Autor Wątek: Turbo w OHV i problem z LPG  (Przeczytany 4222 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Turbo w OHV i problem z LPG
« dnia: Styczeń 03, 2021, 17:08:08 pm »

Offline pablo166

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 50
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ATU 1.6GLI
Witam wszystkich. Jakiś czas temu postanowiłem zaturbić swoją OHVke. Zamierzenie było takie, żeby zrobić to najprościej jak się da,czyli turbo i LPG. Sprężarka to K03 , IC z Iveco daily, LPG 2 gen na sterowniku bingo M z reduktorem lovato major turbo. Turbo ładuje 0.5bara i super przyspiesza ale dopiero powyżej 2500obr. Potrzebuje pomocy jak to poprawnie wyregulować. Do tych 2500obr auto kuleje. Ciężko ma wyjść z wolnych obrotów, szarpie itp. Najgorzej jest w okolicy 2000 przy mocnym wciśnięciu gazu nie jedzie(szarpie czka jakby się gaz kończył) AFR leży na ubogo wtedy. Ciężko ruszyć pod góre bo gaśnie. Teraz jest mikser palnik 34mm. Testowałem na 32 i 30 jedyna róznica to mniej mocy na wysokich obrotach. Dodam że wystarczy zdjąć dolot albo sam BOV i auto jedzie z dołu normalnie ale wiadomo nie ma turbo. Pozdrawiam i proszę o porady bo jestem w tym zielony i ten projekt ma na celu nauczenie się czegoś

Odp: Turbo w OHV i problem z LPG
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 03, 2021, 19:03:06 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Zapłon seryjny? Gdzie kompensacja parownika wpięta?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Turbo w OHV i problem z LPG
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 03, 2021, 19:09:17 pm »

Offline pablo166

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 50
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ATU 1.6GLI
Zapłon seryjny. Kompensacja wpięta gdzieś w połowie drogi miedzy turbo a intercoolerem.

Odp: Turbo w OHV i problem z LPG
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 03, 2021, 19:17:05 pm »

Offline pablo166

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 50
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ATU 1.6GLI
Jeszcze dodam że poprzedni setup miał dużo krótszy dolot i brak IC. Wtedy nie było problemu ale wiadomo grzał sie.

Odp: Turbo w OHV i problem z LPG
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 03, 2021, 19:22:28 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Spróbuj założyć jeszcze ten mikser 30 mm, i jeszcze raz to wyregulować, ten co masz to nawet do N/A jest już duży.

Jeszcze dodam że poprzedni setup miał dużo krótszy dolot i brak IC. Wtedy nie było problemu ale wiadomo grzał sie.
Przy 0,5 bara to jego działanie jest akurat symboliczne, ale fajnie wygląda :P Możesz poeksperymentować jeszcze z przeniesieniem kompensacji w inne miejsce przed przepustnicą.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Turbo w OHV i problem z LPG
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 03, 2021, 20:05:59 pm »

Offline pablo166

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 50
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ATU 1.6GLI
No nawet przy 0.5 sie potrafi rura zagrzać. Mam jeszcze MBC i nawet 1 bar potrafi dmuchnąć. Ale strach o motor. Pokombinuje jeszcze i dam znać.

Odp: Turbo w OHV i problem z LPG
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 04, 2021, 01:24:44 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Teraz jest mikser palnik 34mm. Testowałem na 32 i 30 jedyna róznica to mniej mocy na wysokich obrotach.
niby jak zmierzyles ta roznice mocy ??
mikser 34mm nie nadaje sie, skoro to jest abimex to mikser 30mm jest optymalny (a przy doladowaniu i 28mm nic by nie zdlwil),
wiec na poczatek powrot do miksera 30mm

oddzielna sprawa jest ta uboga mieszanka na niskich obrotach - na parowniku, ktory najczesciej przelewa i kompensacji wpietej tak, ze sprzyja przelewaniu  <mysli>
wyglada na to, ze albo parownik jest uszkodzony, albo za mocno go skreciles na regulacji,
jako ze majorow turbo nie ma na rynku od wielu lat, to domyslam sie, ze nie jest to nowka sztuka, tylko ktos w nim grzebal w celu regeneracji i mogl cos spartolic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Turbo w OHV i problem z LPG
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 04, 2021, 10:31:23 am »

Offline pablo166

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 50
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ATU 1.6GLI
Po prostu czuć że trochę gorzej ciągnie na wysokich ale nieznacznie. Reduktor udało mi sie dorwać używkę po kilkuset km ale i tak wymieniłem membrany, które i tak były w dobrym stanie. Przed i po wymianie działa tak samo. A mikser 34 był w tym aucie razem z instalacją.

Odp: Turbo w OHV i problem z LPG
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 04, 2021, 18:37:55 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
34 do turbo w abimexie to może być za dużo. Ja mam 32mm i to jest właściwy mikser do abimexa bez modyfikacji, do turbo zastanowiłbym się nad max 30mm.

Wrzuć film z pracy programu bingo, może coś to rozjaśni.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Turbo w OHV i problem z LPG
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 06, 2021, 02:51:55 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Jak do 2500 nie jedzie, to przynajmniej panewek nie wywali.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Turbo w OHV i problem z LPG
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 07, 2021, 13:01:23 pm »

Offline pablo166

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 50
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ATU 1.6GLI
Problemów ciąg dalszy. Zmieniony mikser na 30mm i auto zaczęło jechać z dołu normalnie, ale cały czas bogaty afr i śmierdzi gazem. Pwa 120. Nauka ustawia na 77. Korekty dla wolnych +-25 dla wysokich +-45 i sonda ładnie pracuje w calym zakresie obrotów jak auto stoi. Ale przy obciążeniu znowu dziura na dole i ubogo ~2000obr, czyli to samo co było.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2021, 13:19:34 pm wysłana przez pablo166 »

Odp: Turbo w OHV i problem z LPG
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 07, 2021, 13:23:23 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A jak od 2500 obr? Piszesz, że z "dołu" jedzie normalnie, ale jest dziura, masło maślane. Od jakiego progu obrotów jest "bogato". Może trzeba będzie skorygować pozycje krokowca. Zależy od tego, jak duża jest ta "dziura", w jakiej partii obrotów występuje. Może to ta słynna "turbodziura", którą trzeba będzie kasować funkcją "skok att na pozycję". TPS podłączony do programu?

Wrzuć filmik, będzie lepiej widać reakcje programu, niż tak z opisów... Zainstaluj sobie bandicam i wrzuć na yt. To nie jest dużo pracy.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2021, 13:27:15 pm wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Turbo w OHV i problem z LPG
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 07, 2021, 13:43:45 pm »

Offline pablo166

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 50
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ATU 1.6GLI
Napisałem że na mieszalniku 30mm auto zaczęło ładnie przyspieszać od wolnych obrotów bez dziur po drodze. Ale przy wysokim PWA 120 kroków, i korektach +-25 dla wolnych i +-45 dla wysokich. I cały sonda stała na bogato i mocno dolewało bo czuć było gaz. Skorygowałem PWA trybem nauki do 77kroków i sonda zaczęła pracować w całym zakresie obrotów. Ale pod obciażeniem znowu problem. Jade np na 3 biegu 2000obr wciskam mocniej gaz i auto się zastanawia, zaczyna szarpać, sonda schodzi na ubogo. Dopiero jak dojdzie do 2500 wyrywa do przodu. TPS podpięty. Skok att nic nie daje
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2021, 13:46:23 pm wysłana przez pablo166 »

Odp: Turbo w OHV i problem z LPG
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 07, 2021, 14:35:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jest taka duza sruba na parowniku, ktora sluzy do regulacji i.... zupelnie przypadkowo uzywa sie jej do regulacji ;]

a regulacja polega na zgraniu ze soba ustawien parownika i ogranicznika na wezu,
jezeli masz ubogo na nizszych obrotach, bo np. uklad ma za mala czulosc ,a przy 100krokach reagowal dobrze, to ustaw PWA na 100 i oscylacje mieszanki uzyskaj regulujac parownik
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Turbo w OHV i problem z LPG
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 07, 2021, 15:42:56 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Tyle, że z tego co pisze, on ma ekstremalnie ubogo na niskich obrotach, a zalewa auto na wyższych. Skoro zszedł do 77 kroków (ale jak, na pełnym gazie, na wolnych obrotach, jeżdżąc delikatnie to już nie wiemy, skoro PWA, to pewnie trybem nauki, który w tym przypadku jest bez sensu), to wygląda na dość "bogate" ustawienie śruby czułości membrany.

Pytanie, w jakim celu butować do podłogi OHV od 2000 obrotów... Ja bym dążył do prawidłowej pracy od 2500obr w górę i do uzyskania oscylacji.

Trybu nauka nie ma co używać, but w podłogę na pełnym gazie na autostradzie i na turbo ma być bogato (do pewnej granicy, bo na wąskopasmówce nigdy nie wiesz, czy masz 14,5 afr, czy 9), najlepiej by było zmierzyć z AFR dawkę. Na pół gazu, podczas spokojnej jazdy uzyskać oscylację i będzie okej.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2021, 15:44:47 pm wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Turbo w OHV i problem z LPG
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 07, 2021, 16:48:43 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
pablo, a Ty przypadkiem nie dążysz do tego aby sonda cały czas oscylowała na wolnych obrotach?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Turbo w OHV i problem z LPG
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 07, 2021, 17:20:00 pm »

Offline pablo166

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 50
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ATU 1.6GLI
Nie mówię o bucie w podłodze przy 2000 bo to nie ma sensu przy tym silniku. Ale trochę ciężko jest jezdzić kiedy np zachodzi potrzeba rozpędzenia się praktycznie od wolnych obrotów na 2 biegu i wciśnięcie więcej niż 20% gazu powoduje czkawke.

Odp: Turbo w OHV i problem z LPG
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 07, 2021, 17:23:11 pm »

Offline pablo166

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 50
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ATU 1.6GLI
pablo, a Ty przypadkiem nie dążysz do tego aby sonda cały czas oscylowała na wolnych obrotach?
Na wolnych obrotach śrubą na reduktorze ustawiłem bardziej bogato bo oscylacja powodowała falowanie obrotów

Odp: Turbo w OHV i problem z LPG
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 07, 2021, 17:39:31 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Na wolnych obrotach śrubą na reduktorze ustawiłem bardziej bogato bo oscylacja powodowała falowanie obrotów
I nie dziwota, że szarpie przy wyjściu z niskich obrotów. Korkowiec się przez to przymyka, a jak mu dajesz troszkę ognia to się robi jednak za ubogo. Ustaw go tak, żeby góra była ok, a na wolnych może sobie na ubogo pyrkać - krzywda mu się nie stanie a nawet taka charakterystyka jest spoko do zabawy, lepiej reaguje na gaz np przy ostrym starcie.
Swoją drogą dziwne, że oscylacja powodowało falowanie obrotów. Jak masz dolot zmodzony?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Turbo w OHV i problem z LPG
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 07, 2021, 18:01:40 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Przypomniało mi się, że w abimexie miałem problem z uzyskaniem oscylacji na wolnych obrotach (ciągle przylewało na wolnych, jak ustawiłem prawidłowo pracę na obrotach). Nic nie pomagało, wtedy zaślepiłem w mikserze kanał wolnych obrotów całkowicie i przewierciłem się wiertłem fi10mm na odcinku z przepustnicy do kanału, którym leci powietrze do silnika krokowego (tak, aby cały gaz leciał przez zwężkę miksera, a nie bocznymi kanałami). Udało się wtedy uzyskać liniową pracę na gazie - oscylację w tej samej okolicy, co praca podczas normalnej jazdy.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...