Autor Wątek: NAGRZEWNICA W PRZEJŚCIÓWCE  (Przeczytany 1829 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

NAGRZEWNICA W PRZEJŚCIÓWCE
« dnia: Listopad 25, 2021, 22:47:36 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 441
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Witam, może ktoś przerabiał wydajność takich nagrzewnic, wymontowałem wentylator nadmuchu w kabinie gdyż przestawał pracować , zauważyłem na nagrzewnicy krople płynu, postanowiłem wymienić nagrzewnicę, posiadam dwie różne, jedna ma 2 rdzenie więcej a więc może lepiej grzać ?
podpowiem że wentylator pasuje do Lady, nowy można kupić za normalne pieniądze.
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2021, 22:50:12 pm wysłana przez maniek1 »

Odp: NAGRZEWNICA W PRZEJŚCIÓWCE
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 26, 2021, 00:25:16 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ja bym nie szukał problemu w nagrzewnicy, fabryczna grzeje wystarczająco na nasz klimat. Nawet w borku z dwoma nawiewami na bokach deski, sprawna nagrzewnica daje radę. Może przy -25 byłaby zbyt kiepska. Najczęściej problemem jest regulacja klapek/nieszczelność na nich/kiepski zawór nagrzewnicy/zapchana nagrzewnica/źle działający termostat.

Z ciekawostek, w zeszłym roku sam szukałem dziury w całym, bo przy -10 nie miałem ukropu jak zazwyczaj, tylko ciepło. Przyczyna okazała się błaha- króciec wychodzący z głowicy do nagrzewnicy jest nietypowy, stary się rozciekł, więc wstawiłem zwykły wąż. Ten z czasem się zagiął, zmniejszył średnicę, przez co miałem gorsze ogrzewanie. Pomógł montaż silikonowej redukcji 19-16mm :)

Ta druga jest chyba od 125p klasyka? Jak jest taka sama wymiarowo, to czemu nie podmienić :P
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2021, 00:33:45 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: NAGRZEWNICA W PRZEJŚCIÓWCE
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 26, 2021, 11:40:40 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2061
ta drobna jeśli jest sprawna będzie miała znacznie większą wydajność.

Odp: NAGRZEWNICA W PRZEJŚCIÓWCE
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 26, 2021, 19:38:32 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 441
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
ta drobna jeśli jest sprawna będzie miała znacznie większą wydajność.

też tak myślę, ma dwa rdzenie więcej.

Odp: NAGRZEWNICA W PRZEJŚCIÓWCE
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 28, 2021, 21:29:27 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 441
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Zamontowałem w przejściówce nagrzewnicę i wentylator, nie było łatwo bez demontowania środkowej konsoli, ale muszę przyznać że nagrzewnica z dwoma rdzeniami więcej grzeje aż parzy prawie jak w Ładzie .

Odp: NAGRZEWNICA W PRZEJŚCIÓWCE
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 29, 2021, 14:38:10 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Ta druga jest chyba od 125p klasyka?
od wczesnego mr-a. klasyk miał zupełnie inną nagrzewnicę.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: NAGRZEWNICA W PRZEJŚCIÓWCE
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 29, 2021, 15:17:17 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
U siebie w 1976 miałem taką samą jak w polonezie, ale widocznie była wymieniana.

Te z dwoma rdzeniami były chyba produkcji jugosławiańskiej? Jak idzie rdzeń w "naszej"?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: NAGRZEWNICA W PRZEJŚCIÓWCE
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 29, 2021, 15:56:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
co oznacza termin "z dwoma rdzeniami" ?
te nagrzewnice roznia sie ksztaltem finow i liczba lameli ,niestety wieksza liczba lameli zapewne wiaze sie z mniejszym rozmiarem kanalu, wiec latwiej zatyka sie, a wtedy na pewno grzeje slabiej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: NAGRZEWNICA W PRZEJŚCIÓWCE
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 29, 2021, 19:58:21 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 441
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Jedna ma 16 rdzeni druga 14

Odp: NAGRZEWNICA W PRZEJŚCIÓWCE
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 29, 2021, 21:32:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to sa lamele i jest ich wiecej, bo kilka warstw w glab,
rdzen w chlodnicy jest jeden, tylko w tych nagrzewnicach woda przeplywa przez polowe, a pozniej zawraca i plynie przez druga polowe,
ta z czarnym rdzeniem ma zapewne wieksza powierzchnie finow, ale stawia tez wieksze opory przeplywu powierza, wiec niekoniecznie bedzie mocniej "grzala"
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: NAGRZEWNICA W PRZEJŚCIÓWCE
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 29, 2021, 23:01:35 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 441
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
to sa lamele i jest ich wiecej, bo kilka warstw w glab,
rdzen w chlodnicy jest jeden, tylko w tych nagrzewnicach woda przeplywa przez polowe, a pozniej zawraca i plynie przez druga polowe,
ta z czarnym rdzeniem ma zapewne wieksza powierzchnie finow, ale stawia tez wieksze opory przeplywu powierza, wiec niekoniecznie bedzie mocniej "grzala"


 jak to zwał tak zwał, jedna ma 14 druga 16, i grzeje dużo lepiej.