Autor Wątek: Od czego zacząć naprawę klimatyzacji  (Przeczytany 1713 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Od czego zacząć naprawę klimatyzacji
« dnia: Marzec 11, 2021, 21:57:26 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Nie polonez ale zasada działania chyba podobna.
Trafiło mi się auto z klima ale ze zdjętym paskiem. Układ wygląda na kompletny. Nie wiadomo dlaczego i kiedy pasek został zdjęty. Założyć pasek i sprawdzić czy działa czy lepiej najpierw wypadałoby sprawdzić w jakiś (jaki?) sposób kompresor?

Odp: Od czego zacząć naprawę klimatyzacji
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 11, 2021, 22:08:58 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Założyć pasek i uruchomić, jeżeli w układzie jest coś czynnika i ta ilość jest wystarczająca dla tego układu to w chwili włączenia elektromagnes powinien sprzęgnąć koło kompresora. Jeżeli tego nie zrobi to albo czynnika jest za mało,  albo jest przerwa w obwodzie elektromagnesu, lub kompresor jest uszkodzony.
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2021, 22:10:41 pm wysłana przez lukasz190 »

Odp: Od czego zacząć naprawę klimatyzacji
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 11, 2021, 22:11:30 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1306
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Chodzi mi o to że jeżeli uklad jest pusty a kompresor nie byl używany kilka lat to w chwili uruchomiania pracowałby "na sucho"? Czy może mu to zaszkodzić? Nie znam się wiec pytam.

Odp: Od czego zacząć naprawę klimatyzacji
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 11, 2021, 22:16:34 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 639
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Jeżeli jakimś cudem bez czynnika by się uruchomił to raczej nic mu nie grozi bo olej z niego nie wyparuje. Musiałby być sam kompresor tak uszkodzony że w środku nie było by nic a nic  oleju, ale bez czynnika się nie uruchomi.

Odp: Od czego zacząć naprawę klimatyzacji
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 12, 2021, 01:04:23 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Na początek  spróbuj obrócić kompresor ręką czy aby nie stoi na dębowo. Jak w układzie nie ma czynnika to możesz kompresorem zrobić ciśnienie. Jeśli elektryka sprawna to powinien próbować wystartować. Skoro układ nieszczelny to trochę powietrza mu bardziej już nie zaszkodzi. Potem szukaj nieszczelności...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Od czego zacząć naprawę klimatyzacji
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 12, 2021, 09:44:28 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3029
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Ja bym zmostkował na chwilę przesostat i spróbował załączyć - jeżeli zagada to masz od strony elektrycznej układ sprawny. Potem test szczelności, wyeliminować usterki i można nabijać czynnikiem.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .