Autor Wątek: Rover, wypadanie zapłonu powyżej 4500rpm  (Przeczytany 1142 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover, wypadanie zapłonu powyżej 4500rpm
« dnia: Wrzesień 02, 2024, 22:31:31 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Pacjent: moje 1.8 VVC

Od dłuższego czasu nie mogę dojść do ładu z zapłonem. W zakresie 4.5-5.5k rpm silnik szarpie, kangurzy i przerywa. Jak już przejdzie przez ten zakres to leci dalej do końca, ale sprawdziłem to w zasadzie tylko raz, bo za zwyczaj jak zacznie poszarpywać do odpuszczam gaz i kładę kolejny bieg żeby zejść na niższy zakres obrotów.

Wymienione na nowe:
- Świece, dedykowane do tego silnika NGK PFR6N-11
- Cewki, również NGK
- dwukrotnie czujnik położenia wału, pierwszy Delphi, drugi NGK
- czujnik położenia wałka rozrządu Hella

Kompresja 16 bar na każdym garnku, ale pierwszy cylinder troszkę bierze olej. Podmieniałem też przewody zapłonowe i cewki na inny używany komplet. Problem występuje zarówno na PB jak i na LPG.

Jakieś pomysły? :]


Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Rover, wypadanie zapłonu powyżej 4500rpm
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 03, 2024, 09:48:38 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2897
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Mam ten sam problem. Jakiś czas temu od żałowałem kilka groszy na nowy silnik krokowy. Pomogło na jakieś 500km. Później problem powrócił. Nie wiem czy to wina że on w zamienniku czy po prostu coś innego. Obserwowałes parametry silnika podczas jazdy gdy szarpanie występuje? U mnie strasznie wariuje zapłon i zarazem podciśnienie. Jak go przytrzymam tak z 1-1.5 km jak szarpie nagle następuje mocne szarpnięcie i zaczyna pracować normalnie ale któreś parametry są wtedy całkiem z doopy. Efekt taki jakby nagle ktoś przełączył jakąś mapę w ECU. A i jeszcze jedno u mnie jest, że zaczyna łapać temperature dopóki nie szarpnie tak mocno i zacznie normalnie pracować, wraca moc i temperatura wraca do normy. Odpinalem nawet obrotomierz bo miałem kiedyś taki przypadek, że zaklucal pracę impulsów i iskry nie bylo
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover, wypadanie zapłonu powyżej 4500rpm
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 03, 2024, 15:28:29 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3793
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Przyjedź na diagnostykę to pojeździmy i zobaczymy.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover, wypadanie zapłonu powyżej 4500rpm
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 04, 2024, 07:17:13 am »

Offline jacekmm34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8 Turbo., Fiat 125 1.6 GSI
Sprawdź czy sprężynki w cewkach nie są za głęboko ja tak miałem.

Odp: Rover, wypadanie zapłonu powyżej 4500rpm
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 04, 2024, 08:23:49 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2897
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Za głęboko tzn?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Rover, wypadanie zapłonu powyżej 4500rpm
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 06, 2024, 15:18:11 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1293
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
Miałem podobny problem, podmieniałem cewki, wymieniłem świece, filtr paliwa, sprawdzałem sprężynki, czyściłem styki. Nic nie pomogło, auto trafiło na zimowy serwis i nie robiłem nic przez zimę przy zapłonie, uszczelniłem tylko dokładnie wszystkie połączenia czujników i króćców do / z kolektora dolotowego (również przerobiony z VVC), na wiosnę problem zniknął.

Odp: Rover, wypadanie zapłonu powyżej 4500rpm
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 08, 2024, 19:44:53 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Problem jakiś czas temu udało się rozwiązać przypadkiem gdy na pracującym silniku zacząłem sprawdzać wtyczki od osprzętu.

Przewód we wtyczce od TPS był naderwany i trzymał się na jednej nitce, na wyższych obrotach silnik widocznie dostawał wibracji i tracił całkowicie styk. Wtyczkę wraz z fragmentem wiązki wymieniłem i problem już nie występuje ;)
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM