Autor Wątek: Polonez Caro Plus - wymiana rozrządu - klucz koła pasowego  (Przeczytany 3503 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Caro Plus - wymiana rozrządu - klucz koła pasowego
« dnia: Lipiec 16, 2020, 12:16:35 pm »

Offline sunset

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi, Polonez Caro Plus, Mercedes W124
Hej, sorry jeśli było, ale mam problem z namierzeniem klucza 38mm do odkręcenia koła pasowego, by potem dostać się do rozrządu. Domyślam się , że nasadka 38mm nie wystarczy, a powinien być raczej klucz oczkowy gięty 38 i takiego znaleźć nie mogę. Mogę prosić o jakąś podpowiedź , gdzie owe cudo znaleźć? Zasoby Allegro są niestety zbyt skromne w tej materii.

Odp: Polonez Caro Plus - wymiana rozrządu - klucz koła pasowego
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 16, 2020, 12:38:24 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Podnies silnik i nasadka odkrecisz, blokujac wcześniej wal korbowy poprzez koło zamachowe lub poprzez bieg i hamulec
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Caro Plus - wymiana rozrządu - klucz koła pasowego
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 16, 2020, 15:57:43 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 275
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Nasadki z przedłużką tam nie zmieścisz, przynajmniej u mnie się nie mieściła. Nie mając dostępu do oryginalnego klucza zeszlifowałem tył nasadki 38mm i mam dospawany płaskownik - ramię na stałe. Po fakcie żałuję, że użyłem 12-kątnej polecam kupić 6-kątną <spoko>

Odp: Polonez Caro Plus - wymiana rozrządu - klucz koła pasowego
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 16, 2020, 16:45:44 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Ja pożyczałem od swojego mechanika - specjalnie do polonezów zrobił - wajcha dospawana bezpośrednio do nasadki. Minęło parę lat od tych manipulacji, ale pamiętam, że niczego standardowego nie dało się zmieścić tam - musiał być nasadowy klucz z bardzo małym odsadzeniem i bardzo długą wajchą, żeby zmieścił się za pasem przednim i przy kręceniu rozrusznikiem oparł się o podłużnicę. Nie kupisz tego w sklepie.

Odp: Polonez Caro Plus - wymiana rozrządu - klucz koła pasowego
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 16, 2020, 18:02:54 pm »

Offline Irek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 16
    • polonez kombi 1.6 GSI
Ja używam klucza nasadowego z pokrętłem z zestawu 3/4cala 21el. Nie miałem problemów.

Odp: Polonez Caro Plus - wymiana rozrządu - klucz koła pasowego
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 18, 2020, 06:32:36 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Muszę przyznać, że nie pomyślałem, iż może być na 3/4". <wstydniś> One są rzeczywiście dłuższe, a grzechotka może dodatkowo zmniejszyć odsadzenie. Nie posiadam narzędzi takiego kalibru i najwyraźniej wymazałem je z pamięci, odkąd oponiarze próbowali mi wpoić, że jak już ręcznie dokręcać koło jezdne, to tylko czymś takim, a nie "zabaweczkami na 1/2"  <wysmiewacz>

Odp: Polonez Caro Plus - wymiana rozrządu - klucz koła pasowego
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 12, 2020, 09:14:50 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
A od czego jest klucz nastawny? Wymiana rozrządu w tym silniku to banał najbanalniejszy. Trudniej jest zmienić łańcuch w rowerze Wigry-3.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!