Autor Wątek: 1.6GLI trzyma wysokie obroty i nie wkręca się  (Przeczytany 1335 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.6GLI trzyma wysokie obroty i nie wkręca się
« dnia: Lipiec 21, 2022, 00:29:20 am »

Offline Polonejo96

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 4
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96r. 1.6GLI
Witam, nabyłem ostatnio dość okazyjnie poldka caro z 1996r z 1.6GLI pod maską. Poprzedni właściciel "reanimował" go po 3 letnim przestoju i przejeździł nim pół roku robiąc przy tym jakieś skromne kilka tys km. Od momentu kupna byłem świadomy tego co biorę a mianowicie jest tam taki problem, że po odpaleniu silnik od razu wchodzi na 2-2.5tys obr i czasami potrafi zejść po kilku minutach na "normalniejsze" 1tyś obr ale nie zawsze tak się dzieje. Nie ważne czy to przy postoju czy podczas jazdy, obroty są cały czas utrzymywane w okolicach 2tys i bardzo rzadko uda mu się zejść poniżej.
Druga sprawa to taka, że wyraźnie czuć dławienie silnika przy 3.5 tys obr i więcej niż 4tys obr nie udało mi się osiągnąć(nawet na postoju kreci do ledwo tych 4tys).
Poprzedni właściciel wspominał, że było coś dłubane przy krokowcu(bo podobno były z nim problemy) i dodatkowo z autem dostałem też moduł zapłonowy więc to może jakaś poszlaka.
Liczę na jakieś cenne wskazówki, gdyż to moje pierwsze zderzenia z wytworem FSO.
Pozdrawiam  :-)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 21, 2022, 00:36:42 am wysłana przez Polonejo96 »

Odp: 1.6GLI trzyma wysokie obroty i nie wkręca się
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 21, 2022, 11:15:00 am »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 209
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Lewego powietrza gdzieś nie ciągnie?Zrzuć wąż od serwa i zaslep na próbę, czasami membrana lubi się wysypać i tamtędy będzie ciagło lewizne a syczenia nie usłyszysz.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 21, 2022, 11:24:58 am wysłana przez Artek824 »
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: 1.6GLI trzyma wysokie obroty i nie wkręca się
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 21, 2022, 11:26:01 am »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 209
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
A tak wogole to bym w pierwszej kolejności sprawdził czy 'fachofcy' nie ustawiali wolnych obrotów podciągając linke gazu.
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: 1.6GLI trzyma wysokie obroty i nie wkręca się
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 21, 2022, 12:32:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
lewe powietrze trzeba sprawdzic, zwlaszcza, ze ktos juz tam grzebal,
nie tylko waz od serwa, ale jeszcze wezyk od odmy (bardziej krociec niz sam wezyk) i waz od pochlaniacza par paliwa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: 1.6GLI trzyma wysokie obroty i nie wkręca się
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 21, 2022, 14:38:48 pm »

Offline Polonejo96

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 4
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96r. 1.6GLI
Sprawdzę te rzeczy i dam znać jaki efekt. Dziś rano jeszcze zrobiłem mu "reset" czyli niby te odpięcie akumulatora na minimum 30min i później rozgrzanie raz do 75-80, później drugi raz po 30sek do 90stopni. Wydawało mi się, że efekt jakiś jest bo przez kilka minut pracował na 1000-1100obr i po dodawaniu gazu spadał normalnie do około tego tysiąca aczkolwiek podczas jazdy jest tak pół na pół bo raz po wciśnięciu sprzęgła spada natychmiastowo a raz utrzymuje dalej 2tys.
Aktualnie walczę z kontrolką check engine która nie zapala się wcale na zapłonie i nawet podmieniając żarówki czy też wsadzając nowe nie ma żadnego efektu, a szkoda bo niby w caro jest ta kostka diagnostyczna do zrobienia zworki do której się już dokopałem ale z której nie mogę skorzystać <mysli>

Odp: 1.6GLI trzyma wysokie obroty i nie wkręca się
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 21, 2022, 20:06:07 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 641
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
A nie pracuje ci samochód w trybie awaryjnym tzn całe sterowanie przejmuje moduł zapłonowy z pominięciem kompa? Sprawdź tak jak koledzy pisali czy nie łapie lewego powietrza. A jak wciskasz pedał hamulca obroty się nie zmieniają? Może serwo jest walnięte.

Odp: 1.6GLI trzyma wysokie obroty i nie wkręca się
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 22, 2022, 11:11:03 am »

Offline Polonejo96

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 4
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96r. 1.6GLI
Przewody przejrzane, jedynie od odmy był rozerwany i już go wymieniłem.
Różnicy raczej nie ma bo przejechałem kilka kilometrów i raz schodzi do tysiąca obr raz trzyma 2tyś.
Gdy wciskam hamulec i akurat pracuje na tych mniejszych obrotach to delikatnie rosną z około 100-150obr, po puszczeniu spadają.

Odp: 1.6GLI trzyma wysokie obroty i nie wkręca się
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 22, 2022, 11:37:19 am »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Zaślepić serwo i plakiem oblecieć silnik wokół by patrzeć w którym miejscu jest lewe powietrze
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: 1.6GLI trzyma wysokie obroty i nie wkręca się
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 07, 2022, 12:55:39 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 209
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Jeśli chodzi o kabel do kontrolki check engine ,podpowiadam leci po stronie kierowcy za serwem wraz z wiazka w peszlu ,która przechodzi przez gumowa zaślepkę do wewnątrz auta .Jest to dokładnie żółty kabel  łączący się pod decha wsówkami z białym z czarnym paskiem .


Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: 1.6GLI trzyma wysokie obroty i nie wkręca się
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 11, 2022, 18:50:25 pm »

Offline Polonejo96

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 4
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96r. 1.6GLI
Po dłuższej przerwie spowodowanej brakiem dostępu do konta wróciłem z nowymi wieściami.
Wolne obroty udało mi się ogarnąć w trochę dziwny sposób, bo gdzieś wyczytałem, żeby wypinać kostki od czujników położenia przepustnicy i prędkości na skrzyni. Nagle po odpięciu kostki na skrzyni od czujnika prędkości (taka 3 pinowa o ile kojarzę) polonez nagle zaczął zachowywać się normalnie tzn. po odpaleniu na zimnym przez niecałą minutę pracuje na około 1800-2000obr po czym spada do około równo 1000obr. Każde puszczenie gazu/wciśnięcie sprzęgła powoduje spadek obrotów. Ani razu nie trzymał podwyższonych.
Zastanawia mnie tylko po co w takim razie sygnał z tego czujnika skoro po odpięciu zachowuje się normalnie a przy podpiętym wariuje  <mysli>
Mimo, że wolne obroty jako tako są to jednak nadal jest problem z wysokimi obrotami i o ile na neutralu udaje się go wkręcić na czerwony zakres to podczas jazdy na 1/2/3 biegu te okolice 4tyś obr to jest max  <smutny> Jedyne co nasuwa mi się na myśl to to, że zauważyłem filtr paliwa wsadzony od czegoś innego. W planach mam lada moment zmienić mu filtry i oleje to się okażę czy zmiana coś da <mysli>
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2022, 19:48:29 pm wysłana przez Polonejo96 »

Odp: 1.6GLI trzyma wysokie obroty i nie wkręca się
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 11, 2022, 21:33:08 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Czyli VSS jest uszkodzony lub jego okablowanie. VSS jest po to, że jak dojezdzasz np do świateł to ma mieć podwyzszone obroty po to aby po zatrzymaniu się spadły do wartości wymaganej
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)