Autor Wątek: Światła do jazdy dziennej w halogenach  (Przeczytany 1463 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Światła do jazdy dziennej w halogenach
« dnia: Grudzień 25, 2022, 20:51:19 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Tak wstępnie zacząłem myśleć o montażu w Polonezie świateł do jazdy dziennej. Aczkolwiek z racji tego że nie podobają mi się żadne dołożone lampy to uważam że fajnie były je zamontować w halogenach. I tutaj pojawiają się dwie opcje. Albo pozbyć się świateł przeciwmgielnych i w to miejsce zamontować dzienne (wykorzystując klosze halogenów tak aby na pierwszy rzut oka wszystko było jak orginal) albo spróbować w halogenach dołożyć oprawkę na żarówkę P21W.
Dodatkowo świata dzienne zamontować wykorzystując moduł: https://allegro.pl/oferta/modul-automat-swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-4955614870
Chodzi o to żeby światła dzienne uruchamiały się samoczynnie po zapłonie i gasły w momencie zapalenia świateł mijania. Do tego jest potrzebny plus po stacyjcie pod maską. Skąd najlepiej go wziąć?
Ma to sens? :]

Odp: Światła do jazdy dziennej w halogenach
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 25, 2022, 21:11:06 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
4 dychy za urządzenie które jest inaczej opakowanym przekaźnikiem przełączającym? Jaja sobie robią na całego.
Plus po zapłonie w gaźnikowcu weźmiesz z zasilania cewki/modułu zapłonowego.

Co do świateł dziennych to najfajniejszą opcją jest umiejscowienie żarówek 21w wraz z oprawkami z kierunkowskazów w reflektorach głównych - koncepcja kiedyś przewijała się na forum. Ba, nawet nowe lampy Wesema mają specjalnie przygotowany nadlew pod to:


A tutaj masz jak kolega z forum ma to zamontowane:
https://youtu.be/x_Z3R_SIQ3o?t=100

Halogenów bym się nie pozbywał bo to w Polonezie jest zrobione genialnie i szkoda by mi ich było. Ewentualnie próbowałbym skopiować takie coś w polonezowskim kloszu halogenu p-mgłowego (dwa odbłyśniki i dwie żarówki):
https://allegro.pl/oferta/subaru-mitsubishi-84503fj000-89207244-valeo-11082953080



W daily montowałem sobie coś takiego bo idealnie pasowało w otwory zderzaku po fabrycznych halogenach i byłem bardzo zadowolony.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 25, 2022, 21:23:33 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Światła do jazdy dziennej w halogenach
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 25, 2022, 21:17:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w Trucku halogeny sa na odpowiedniej wysokosci, ale w Caro sa za nisko - oczywiscie wg. przepisow,
bo zagraniczne rupiecia jakos wyjezdzaja z salonow z dziennymi przy samej ziemi i nikt im homologacji nie zabiera,
ale tez swieca krotkimi na wysokosci glowy przechodnia i tez jest to problem tylko oslepianego czlowieka, a nie instytucji panstawa z kartonu z gownem w srodku,

wiec moze i racja, jebac przepisy,
najlepiej wlozyc w reflektor H3 LED o mocy 1-1.5W
trzeba tylko podgiac blache w reflektorze, zeby nie zaslaniala "zarnika", albo zamontowac reflektor do gory nogami, rzeby cala jasnosc nie poszla w asfalt
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Światła do jazdy dziennej w halogenach
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 25, 2022, 21:26:02 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1664
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
trzeba tylko podgiac blache w reflektorze, zeby nie zaslaniala "zarnika", albo zamontowac reflektor do gory nogami, rzeby cala jasnosc nie poszla w asfalt
Hmm, te lampy maja jakoś przysłonę jak światła mijania? Ja sobie nie przypominam.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Światła do jazdy dziennej w halogenach
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 25, 2022, 21:39:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
trzeba tylko podgiac blache w reflektorze, zeby nie zaslaniala "zarnika", albo zamontowac reflektor do gory nogami, rzeby cala jasnosc nie poszla w asfalt
Hmm, te lampy maja jakoś przysłonę jak światła mijania? Ja sobie nie przypominam.
gdyby nie mialy, to bym nie pisal,
a wczesniej bym nie odginal, zeby sprawdzic efekt  <cwaniak2>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Światła do jazdy dziennej w halogenach
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 25, 2022, 21:41:47 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Co do świateł dziennych to najfajniejszą opcją jest umiejscowienie żarówek 21w wraz z oprawkami z kierunkowskazów w reflektorach głównych - koncepcja kiedyś przewijała się na forum. Ba, nawet nowe lampy Wesema mają specjalnie przygotowany nadlew pod to:
I to jest dobra myśl,  zwłaszcza że w planach mam także wymianę reflektorów na nowe.

w Trucku halogeny sa na odpowiedniej wysokosci, ale w Caro sa za nisko - oczywiscie wg. przepisow,
bo zagraniczne rupiecia jakos wyjezdzaja z salonow z dziennymi przy samej ziemi i nikt im homologacji nie zabiera,
Nie wprowadzaj ludzi w błąd.  Światła dzienne mają być minimum 250mm nad ziemią a, przynajmniej w moim Polonezie, halogeny są na wysokości 295mm.

Odp: Światła do jazdy dziennej w halogenach
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 25, 2022, 21:43:16 pm »

Offline krisstof34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6 GLI
Słyszałem albo gdzieś czytałem że były takie produkowane wersje na skandynawie zamontować i podłączyć to nie problem tylko jak zdobyć klosze z odpowiednim oznaczeniem żeby jakiś nadgorliwy milicjant nie chciał zabierać DR.

Odp: Światła do jazdy dziennej w halogenach
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 25, 2022, 21:49:43 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ja miałem właśnie tak zrobione w moim caro. Tylko głupi byłem, że wywaliłem te lampy razem z autem, zamiast przełożyć inne, na sztukę, bo i tak na szrot szło. A długo takich szukałem po szrotach. Wyciąłem otwory na oprawki żarówek od kierunków i wszystko ładnie pasowało. Świeciło całkiem nieźle, coś pomiędzy postojówkami, a mijania, bo wiadomo, to tylko 21W. Teraz, to trzeba by pewnie zainwestować w nowe, bo nigdy już takich lamp nie spotkałem nigdzie.

Odp: Światła do jazdy dziennej w halogenach
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 25, 2022, 22:04:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
  Światła dzienne mają być minimum 250mm nad ziemią a, przynajmniej w moim Polonezie, halogeny są na wysokości 295mm.
chyba w twoim... tu idealnie pasuje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Światła do jazdy dziennej w halogenach
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 30, 2022, 15:34:56 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1304
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jest jeszcze taki urządzenie:
https://allegro.pl/oferta/modul-swiatel-dlugich-dziennych-drl-dzienne-7048038914
Niby to trzeba podłączyć pod światłą drogowe, które wówczas świecą na 30% mocy. W polonezie to bez sensu bo są żarówki H4 (a nie H7 + H1).
Pytanie czy miałoby to sens podłączyć pod żarówki w halogenach, żeby świeciły na 30%?

Odp: Światła do jazdy dziennej w halogenach
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 30, 2022, 18:47:54 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Jest jeszcze taki urządzenie:
https://allegro.pl/oferta/modul-swiatel-dlugich-dziennych-drl-dzienne-7048038914
Niby to trzeba podłączyć pod światłą drogowe, które wówczas świecą na 30% mocy. W polonezie to bez sensu bo są żarówki H4 (a nie H7 + H1).
Pytanie czy miałoby to sens podłączyć pod żarówki w halogenach, żeby świeciły na 30%?
U mnie działa z drogowymi
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Światła do jazdy dziennej w halogenach
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 31, 2022, 19:08:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
fatygowac tranzystory, zeby uzyskac z zarowki 30% mocy to przerost formy nad trescia,
zreszta ktore halogeny maja 70W? bo z takich 30% daje 21W, ale z 55Wto juz bedzie 16W, czyli niezgodnie z przepisami (co do mocy, bo swiatlosci nikt nie zgadnie),
jest tanszy sposob, zeby sprawdzic, czy takie zrodlo nas zadowala, a przy okazji moze to byc zrodlo docelowe,
trzeba polaczec zarowki szeregowo i wtedy kazda bedzie zasilana 6v (~7v) co pozwoli wskoczyc w odpowiedni zakres mocy i przede wszystkim jasnosci, czyli min. 400lm,

w halogenach w plastikowej obudowie to banalne podlaczenie, w reflektorach z H4 juz znacznie gorzej, bo trzeba rozpiac mase przekaznikiem, drugim zasilanie dlugich, nie pamietam po ktorej stronie jest podlaczona kontrolka, wiec moze i trzeci przekaznik,
w PN szkoda zabawy, bo jest miejsce w reflektorze na dodatkowe swiecidelka, mozna odkleic klosz i zamontowac nawet lampki choinkowe jak ktos bedzie mial taka fantazje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.