Autor Wątek: Kulejący GSi  (Przeczytany 10321 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 10, 2024, 17:06:05 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2101
Polonez generuje wrażenie niespójności i zderzenie go z dowolnym zachodnim autem z lat 90 tłumaczy, że PRL musiał upaść. Sam mam 2 Polonezy ale wrażenia z jazdy to syndrom sztokholmski . Jedyne co jest w 100% akurat to wielkość tego pojazdu i otwór ładunkowy w Caro.

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 10, 2024, 19:25:34 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6618
  • Płeć: Mężczyzna
To zdjęcie rury wydechowej czy tam tłumika końcowego sprawi że szybciej silnik się przepala ? A co do polonezów to jest frajda z jady jaką inne auta nie dają, dzwięk silnika na trzech podporach wału korbowego, napęd na tył bez jakiej kolwiek elektroniki, daj to niepowtarzalny klimat, takich aut już się od dawna nie produkuje.

Tylko że zaczyna się problem jeżeli Polonez osiąga ceny kilkunastu tys. bo za takie pieniądze można mieć sześciocylindrową limuzynę, a z rzeczy do jazdy agresywnej, chociażby dwie pierwsze generacje Mazdy Mx-5 które jak Polonez są bez elektroniki, w każdej wersji mają dobre silniki, pod maską jest miejsce nawet na LS1 i co najważniejsze są do tego części z półki zarówno seryjne wielu producentów jak i tuningowe. W Polonezie nigdy części do sportu nie było dostępnych, a już z zupełnie zwyczajnymi problem jest taki że "Trzeba znać tego Marka co zna Mietka co ma zapas w piwnicy" albo samemu przerabiać części z innych aut.

Niestety, FSO, a właściwie już AvtoZAZ, ma wywalone na wspieranie Poloneza w jakikolwiek sposób.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2024, 19:54:08 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 10, 2024, 20:54:57 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
FSO Jak i Zaz poszli bardziej w Lanosa, zdecydowanie nowocześniejszy od Poloneza. Taki konkurent i zarazem następca poloneza. I tak plusa robili do 2002 a Lanosa do 2009 w Polsce.

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 10, 2024, 21:23:56 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2101
Także Husarz nie idź moją drogą bo będziesz rozczarowany.
Polonez to nie jest fura, którą się lata sportowo. Nie jest to fura do robienia dużych przebiegów bo ma losową i nieprzewidywalną trwałość
Zaturbianie OHV to też topienie kasy.
Ja po zakupie PN 9 lat temu dołożyłem wszystko co się dało i było seryjnie prócz klimy. I po kilku latach doszedłem do wniosku, że nadal jest Polonezem, a szyby w prądzie mnie drażnią, a lusterka ustawiłem 8 lat temu i nie ruszałem. Podgrzewanie luster jeszcze szybciej morduje mikroklocka. Jedynie centralny zamek Mera Błonie mnie cieszy i mimo 20 lat nigdy się nie zespół.
I ważenie tłoków co do 0.1 grama, porting , poprawianie kolektorów, i inne modyfikacje nic nie dają. To nadal jest Polonez.

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #84 dnia: Styczeń 10, 2024, 21:45:58 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4708
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Oj dają dają. Teraz mam silnik bez tych poprawek i czekam, kiedy do niego wrócę.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #85 dnia: Styczeń 10, 2024, 22:06:28 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Nadal to polonez ale to oryginalne auto, dla mnie ma to coś.

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #86 dnia: Styczeń 10, 2024, 22:16:14 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6618
  • Płeć: Mężczyzna
FSO Jak i Zaz poszli bardziej w Lanosa, zdecydowanie nowocześniejszy od Poloneza. Taki konkurent i zarazem następca poloneza. I tak plusa robili do 2002 a Lanosa do 2009 w Polsce.

Tak nowocześniejszy że na Ukrainie ładowali w niego silniki od Tavrii i to na gaźniku.

I ja nie mówię o "pójściu" w coś, bo wiem doskonale że linie Poloneza zezłomowano w ramach przygotowania do produkcji Chevroleta Aveo.
Mam pretensje o to, że mają całkowicie wywalone na dostępność oryginalnych części zamiennych. A przecież jeżeli nie z zyskiem, to przynajmniej bez strat mogliby mieć program części "legacy".

Nadal to polonez ale to oryginalne auto, dla mnie ma to coś.

Owszem, ale Polonez był fajny kiedy kosztował poniżej 5 tys. zł i poza byciem Polonezem, w tej cenie miał jakieś realne zalety w porównaniu do BMW za te same pieniądze, np. nie był trupem po 10 dzwonach, był bezpieczniejszy itd.

Chętnie bym jeszcze miał Poloneza z Roverem pod maską jak kiedyś, jazda nim to jedne z najlepszych wspomnień mojego życia, ale będąc po trzydziestce, z napierdalającym krzyżem i pracując na pełen etat, nie pisałbym się ponownie na robienie wszystkiego sam. Pierwszy mój rok posiadania Poloneza, to było rozebranie nadwozia, tygodnie napierdalania szlifierką we wszystko co było żółte lub brązowe i potem miesiące trucia się chemią. Mimo że zainwestowałem w maskę i najlepsze filtry, zawsze człowiek z roboty tymi wszystkimi środkami wracał lekko zawiany i otępiony, a waliło tym syfem w promieniu 50 metrów.

Najgorzej było jak raz nie zauważyłem że mi się maska obsunęła. Przez kilka dni brakowało mi słów, a w pisaniu popełniałem karygodne błędy ortograficzne.

Problem w tym, że wtedy poza pieniędzmi na auto prawie nie miałem budżetu. W tej chwili budżet jest lepszy ale kiedy ceny wystrzeliły w kaca Janusza, też bym nie miał pieniędzy na zlecenie komuś czegoś.

Ale sentyment robi swoje. Jak komuś się podoba i jest to ładny egzemplarz, to dlaczego nie zainwestować sobie w zabawkę?

Wiesz, jeden mi się został, ale przy obecnych cenach warsztatów znowu jestem z ręką w nocniku i zwyczajnie nie mam czasu doprowadzić go do stanu choćby jezdnego. W sumie szkoda, bo mimo że auto po jednym małym dzwonie (poprzedniego właściciela), to ogólnie zdrowe, silnik jak nim 3 lata temu jeździłem, miał moc, mimo że OHV, bez problemu rozpędzał się 120 na pasie rozbiegowym, a tak na wyczucie spokojnie poleciałby 170. Tylko że auto po emerycie w mocno zaawansowanym wieku i jeszcze postoju przez 3 lata jednak wymaga pracy.

Swoją drogą dobry silnik, bo jak mu wymieniłem filtry, olej i trochę pojeździłem, to z muła który ledwie dawał radę w ogóle ruszyć, po paruset km zaiwaniał prawie jak Rover  <dresik>
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2024, 22:32:31 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #87 dnia: Styczeń 10, 2024, 22:32:18 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2101

Nadal to polonez ale to oryginalne auto, dla mnie ma to coś.
To jak jesteś zdecydowany i godzisz się na utratę włożonego $ to skocz w wir wyobraźni i działaj ;)


Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #88 dnia: Styczeń 12, 2024, 00:00:08 am »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 570
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Działać zawsze można, niestety na przeszkodzie stoi brak części, nawet jak masz kasę. Zwykły porządny remont silnika 1600 stanowi wyzwanie, a co dopiero modyfikacje. (Chyba że Ci nie szkoda silnika, to można poskładać coś na używkach jak na tym filmie z uturbienia ohv po taniości)

I ja nie mówię o "pójściu" w coś, bo wiem doskonale że linie Poloneza zezłomowano w ramach przygotowania do produkcji Chevroleta Aveo.
Mam pretensje o to, że mają całkowicie wywalone na dostępność oryginalnych części zamiennych. A przecież jeżeli nie z zyskiem, to przynajmniej bez strat mogliby mieć program części "legacy".

Daj spokój, fso musiałoby być prężną marką motoryzacyjną żeby sobie pozwolić na taki gest, a nie firmą zombi utrzymująca się z wynajmu powierzchni magazynowych i kilku zakładów filialnych które coś tam jeszcze produkują dla motoryzacji. Większość oddziałów które produkowały części typowo pod poloneza już dawno nie istnieje. Nawet jeśli, to i tak kupowałaby to garstka ludzi a reszta narzekałaby że za drogo, kompletnie nieopłacalna impreza.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2024, 00:05:31 am wysłana przez Majonez »

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #89 dnia: Styczeń 13, 2024, 15:34:53 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6618
  • Płeć: Mężczyzna
Daj spokój, fso musiałoby być prężną marką motoryzacyjną żeby sobie pozwolić na taki gest, a nie firmą zombi utrzymująca się z wynajmu powierzchni magazynowych i kilku zakładów filialnych które coś tam jeszcze produkują dla motoryzacji. Większość oddziałów które produkowały części typowo pod poloneza już dawno nie istnieje. Nawet jeśli, to i tak kupowałaby to garstka ludzi a reszta narzekałaby że za drogo, kompletnie nieopłacalna impreza.

Przecież nie musieliby tego sami robić... Kilka osób od zleceń i dystrybucji, jakiś inżynier, może nawet emeryt z FSO od specyfikacji i postaraliby się żeby chociaż były tłoki i panewki do OHV i parę innych detali. Mogliby też sprzedawać T-shirty i kurtki na wzór dawnego wyposażenia FSO Sport. Mogliby nawet sprzedawać "dedykowane" oleje silnikowe z nalepką FSO żeby zapewnić że ten dział będzie minimalnie rentowny. To nie chodzi o jakieś wielkie zyski tylko o dbanie o swoją markę. Trzeba tylko na to wpaść i kiwnąć palcem żeby to zorganizować.

Jakoś było komu sprzedawać licencje na zabawki i zegarki, tylko że nie oni wypromowali markę która była dnie pod pięcioma metrami mułu, do poziomu że ludzie kupowali zegarki po 5 tys. zł żeby mieć licencjonowany przez FSO produkt.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #90 dnia: Luty 10, 2024, 20:36:03 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Dawno nie jeździłem,  ale dziś na próbie autostradowej 170. Mam wrażenie że się wypala. Kiedyś 160 nie do osiągnięcia, a dziś to standard.

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #91 dnia: Luty 12, 2024, 18:20:20 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
https://m.youtube.com/watch?v=2gnE6Xo9gdk&pp=ygUPUG9sb25leiBnc2kgMTg1
To nie ja, ale  pięknie idzie, jak to możliwe?
Podopowiadają mi że katalizator ma duży wpływ na osiągi auta, między innymi na prędkość, co Wy na to?
Da się samemu dostępnymi środkami taki katalizator przeczyścić np
https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-zestaw-do-czyszczenia-katalizatora-2szt-9652097614
?

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #92 dnia: Luty 12, 2024, 21:17:35 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Po prostu wałek rozrządu jest w 100% w nominalnych wymiarach, pompa paliwa jest w100% sprawna i dobry kierowca.
Zadaj sobie samemu pytanie, czy masz Poloneza do ścigania się czy chcesz mieć egzemplarz w 100% oddający fabryczne wyniki? Bo jedno z drugim w parze nie idzie.

Odpowiadając na Twoje pytanie pod kątem katalizatora. Tak, jego przepustowość ma wpływ na prędkość maksymalną. Możesz spróbować tego siuwaksu z LM, moim zdaniem prędzej pomoże wtryskom niż katalizatorowi ale być może, że stosując się do instrukcji może pomóc.


Jak dla mnie to najlepszym środkiem na katalizator jest młotek i przecinak 😁😁😁 AA no i nie zapomnieć o kuwetce na skruszonego kata. Zawsze to parę PLN w kieszeni
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2024, 21:21:55 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #93 dnia: Luty 13, 2024, 07:04:14 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 324
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
https://m.youtube.com/watch?v=2gnE6Xo9gdk&pp=ygUPUG9sb25leiBnc2kgMTg1
To nie ja, ale  pięknie idzie, jak to możliwe?

Odważnie, na mokrym asfalcie, taka prędkość, i to jeszcze polonezem????

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #94 dnia: Luty 13, 2024, 11:08:16 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1158
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Strach z domu wychodzić

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #95 dnia: Luty 13, 2024, 14:28:57 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Nic nowego
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #96 dnia: Luty 13, 2024, 20:22:03 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Czapki z głów dla takich osiągów poloneza. Na te auta 160 jest taką barierą graniczną (piszę na podstawie osiągów moich dwóch fso) Zresztą tyle też podaje producent.
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2024, 20:54:05 pm wysłana przez Husarz1988 »

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #97 dnia: Luty 13, 2024, 20:31:11 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 570
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Oj tam, oj tam, wciskasz gaz do podłogi i auto jedzie. Na prostej 2 pasmowej drodze w jednym kierunku przy małym natężeniu ruchu co się może stać  ;p .

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #98 dnia: Luty 13, 2024, 20:42:00 pm »

Offline Husarz1988

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Uważam że nic stać się nie powinno. Tylko czyj tyle pociągnie, spotykam się z opiniami że 155 i koniec. Aczkolwiek sami pisaliście tu, że zdarzają się co 180 wyciągną.
Mój GSi na początku 155 V max, teraz 170 V max. Nie wiem czy jeszcze coś wyciśnie. Zobaczymy 😉
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2024, 20:45:32 pm wysłana przez Husarz1988 »

Odp: Kulejący GSi
« Odpowiedź #99 dnia: Luty 13, 2024, 21:30:39 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 570
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Zależy też jak mierzyć. Licznik z reguły powinien zawyżać o te 5~ km/h ale w polonezach różnie to bywa, jeden pokaże idealnie w całym zakresie, inny przekłamie o 20 km/h, warto sprawdzić według gps żeby mieć jakieś odniesienie. V max zależy od wielu czynników, tu masz zdrowe gsi https://youtu.be/ObYa3qj6xdM?feature=shared&t=780