszystko się skończyło, chociaż byłem w sumie przekonany na 99%, że żadnych samochodów z Żerania już nie będzie, to teraz jestem przekonany w 100%. O ile na temat błędów związanych z FSO, popełnianych w przeszłości można by pisać elaboraty, to w obecnej sytuacji położenie w środku Warszawy czyli w stolicy, na bardzo atrakcyjnych gruntach tylko pogłębiało niekorzystną sytuację fabryki z punktu widzenia produkcji czegokolwiek.

Dobrze, że sama brama chociaż zostanie...

daniel22 obiło mi się o uszy, że Syren z Kutna nie ma, bo nie mieli skąd brać do nich silników ( żaden producent nie chciał im ich sprzedawać ) 

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1248
Odp: Coś się kończy (FSO Żerań), coś się zaczyna (osiedle)
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 05, 2019, 01:15:24 am »
kupowali 1.2 i 1.4 od opla razem ze skrzynią manualną.

Offline daniel22

  • Facet z kanistrem
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2349
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
Odp: Coś się kończy (FSO Żerań), coś się zaczyna (osiedle)
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 05, 2019, 01:40:40 am »
Polski przemysł motoryzacyjny istnieje. Polska jest np europejskim zagłębiem jeżeli chodzi o produkcje autobusów. Tylko osoby ktore patrza na przemysł motoryzacyjny przez pryzmat samochodów osobowych uważają że w Polsce przemysł moto nie istnieje. Ktoś kto siedzi w temacie wie że jest inaczej.

No dobrze, zapomniałem dopisać: dotyczy samochodów osobowych, motocykli, których to produkcja w Polsce zdechła. Nie dotyczy autobusów, kombajnów, welocypedów i kosiarek itepe. Teraz ok? Poza tym, słyszałem ostatnio o komorniku w Ursusie i kłopotach autosana, także aż tak różowo chyba nie jest. Ale fakt faktem waga ciężka średnio mnie interesuje, nie śledzę tematu aż tak.

Co do syren, myślałem, że sprawa rozbiła się o nieco inne kwestie, ale to już chyba pozostanie tajemnicą producenta, dlaczego jak zawsze się nie udało.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2019, 01:43:05 am wysłana przez daniel22 »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2103
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Coś się kończy (FSO Żerań), coś się zaczyna (osiedle)
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 05, 2019, 06:02:36 am »
Polska jest np europejskim zagłębiem jeżeli chodzi o produkcje autobusów.
Zagłębiem może i jesteśmy, ale jakiś czas temu czytałem o planach przejęcia Solarisa przez zagraniczniaków - no i proszę bardzo (wg Google.pl):
Cytuj (zaznaczone)
Prezes zarządu: Andreas Strecker
Cytuj (zaznaczone)
Organizacja macierzysta: Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 6827
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odp: Coś się kończy (FSO Żerań), coś się zaczyna (osiedle)
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 05, 2019, 08:07:43 am »
Montowni mamy w cyc...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 427
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odp: Coś się kończy (FSO Żerań), coś się zaczyna (osiedle)
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 05, 2019, 08:14:45 am »
Nie mówię tylko o duzych autobusowych. Pojazd który przewozi 9 pasażerów plus kierowca to także autobus. Ogromna ilość pojazdów powstaje w Polsce jako zabudowa 2 etapu.
Co do Syrenki to pewnie pojazd powstał głównie po to aby wyciągnąć dofinansowanie z UE. Można siebie fajnie doposazyc firmę w ten sposób.
Inna sprawa jaką homologacje ma ten pojazd.

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2024
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL7 05r. 2.0 16V 155KM
Odp: Coś się kończy (FSO Żerań), coś się zaczyna (osiedle)
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 05, 2019, 08:59:41 am »
Montowni tak. Własnych producentów jak na lekarstwo
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5389
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Coś się kończy (FSO Żerań), coś się zaczyna (osiedle)
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 05, 2019, 19:51:15 pm »
Co do syren, myślałem, że sprawa rozbiła się o nieco inne kwestie, ale to już chyba pozostanie tajemnicą producenta, dlaczego jak zawsze się nie udało.

Bo miało się nie udać (jeżeli chodzi Kutno). Rama kratownicowa pokryta poszyciem z tworzywa- to nie miało prawa się nadawać do produkcji wielkoseryjnej. A gdyby nawet takowa ruszyła, koszt budowy takiego nadwozia jest zbyt duży żeby cena kogoś zachęciła.
Już fajniejsze pojazdy o takiej konstrukcji zrobiły klapę, np. Pontiac Fiero.

Co do Syrenki to pewnie pojazd powstał głównie po to aby wyciągnąć dofinansowanie z UE. Można siebie fajnie doposazyc firmę w ten sposób.

Dokładnie tak. W dodatku teraz mają sprawę o wyłudzenie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline daniel22

  • Facet z kanistrem
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2349
  • Płeć: Mężczyzna
    • matiz 0.8 friend, ale szyby w prądzie (drzwi od wersji joy)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2019, 11:51:54 am wysłana przez daniel22 »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5389
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Coś się kończy (FSO Żerań), coś się zaczyna (osiedle)
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 08, 2019, 13:19:47 pm »
Na oko spoko budynek, zastanawiam się jakie względy przemawiają za rozbiórką.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B-1078
  • Moderator
  • Wiadomości: 1099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borewicz_81 Caro_95 Jesion4 i inne graty
    • forum miłośników big-bike'a CB1300
Odp: Coś się kończy (FSO Żerań), coś się zaczyna (osiedle)
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 09, 2019, 13:51:02 pm »
Względy ekonomiczne. Przebudowa do warunków mieszkaniowych przewyższy koszt budowy nowych budynków oraz na powierzchni tego budynku można wybudować dużo więcej m2 mieszkań niż przy przebudowie.

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2103
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Odp: Coś się kończy (FSO Żerań), coś się zaczyna (osiedle)
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 09, 2019, 18:44:25 pm »
Niestety, tak! Dostroić stary budynek do swoich wizji i aktualnych norm jednocześnie, wcale nie jest tak łatwo, zwłaszcza że niejednokrotnie trzeba by było ingerować w konstrukcję. Jeżeli chodzi o szczegóły, to temat raczej nie tyle na inny temat, co na inne forum. :) No i cały czas będziesz miał stary budynek, a jak budujesz, to wiesz, według jakich standardów robisz i na jakie odchyłki możesz sobie pozwolić. Możesz puścić rozmaite instalacje już na etapie budowy i lepiej nawiązać do współczesnych trendów, czyli m.in. wycisnąć najwięcej ile się da z jak najmniejszej powierzchni gruntu - a rzeczony budynek jest zaledwie trzypiętrowy, więc nie będziesz raczej ręczyć za czyjąś konstrukcję na tyle, by dorzucić ze dwa pięterka.
PS. W mojej "metropolii" istnieje biurowiec, który przerobiono na coś w rodzaju bloku, znaczy, mieszkają tam jacyś ludzie - więc wiem, że się da. Nie wiem tylko, jak rozwiązali kwestię kibla - czy do każdego mieszkania jest takowy przypisany, czy radzą sobie jak u Kiepskich...

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1248
Odp: Coś się kończy (FSO Żerań), coś się zaczyna (osiedle)
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 09, 2019, 19:32:49 pm »
budynki publiczne to podwieszane sufity. Więc wyczarowanie WC to formalność.