Autor Wątek: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA  (Przeczytany 4596 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« dnia: Grudzień 18, 2021, 20:54:27 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 441
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Witam, opiszę mój problem może ktoś miał podobny przypadek, w mojej przejściówce podczas ruszania nie zawsze pojawia się stuk (pstryknięcie) w okolicach mostu lub wału napędowego, wał nie posiada luzów, krzyżaki nowe podpora nowa, przegub elastyczny też, brak luzu na flanszy wałka atakującego mostu, to pstryknięcie pojawia się też podczas hamowania silnikiem , zazwyczaj jest jednorazowe, zastanawiam się czy problem nie jest w mechanizmie różnicowym ?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2021, 20:57:55 pm wysłana przez maniek1 »

Odp: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 15, 2022, 04:53:42 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
A nie robiłeś remontu blacharki we wnętrzu?
Wystarczy dać nieoryginalną śrubę do pasów albo za mocno oryginalną przykręcić i przegub wału będzie napieprzał w śrubę od pasów przednich.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 15, 2022, 09:47:08 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Sprawdź czy most nie przemieszcza się na resorze. Coś mi się kojarzy, że podobne objawy miał brat w df i chyba mu się coś poluzowało przy resorach...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 15, 2022, 11:20:14 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 323
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Przy moście przy mocowaniu resorów są dwa tzw cybanty, i śruba centralna mocująca pióra razem ze sobą.... to też może być przyczyną....
U mnie było podobnie, ale miałem nie dokręcone jedno tylne koło i tak sobie pukało pstrykało, aż odleciało podczas jazdy. Było ciekawie, zbagatelizowałem to, bo myślałem że to resor na tulejkach się przesuwa, który miał iść lada dzień do klepania.
Trochę się zdziwiłem jak mi kolo odpadło, że w takim błędzie byłem co do swojej diagnozy..... :] <mysli> <uoee>

Odp: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 15, 2022, 20:21:25 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 441
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Witam, z tymi resorami możecie mieć rację, problem pojawił się pod koniec Września gdy wracałem z Zakopanego bez hamulców gdyż przetarł się przewód elastyczny z przodu, używałem tylko ręcznego, i to pstrykanie pojawiło się na wysokości Krakowa, i tak występuje głównie przy ruszaniu, będę niebawem montował dłuższe drążki reakcyjne to przyjrzę się temu dokładnie.

Odp: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 15, 2022, 20:27:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wracałem z Zakopanego bez hamulców gdyż przetarł się przewód elastyczny z przodu, używałem tylko ręcznego
:d po kiego grzyba, skoro miales nozny silniejszy niz reczny - tak sie konczy nieznajomosc mechaniki Poloneza  <cwaniak2>

skoro pstrykanie pojawilo sie podczas uzywania recznego, to moze byc rozpierak szczek,
chyba ze to nie PN na lucasie, tylko DF na bendixie, bo nie napisales
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 15, 2022, 20:39:36 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 441
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
wracałem z Zakopanego bez hamulców gdyż przetarł się przewód elastyczny z przodu, używałem tylko ręcznego
:d po kiego grzyba, skoro miales nozny silniejszy niz reczny - tak sie konczy nieznajomosc mechaniki Poloneza  <cwaniak2>

skoro pstrykanie pojawilo sie podczas uzywania recznego, to moze byc rozpierak szczek,
chyba ze to nie PN na lucasie, tylko DF na bendixie, bo nie napisales
miałem tylko ręczny, i podczas hamowania ręcznym może pojawił się luz na mocowaniu mostu do resoru , na tyle mam bębny .

Odp: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 15, 2022, 23:17:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zalezy kiedy ktos grzebal przy mocowaniu resorow, jezeli od lat nie bylo ruszane,to samo sie nie poluzowalo,
obstawiam rozpieraki w bebnach

jezeli straciles przednia sekcje (przetarty przedni przewod) to zostaje jeszcze sekcja tylna, ktora pracuje normalnie - jedynie skok pedalu jest znacznie wiekszy,
chyba,ze sekcja tylna byla nie sprawna wczesniej, ale to czuc na pedale
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 07, 2022, 23:15:46 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 441
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Witam, wracam ponownie do nie rozwiązanego problemu , czy ktoś z was się spotkał z luźnymi śrubami mocującymi koło talerzowe do obudowy mechanizmu różnicowego ?

Odp: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 08, 2022, 07:16:39 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 323
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
W swojej historii mojego marnego życia nigdy nic takiego nie spotkałem. Nigdy do głowy by mi nie przyszło że to się może poluzować. A jeśli się poluzowało, to znaczy że przysłowiowy Henio wsadzał tam swoje grube paluchy... <lol> <lol> <lol>

Odp: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 09, 2022, 01:41:06 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Witam, wracam ponownie do nie rozwiązanego problemu , czy ktoś z was się spotkał z luźnymi śrubami mocującymi koło talerzowe do obudowy mechanizmu różnicowego ?

Gdybym się spotkał, to bym pomyślał; '' O "kur*", co oni pili..."
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 09, 2022, 13:15:00 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
W FSO nie nawet jak sam tam grzebałem... Za to w szmelcwagenach ścięte nity na połączeniu przekładni głównej i różnicówki to cecha charakterystyczna pewnym skrzyń biegów...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 29, 2022, 20:44:32 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
U mnie stukanie przypominające krzyżaki to pierwszy objaw padającej skrzyni, kolejnej zresztą. To gówno z FSO nie przenosi więcej niż daje 1.8 Rovera. Walki sprzęgłowe nie wytrzymują

Odp: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 30, 2022, 11:09:53 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
o wytrzymalosci tej skrzyni wiemy juz wszystko, co potrzebne,
 a mianowicie to, ze wytrzymuje strzaly ze sprzegla ze spiekami z silnikiem 170KM i 210Nm,
rowerowi 1.8 jeszcze daleko do tych parametrow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 30, 2022, 22:54:41 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak ale ohłapka ma inny wałek sprzęgłowy. Trochę grubszy i krótszy jakby nie patrzeć. A co do momentu to mojemu niewiele zabrakło, a pewnie już nie jest najmocniejszy...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 30, 2022, 23:05:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w twoim to hamownia byla zle zsynchronizowana z obrotomierzem, moc masz za nisko (obroty) ,a wiec i moment wyszedl za duzy,
nawet wc nie przekracza 180Nm mimo regulacji fazy i duzych zaworow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 01, 2022, 16:11:19 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Czy ja wiem czy za nisko. Na seryjnym 1,8 max moment wychodzi podobnie w obrotach...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 01, 2022, 22:19:00 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie spotkałem jeszcze K Serii która wolnossącą zrobiłaby więcej niż 185Nm. Łącznie z blisko 170konnymi VVC, które się dużo lepiej napełniają.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 01, 2022, 22:48:03 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ok.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: STUKI PODCZAS RUSZANIA I ZWALNIANIA
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 01, 2022, 23:02:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
masz na wykresie z hamowni odcinke zaplonu ?
bo zakladajac, ze masz 137KM przy 6800rpm (tak maja fabryczne 1.8 135), to maks moment wychodzi 150-155Nm w przy ~5500rpm
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.