Autor Wątek: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami  (Przeczytany 3470 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« dnia: Kwiecień 26, 2023, 17:09:45 pm »

Offline przemik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
    • Polonez Atu 1.4
Witam szanowne grono.

Mój Polonez ma jakieś bóle. Może znajdzie się tu dobra dusza, ktora powie gdzie skierować ręce ktore leczą.
Auto stało przez zime.
Naładowałem aku.
Odpalił praktycznie od strzała.
Chodzi dłuższą chwile w miare ok, nagle gaśnie jakby brakło paliwa.
Odpala znów od strzała i chodzi ale juz nie równo gubi wolne obroty. Proba dodania gazu niby się wkreca wyżej, ale nierówno i przy zejsciu z obrotów gaśnie.
Odpala znów praktycznie od strzała chodzi chwile, ale już słysze jak zaczyna nierówno pracować dosłownie jakby go zalewało, spaliny robią się smierdzące i gryzące w końcu gaśnie. Po kilku takich akcjach juz nie daje się uruchomić.
Przychodze za dwa dni, ładuje aku.
Odpala praktycznie od strzała, chodzi pięknie kilka minut po chwili zaczynają się dziać te cyrki jak wyzej.
Udało mi się go dziś nagrzać praktycznie do 90* - zachowanie to samo.
Co zrobiłem w tamtym sezonie - wymiana filtra paliwa, wymiana świec, kopułki i kabli - oczywiście nowe.

Przemek
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2023, 17:12:51 pm wysłana przez przemik »
Przemek

Odp: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 26, 2023, 19:05:04 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Czujnik położenia wału bym obstawiał. Do sprawdzenia jeszcze TPS, a najlepiej jakbyś podpiął memsdiag. Trochę by rozjaśniło.

Może też przewód od mapsensora jest nie szczelny. Może pompa paliwa jest na wykończeniu.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 26, 2023, 19:47:10 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
obstawiam czujnik temperatury
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 27, 2023, 10:08:01 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ja również.

ADU7161 numer fabryczny, po wklepaniu na allegro są nowe FAE po 30zł.

Czujnik znajduje się z tyłu silnika w aluminiowym kolanku. Najlepiej zrzucić podszybie żeby się nie mordować przez kiepski dostęp.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 27, 2023, 14:07:37 pm »

Offline przemik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
    • Polonez Atu 1.4
najlepiej jakbyś podpiął memsdiag. Trochę by rozjaśniło.
Jaki kabel jest do tego potrzebny i gdzie się podpiąć i jak się dokladnie nazywa oprogramowanie. Czujnik temperatury wymienie.
Jest jeszcze jeden pomysł - zeby wlać wiecej paliwa bo w tej chwili jest tak na granicy rezerwy.
W tamtym sezonie byly takie akcje że auto dziwnie się zachowywało przy niskim stanie paliwa. Przy wysokim - ciągneło jak wsciekłe w całym zakresie obrotów na każdym biegu.

Jeszcze jedno pytanie - jaką pompe paliwa kupić żeby to było P&P ?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2023, 14:25:07 pm wysłana przez przemik »
Przemek

Odp: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 27, 2023, 16:01:48 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Dedykowaną do Poldorovera. Np. Magneti Marelli.

Przewód STAGa do sterowników LPG. Trzeba podłączyć Rxd, Txd i masę. Typowe RS232. Apka Memsdiag w google play.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 27, 2023, 16:59:29 pm »

Offline przemik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
    • Polonez Atu 1.4
I jeszcze jedno pytanie - drugim najbardziej podejrzanym jest - czujnik położenia wału.
Możecie mnie nakierować czego szukać na allegro - żeby wymienić i miec pewność ze to bedzie działać.
Przemek

Odp: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 27, 2023, 23:08:12 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Nr czujnika wału ADU7340.

Odp: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 30, 2023, 20:29:26 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
wymiana filtra paliwa

Jeżeli wymieniając filtr paliwa założyłeś filtr marki Filtron to prawdopodobnie masz winnego. Rozpadł się w środku i zatkał wtryskiwacze. Wyjmij listwę wtryskową, i patrz jak będą pryskać jak ktoś będzie próbował odpalić. Jeżeli nie ma mocnej białej mgły na wszystkich, tylko strumień albo ledwie widoczne mgiełkowe strużki, to znaczy filtr się rozpadł i wtryski są zapchane.

Tak to wygląda podczas jazdy, auto się nie zbiera, a obrotomierz skacze: https://www.youtube.com/shorts/OITOiI_3-nc
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2023, 20:31:01 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 06, 2023, 21:19:14 pm »

Offline przemik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
    • Polonez Atu 1.4
Witam po przerwie.
Dziękuje za wszystkie uwagi i sugestie były bardzo pomocne.
Kupiłem nową pompe paliwa i czujnik temperatury.
Ale zanim zaczęliśmy robić cokolwiek - dolalem do zbiornika 20 litrów paliwa - wskaznik pokazywał na granicy rezerwy, po dolaniu dobrze ponad połowe.
Dodatkowo nie moglismy znalezc czujnika temp. dwupinowego. Za to kolega znalazł zielony dwupinowy, ktory jest wkręcony tak jakby w kolektor ssący od strony grodzi, sciagnał wtyczke i zalozył.
I eureka - auto zaczęło zachowywać się normalnie. Odpaliło nagrzało się reagowało prawidlowo na gaz, ladnie schodziło z obrótów i stabilizowało wolne.
Przejechalismy się i teraz mam dokladnie to samo co miałem poprzednim latem - podczas jazdy nie chce się wkrecić ponad 3 tyś obrótów, dlawi się tak jakby paliwa brakowało. Jak jezdze do 2 tys jest ok.
Co ciekawe na wolnych kreci się do odcinki praktycznie. Wolne obroty stabilne, równe - chodzi tak jak na 1.4 przystało.
Decyzja wymiana pompy.
I tu moj zestaw pytań

1. Od czego jest ten czujnik ktory opisałem wyzej dwupinowy zielony wkrecony w kolektor ssacy ?
2. Czy zeby się dostac do pompy musze opuscic zbiornik paliwa ?
3. Czy w swietle tych objawów nie powinienem się zainteresować też regulatorem cisnienia paliwa, chciałbym go wymienić - jesli tak to na jaki ?
Przemek

Odp: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 06, 2023, 22:26:09 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
1. Czujnik temp powietrza w kolektorze ssącym
2. Tak, trzeba opuścić zbiornik
3. Najpierw bym zmierzył ciśnienie manometrem, zanim zdejmiesz zbiornik. Na postoju i podczas jazdy.

Odp: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 06, 2023, 22:39:50 pm »

Offline przemik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
    • Polonez Atu 1.4
1. Czujnik temp powietrza w kolektorze ssącym
2. Tak, trzeba opuścić zbiornik
3. Najpierw bym zmierzył ciśnienie manometrem, zanim zdejmiesz zbiornik. Na postoju i podczas jazdy.

OK.
W takim razie gdzie jest czujnik temp. płynu - dwupinowy - za nic nie możemy go znalezć. Kupiłem nowy więc chcialbym go wymienić.
Już nic nie będziemy mierzyć - decyzja o wymianie pompy podjęta i juz mam to cześciowo rozebrane, jak się zrobi cieplej opuscimy zbiornik i wymiana pompy.
Jeszcze jedna ważna uwaga - wydaje mi się, że jest tak że im wiecej paliwa w zbiorniku tym jest lepiej. Kiedyś zalałem prawie pełno i auto jedziło praktycznie normalnie, ciagneło na kazdym biegu do 6 tyś i spokojnie na 5 biegu dobijało do 160 km/h, im mniej paliwa tym było gorzej.
Czy to potwierdza niedomagania pompy paliwa ?
Przemek

Odp: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 06, 2023, 22:49:13 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Czy to potwierdza niedomagania pompy paliwa ?
Bez zrobienia tego:
3. Najpierw bym zmierzył ciśnienie manometrem, zanim zdejmiesz zbiornik. Na postoju i podczas jazdy.
To takie wróżenie z fusów i wymienianie na pałę.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 06, 2023, 22:52:09 pm »

Offline przemik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
    • Polonez Atu 1.4
Czy to potwierdza niedomagania pompy paliwa ?
Bez zrobienia tego:
3. Najpierw bym zmierzył ciśnienie manometrem, zanim zdejmiesz zbiornik. Na postoju i podczas jazdy.

To takie wróżenie z fusów i wymienianie na pałę.

No wiem, że to troche na opak, ale mam juz nową pompę i nastawiłem się na jej wymianę.
Przemek

Odp: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 06, 2023, 23:18:48 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
W takim razie gdzie jest czujnik temp. płynu - dwupinowy - za nic nie możemy go znalezć.


Odp: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 07, 2023, 00:09:52 am »

Offline przemik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
    • Polonez Atu 1.4
W takim razie gdzie jest czujnik temp. płynu - dwupinowy - za nic nie możemy go znalezć.



Dzięki wielkie!!! O to chodziło.
Przemek

Odp: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 07, 2023, 12:37:40 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Robiłem kilka polonezów w których od stania potrafił np zarosnąć przewód powrotny z listwy wtryskowej i pompa waliła po 5 bar i mieszanka wywalała AFR  w kosmos. Najczęściej gniła rurka powrotna w zbiorniku . Da się ją przepchać np linką prędkościomierza i wiertarką.
Bez pomiarów to walka z wiatrakami. Nie trzeba używać specjalnego manometru. Może być nawet od kompresora.

Odp: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 28, 2023, 11:19:02 am »

Offline przemik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
    • Polonez Atu 1.4
Szanowni,
Po wymianie pompy paliwa, fura ciągnie jak wściekła na każdym biegu i prosi o więcej.
Temat uważam za rozwiązany.

Dziękuje wszystkim za pomoc, bardzo cenne informacje oraz sugestie.

Przy okazji opuszczania zbiornika wyszło, że opaski są skorodowane i ewidentnie do wymiany, a guma łącząca wlew ze zbiornikiem - w stanie agonalnym.
Czy opaski zbiornika są takie same jak w 125p czy mam szukać dedykowanych do Caro/Atu ?
Przemek

Odp: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 28, 2023, 11:36:46 am »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 340
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Czy opaski zbiornika są takie same jak w 125p czy mam szukać dedykowanych do Caro/Atu ?
Opaski zbiornika do Atu są teoretycznie dłuższe niż do Caro i PF125p.
Zamiast kupować można zrobić samemu, pasek blachy 0,8-1 mm i przyspawać odcięte końcówki z oryginalnych taśm.

Odp: Polonez Atu 1.4 - problem z wolnymi i wysokimi obrotami
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 28, 2023, 21:16:23 pm »

Offline Chosnek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 106
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro +/- 97 1.8 16V
Zamiast kupować można zrobić samemu, pasek blachy 0,8-1 mm i przyspawać odcięte końcówki z oryginalnych taśm.
Nie ma potrzeby przespawywania końców niech po prostu zrobi sobie fasolki na jednym końcu żeby zapiąć się na haczykach które wystają z wnęki koła zapasowego, a jak już ma się bawić w spawanie to niech lepiej rozwierci stare śruby od góry i wstawi nowe M8 lekko dłuższe żeby miał łatwiej załapać. Ja byłem trochę leniwy, zbiornik nie chciał mi do końca wrócić jak trzeba więc wsadziłem dłuższe śruby które zapunktowałem migiem.