Autor Wątek: Sprężyny. Wąskie a szerokie zawieszenie.  (Przeczytany 1654 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sprężyny. Wąskie a szerokie zawieszenie.
« dnia: Kwiecień 30, 2025, 00:12:05 am »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1443
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Czy sprężyny z waskiego zawieszenia dają się zamontować bez problemu do szerokiego? Szukam sposobów na delikatnie obniżenie poloneza ale jednocześnie nie zrobić betonowozu.

Odp: Sprężyny. Wąskie a szerokie zawieszenie.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 30, 2025, 00:19:38 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1791
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Zamontować zamontujesz tylko weź pod uwagę, że sprężyny z wąskiego są zrobione z cieńszego drutu, dwa w szerokim dłuższa jest dźwignia jaką tworzy górny wahacz. Także jak to skumulujesz to się zrobi baaaardzo miękko, prawdopodobnie też mocno siądzie.
Nas początek spróbuj ciachnąć fabryczne sprężyny z szerokiego - najpierw o pół zwoja i zobacz czy Ci spasuje, jak nie to jeszcze drugą połówkę dotnij. Przy - 1 zwój jest całkiem komfortowo, za to mocno niweluje się efekt rycia przodem przy ostrym hamowaniu co też jest bardzo spoko.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Sprężyny. Wąskie a szerokie zawieszenie.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 30, 2025, 12:16:24 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1443
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Pytanie jeszcze jakie amortyzatory na przód zastosować do takiego lekkiego obniżenia? Raczej nie przekonują mnie facebookowe mądrości na temat stosowania amortyzatorów z dużo cięższych aut niż polonez.
Na tył planuję obniżane kolumienki z FSO Turbo Garage, ale nie te co robią totalną glebę tylko wariant pośredni + amortyzatory z e30.

Odp: Sprężyny. Wąskie a szerokie zawieszenie.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 30, 2025, 14:16:25 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 897
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Jak niższe kolumienki to od razu robić regulowane drążki żeby wypoziomować most bo po tym zabiegu patrzy wałkiem w dół,przy klepanych resorach to zjawisko nie występuje.Spreżyny najlepiej na początku obciąć seryjne i dogiąć zwój żeby równo siedziała w wahaczu plus amortyzator z łady nivy (jest delikatnie krótszy i twardszy niż oryginał) ewentualnie potem dorobić na zamówienie nowe sprężyny z odpowiednio grubszego drutu  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Sprężyny. Wąskie a szerokie zawieszenie.
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 30, 2025, 19:46:08 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Kuras jeździł na Isuzu Trooperze z tego co kojarzę, i to się trzymało drogi.

Sprężyny na próbę jak będziesz przycinał, możesz testowo pojeździć na niedogiętej, wahacz Poloneza fabrycznie ma kształt tolerujący niedogiętą sprężynę z taką górką która ją blokuje. Zdarzyło mi się nieraz przez rów przelecieć i cięta sprężyna z wahacza nie wypadła.

Da się nawet przyciąć niezdjętą sprężynę. Ucinasz kawałek, potem stukasz młotkiem, sprężyna sama się obraca i schodzi w dół do tego ogranicznika. W ten sposób możesz potestować różne wysokości jak Ci się będzie jeździć, a jak będziesz chciał, to potem możesz zrobić zgodnie ze sztuką.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Sprężyny. Wąskie a szerokie zawieszenie.
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 02, 2025, 23:48:53 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 463
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Nigdy się nad tym nie zastanawiałem i żonglowałem sprężynami w zależności co miałem pod ręką miedzy różnymi autami wąski/szeroki i nie zauważyłem żeby było coś nie tak ;)
teraz jeżdze na przyciętych sprężynach na szerokim zawiasie ale sprężyny są losowe z półki, amorki mts'y z t4
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2025, 23:50:50 pm wysłana przez Joker »
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: Sprężyny. Wąskie a szerokie zawieszenie.
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 07, 2025, 14:39:31 pm »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Te MTS-y z T4 nie są za krótkie?

Odp: Sprężyny. Wąskie a szerokie zawieszenie.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 07, 2025, 16:19:01 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Za krótkie i za twarde. Nie ma pełnego skoku zawieszenia, a zamiast tłumić ruch nadwozia, jest cały czas takie podskakiwanie góra-dół w rytmie piłeczki pingpongowej, ledwie zauważalne ale obecne. Mazur to miał w turkusowym Polonezie który się ścigał kilka lat na Kamionkach, auto nie chciało skręcać póki nie założył amortyzatorów od Troopera.
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2025, 16:23:17 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Sprężyny. Wąskie a szerokie zawieszenie.
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 07, 2025, 21:04:43 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1443
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
 Jakiś czas temu, wiejski kowal starej daty zregenerował mi oryginalne resory. Resory w stanie nieobciążonym miały wysokość jak dobrze pamiętam 28cm, bo jak stwierdził kiedyś się tak robiło. Efekt jest taki że dupa pieje do gory i amortyzatory Kayaba są mocno rozciągnięte. W czasie jazdy w pojedynkę komfortu brak, za sztywno. Zdecydowanie lepiej jest jak z tyłu wsiądą dwie osoby.
Specjalistą nie jestem ale wg mnie amortyzator powinien być tak dobrany aby pracował mniej więcej w połowie skoku.

Odp: Sprężyny. Wąskie a szerokie zawieszenie.
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 08, 2025, 14:01:40 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Czyli albo skręciłeś je bez obciążenia, albo zrobił Ci tak jak robił rolnikom co ładowali wory z ziemniakami po dach i jeszcze przyczepę do tego.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Sprężyny. Wąskie a szerokie zawieszenie.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 08, 2025, 16:59:40 pm »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Za krótkie i za twarde. Nie ma pełnego skoku zawieszenia, a zamiast tłumić ruch nadwozia, jest cały czas takie podskakiwanie góra-dół w rytmie piłeczki pingpongowej, ledwie zauważalne ale obecne. Mazur to miał w turkusowym Polonezie który się ścigał kilka lat na Kamionkach, auto nie chciało skręcać póki nie założył amortyzatorów od Troopera.
Trooper to to samo co Pajero?

Odp: Sprężyny. Wąskie a szerokie zawieszenie.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 08, 2025, 17:30:49 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1443
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Czyli albo skręciłeś je bez obciążenia, albo zrobił Ci tak jak robił rolnikom co ładowali wory z ziemniakami po dach i jeszcze przyczepę do tego
To nie ma znaczenia. Skręcałem przy pełnym obciążeniu, częściowym, bez obciążenia.
Odkręcam amortyzatory od dolnego mocowania i tył samochodu pracuje bardzo miękko. Po prostu amortyzatory są zbyt rozciągnięte.

Odp: Sprężyny. Wąskie a szerokie zawieszenie.
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 10, 2025, 17:45:53 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1746
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Źle wykonał swoją robotę. Jedź na poprawkę.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo; Peugeot 208
Jest: Nissan Qashqai ; Fiat 126p 1977r ; Komar "sztywniak"

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D