Autor Wątek: wymiana uszczelniaczy walu korbowego OHV  (Przeczytany 263 razy)

ceva i 1 Gość przegląda ten wątek.

wymiana uszczelniaczy walu korbowego OHV
« dnia: Wczoraj o 14:30:11 »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2294
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Rzadko tu zaglądam i nie pamiętam czy był już może gdzieś  podobny temat?. U mnie po 25 latach powiedziały dość i kapie z przodu i z pod sprzęgła, muszę to rozbebeszyć. Interesuje mnie  cały proces . Wiem że będzie potrzebny chyba wałek sprzęgłowy żeby ustawić potem sprzęgło w osi.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: wymiana uszczelniaczy walu korbowego OHV
« Odpowiedź #1 dnia: Wczoraj o 14:42:02 »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3180
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & ML500'05 & Lancia Y'99 1.2 16V
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: wymiana uszczelniaczy walu korbowego OHV
« Odpowiedź #2 dnia: Wczoraj o 14:47:54 »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2294
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
dzięki. przód rzecz prosta gorzej z tyłem
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: wymiana uszczelniaczy walu korbowego OHV
« Odpowiedź #3 dnia: Wczoraj o 15:31:57 »

Online ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 403
    • Polonez Atu+, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Tylny uszczelniacz wbrew pozorom łatwiej (o ile w ocenie trudności pominie się operację demontażu skrzyni biegów) się wymienia. Pamiętać trzeba tylko żeby koło zamachowe przykręcić dokładnie w tym położeniu w jakim się znajdowało i posmarować szczeliwem śruby do jego montażu do wału korbowego. Przy okazji tej operacji warto wymienić łożysko wałka sprzęgłowego. Do centrowania tarczy sprzęgła nie trzeba mieć drugiego wałka sprzęgłowego, wystarczy uniwersalny przyrząd do jego centrowania dostępny za parę groszy. Do demontażu uszczelniacza nie trzeba odkręcać jego obudowy, wystarczy użyć metody na blachowkręt. 

Odp: wymiana uszczelniaczy walu korbowego OHV
« Odpowiedź #4 dnia: Wczoraj o 23:10:12 »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
jak kapie przód i tył to na 80% słabe są też panewki główne. To przez nie zazwyczaj pojawiają się wycieki.

Odp: wymiana uszczelniaczy walu korbowego OHV
« Odpowiedź #5 dnia: Dzisiaj o 08:17:08 »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2294
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
narazie wymienię uszczelniacze, zobaczę co się będzie działo   nie chce mi się rozbierać tego silnika już mnie jakoś do tego nie ciągnie,  samo wyjecie skrzyni i demontaż sprzęgła tez mnie w ogóle nie motywuje to przychodzi chyba z wiekiem, no ale cóż trzeba będzie tak czy inaczej to zrobić.   
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: wymiana uszczelniaczy walu korbowego OHV
« Odpowiedź #6 dnia: Dzisiaj o 15:12:24 »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
tylko kup dobre uszczeninienia .
Tył pasuje od łady i elring je robi czerwone
Przód też był dostępny z vitonu. Tylko uszczelniacz wałka był NBR z corteco bo ma jakiś nietypowy wymiar.

Odp: wymiana uszczelniaczy walu korbowego OHV
« Odpowiedź #7 dnia: Dzisiaj o 19:13:18 »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2983
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Po wymiarach szukaj. Corteco i Elring to dwie firmy sprawdzone i pewne.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)