Autor Wątek: Regeneracja przekładni kierowniczej  (Przeczytany 5098 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Regeneracja przekładni kierowniczej
« dnia: Wrzesień 19, 2020, 23:22:10 pm »

Offline Michel18

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro 1.4 94/95
Rozciekł mi się simmering w przekładni i brzydko kapał z niej olej. Postanowiłem, że skoro przekładnia jest git to wystarczy tylko te simmeringi wymienić a przy okazji stwierdziłem, że zajrzę do środka. Odkręciłem wszystkie śrubki, dolną nakrętkę trzymającą wąsa i górną którą blokuje się śrubę do kasowania luzu. Teraz mam pytanie, nie umiem ściągnąć wąsa (ale on się namacza w wd40) i tego dekielka w którym siedzi ta śruba do kasowania luzu. Nakrętki nie ma a ona obraca się razem z górną pokrywą. Wsadziłem w te nacięcie na śrubie śrubokręt i próbowałem obracać dekielkiem, ale nie ma opcji żeby to chciało puścić. Z tego co zauważyłem to w miejscu otworu w dekielku przez który przechodzi śruba jest jakaś zielona substancja, to jest jakiś klej/uszczelnienie? Może ktoś taką przekładnię rozbierał i podpowiedziałby co i jak.
Edit: bo nie napisałem, przekładnia jest bez wspomagania, auto to caro -
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 19, 2020, 23:23:44 pm wysłana przez Michel18 »

Odp: Regeneracja przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 19, 2020, 23:53:01 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
wąs jest na stożku i trzeba go zdjąć ściągaczem, albo po przez uderzenie młotkiem w bok na kowadle. Tyle że młotek może zrobić deformację.

Odp: Regeneracja przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 19, 2020, 23:55:37 pm »

Offline Michel18

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro 1.4 94/95
Tak patrząc po nim to myślałem, że na wieloklinie. Dzięki za uwagę, przetestuję ten sposób. Pozostaje jeszcze tylko kwestia tego górnego dekielka.

Odp: Regeneracja przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 19, 2020, 23:58:35 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
w książce napraw do poloneza masz całą instrukcję regeneracji i pomiaru tej przekładni.

Odp: Regeneracja przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 06, 2020, 18:38:48 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
W ksiazce p. E. Kaima od FSO 1500 wszystko jest pieknie opisane, lacznie z luzami i regulacja, z podanymi momentami, itd..
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: Regeneracja przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 12, 2020, 17:41:00 pm »

Offline Michel18

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro 1.4 94/95
Dzięki, a macie jakiś sposób na ściągnięcie tego wąsa przekładni? Podlewane tydzień wd 40, podgrzane przed ściągnięciem i poszedł ściągasz a wąs nie ruszył

Odp: Regeneracja przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 12, 2020, 19:30:11 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
albo po przez uderzenie młotkiem w bok na kowadle
Sprobuj tego. Tylko ostroznie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Regeneracja przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 13, 2020, 00:59:11 am »

Offline Michel18

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro 1.4 94/95
Dzięki, opukiwałem go na razie lekko młotkiem, jeszcze go trochę pomoczę i zobaczymy, do stracenia wiele nie mam bo cieknącej zamontować z powrotem nie zamontuję i pozostaje mi tylko używka ewentualnie nowa.

Odp: Regeneracja przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 13, 2020, 10:55:31 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Pukac to mozna... 😉 Skoro nie masz nic do stracenia to z chlebem uderzaj
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Regeneracja przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 13, 2020, 11:10:34 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Swego czasu widziałem filmik jak pewien rosjanin zamiast walić młokiem przystawiał do zwrotnicy młot udarowy taki budowlany z obciętym wiertłem sds. Całkiem sprawnie mu poszło rozpięcie wahacza. Może tu też seria szybkich uderzeń coś pomoże...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Regeneracja przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 13, 2020, 12:21:23 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Palnik nie pomaga? Można uciać wąs od przekładni i wybijać na imadle
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Regeneracja przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 13, 2020, 20:46:18 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Tak patrząc po nim to myślałem, że na wieloklinie.
Szczerze, ja też.
Aż sprawdzę jutro, bo akurat mam w swojej graciarni jedną własnoręcznie rozmontowaną przekładnię.

Odp: Regeneracja przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 13, 2020, 22:21:24 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Bo tam jest wieloklin, w dodatku w stozku
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Regeneracja przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 14, 2020, 06:36:09 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 322
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Swego czasu walczyłem z tym wąsem. Ni chu chu nie ruszył. poddałem się i przekładnię zamieniłem na inną. Jest to kurewski element do ruszenia aby coś w nim wymienić. Moja we fiaciku obecnie też leje ostro, ale dolewam oliwy często i jeżdżę ...
Nie martwi mnie to.. ;>

Odp: Regeneracja przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 14, 2020, 15:21:11 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
to tylko kwestia narzędzi. Jak masz dobre lasze i prasę wszystko wyjmiesz.
Poszukaj kogoś z podgrzewaczem indukcyjnym w okolicy to ci wyjmie w 30 sekund. Teraz dużo firm co robi zawieszenia ma taki sprzęt.

Odp: Regeneracja przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 14, 2020, 17:29:40 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Palnik, WD40 (czy inny tego typu szprej) i duży młotek. Z czasem musi puścić. Jak nie to natnij wąsa, lekko rozegnij i pójdzie. Kiedyś 3h walczyłem z przekładnią do malucha, ale w końcu się udało.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Regeneracja przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 14, 2020, 17:45:26 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Też z tym kiedyś walczyłem, ni chu nie chciało to zejść. Na szczęście miałem nowe ramie przekładni w zapasie, więc straty były akceptowalne ;)

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Regeneracja przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 14, 2020, 18:03:41 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że te ramiona są po prostu zakładane na gorąco. Jak bawiłem się z przekładnią w maluchu to dopiero bardzo mocne podgrzanie i kilka solidnych strzałów młotkiem spowodowało zejście wąsa z przekładni.

Odp: Regeneracja przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 14, 2020, 19:34:57 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Może nie na gorąco, ale jak ten wieloklin porządnie zardzewieje, to może być ciężko. Niestety, ale nikt tego nie składał na jakimkolwiek smarze, czy czymś, tylko na sucho, dlatego później jest problem, bo ciasne pasowanie, plus korozja, plus wieloklin, równa się ciężki demontaż. Pewnie że najlepiej podgrzać. Ja raz ściągałem takie ramię przekładni kierowniczej u siebie w ciągniku, bo uszczelniacz lał. A że lał parę lat i olej sobie troszkę podsiąkł tu i ówdzie, to ramię zeszło bez proszenia. To samo robiłem u kolegi, gdzie było sucho, ale próbowałem ściągnąć z innych względów, to musiałem skapitulować, bo ni prośbą, ni groźbą, ani ściągaczem, ani niczym, a podgrzać nie miałem czym. Korozja, to straszna rzecz. Dlatego w miarę możliwości, staram się takie rzeczy składać na jakimś smarze, czy czymś, bo zawsze to później może łatwiej będzie zdjąć. Może i to niezgodne ze sztuką, ale mam to w dupie.

Odp: Regeneracja przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 14, 2020, 20:05:32 pm »

Offline Michel18

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro 1.4 94/95
Gdybym właśnie miał ramię na podmianę to bym się nie zastanawiał tylko stare naciął, no ale nie mam. W weekend zrobię kolejne podejście.