Autor Wątek: Polonez Caro Plus - amortyzatory przód + sprężyny  (Przeczytany 2907 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Caro Plus - amortyzatory przód + sprężyny
« dnia: Lipiec 02, 2020, 10:50:32 am »

Offline sunset

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi, Polonez Caro Plus, Mercedes W124
Witajcie, wiem że było kilka wątków tego typu na Forum, ale nie doszukałem się jednej sprawy - kwestii wymontowania sprężyn. Chciałbym podjąć się samodzielniej wymiany amortyzatorów z przodu w Polonezie Caro Plus GSI `98 i tutaj pytanie - czy konieczne będzie użycie specjalnego ściągacza, czy w jaki sposób wychodzi sprężyna? Mam nowe amortyzatory, ale bez sprężyn. Proszę o pokierowanie mnie, gdyż chciałbym się do tej operacji nieco przygotować.

Odp: Polonez Caro Plus - amortyzatory przód + sprężyny
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 02, 2020, 10:56:27 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Do wymiany amortyzatorów, nie musisz wyciągać sprężyn.

Odp: Polonez Caro Plus - amortyzatory przód + sprężyny
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 02, 2020, 11:31:54 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
amortyzator wychodzi górą, po odkręceniu dolnej sruby i górnej poduszki, bez ruszania sprężyn

Odp: Polonez Caro Plus - amortyzatory przód + sprężyny
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 02, 2020, 11:33:10 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
W polonezie nie ma mc personów i amortyzator i sprężyna są niezależnymi elementami.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Caro Plus - amortyzatory przód + sprężyny
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 04, 2020, 21:23:42 pm »

Offline sunset

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi, Polonez Caro Plus, Mercedes W124
Dzięki za odpowiedzi, dziś się za to wziąłem i strona pasażera poszła praktycznie bezproblemowo. Ze stroną kierowcy jest za to spory problem. Dolna śruba amortyzatora zapiekła się w tulejkach do tego stopnia, że naparzanie młotkiem o wadze 2kg nie dało rady ruszyć jej nawet o milimetr. Nakrętka puściła, ale sama śruba nie daje się nawet obrócić wokół własnej osi.

Co w tej sytuacji Panowie? Zostaje szlifierka i próba wycięcia? Wolałbym tego uniknąć, gdyż w tym miejscu panuje niesamowita ciasnota, a szkoda haratać wahacz i okoliczne drążki, itp.

Proszę o jakąś podpowiedź, bo stoję w 50% wykonanej roboty. <mysli>

Odp: Polonez Caro Plus - amortyzatory przód + sprężyny
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 04, 2020, 21:34:56 pm »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 397
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Co w tej sytuacji Panowie? Zostaje szlifierka i próba wycięcia? Wolałbym tego uniknąć, gdyż w tym miejscu panuje niesamowita ciasnota, a szkoda haratać wahacz i okoliczne drążki, itp.
Skoro ani drgnie; to ew. możesz spróbować podejść palnikiem i podziałać ciepłem - byleby niczego innego wokół nie uszkodzić. A jak nie, to zostaje cięcie. Gumówka z odpowiednią tarczą albo piła szablasta. Pewnie i brzeszczotem by dało radę, ale sporo z tym roboty.

Odp: Polonez Caro Plus - amortyzatory przód + sprężyny
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 04, 2020, 21:48:16 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 555
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Z brzeszczotem sporo roboty, ale nic nie uszkodzisz. Pamiętam jak dolna śruba łącząca silnik ze skrzynią, była tak zapieczona. Brzeszczot, parę k..w i poszło :) Palnikiem stopisz gumę, śruby raczej nie wyciągniesz ...

Odp: Polonez Caro Plus - amortyzatory przód + sprężyny
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 04, 2020, 22:30:38 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Utopić w dobrym odrdzewiaczu. Podlewać dzień czy dwa i próbować obruszyć. Tylko dobrym a nie wd40...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Caro Plus - amortyzatory przód + sprężyny
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 05, 2020, 00:23:40 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Odrdzewiaczem se możesz lać po nakrętce,jak ją złapało w tulei to jedynie albo palnik albo cięcie  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Polonez Caro Plus - amortyzatory przód + sprężyny
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 05, 2020, 23:43:00 pm »

Offline sunset

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi, Polonez Caro Plus, Mercedes W124
Ok, postanowiłem, że uzbroję się w szlifierkę precyzyjną, taką jak tutaj: https://allegro.pl/oferta/dremel-3000-25-akcesorow-walek-walizka-6318951099
Czekam teraz aż ją przyślą i atakuję dalej. Dzięki za wszystkie sugestie.  :]

Odp: Polonez Caro Plus - amortyzatory przód + sprężyny
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 06, 2020, 06:47:48 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Obawiam się że nie dasz rady tym sprzętem. Nawet tarczką nie sięgniesz do końca.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Caro Plus - amortyzatory przód + sprężyny
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 06, 2020, 07:03:14 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Minimum to tarcza 75mm. Tyle że szlifierki do nich to głównie pneumatyczne. Ewentualnie taki adapter https://www.obi.pl/akcesoria-do-szlifierek-do-szlifowania-na-sucho/lux-trzpien-mocujacy-do-tarcz-10-mm/p/1361518 i wiertarka albo mini szlifierka trzpieniowa ale większa jak dremel. Z chwytem na 6mm.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez Caro Plus - amortyzatory przód + sprężyny
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 16, 2020, 12:05:18 pm »

Offline sunset

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi, Polonez Caro Plus, Mercedes W124
Minimum to tarcza 75mm. Tyle że szlifierki do nich to głównie pneumatyczne. Ewentualnie taki adapter https://www.obi.pl/akcesoria-do-szlifierek-do-szlifowania-na-sucho/lux-trzpien-mocujacy-do-tarcz-10-mm/p/1361518 i wiertarka albo mini szlifierka trzpieniowa ale większa jak dremel. Z chwytem na 6mm.
Hej, i po robocie, Dremel dał radę, miałem wersje z takim przedłużanym, giętym wałkiem i pracowało się mega precyzyjnie w tych zakamarkach. Tarcza faktycznie mogłaby być nieco większa, ale ciąłem pod skosem i przeszło... Dzięki za wszelkie porady. :)