Autor Wątek: Jakie sprężyny przy delikatnym obniżeniu  (Przeczytany 343 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jakie sprężyny przy delikatnym obniżeniu
« dnia: Wrzesień 26, 2025, 22:56:16 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1468
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Zależy mi na delikatnym obniżeniu poloneza (szerokie caro). Auto ma zachować komfort jazdy, a nie być betonowozem. Z tyłu będą obniżane kolumienki (pośrednia wysokość, od FTG).
Zastanawiam się co z przodem. Facebook'owe mądrości powiadają:
1. Sprężyna z truck skrócona (obcięte 1-2 zwoje)
2. Sprężyna z szerokiego Caro skrócona (obcięte 1-2 zwoje)

Rozważam także zastosowanie sprężyn z wąskiego aby niżej usiadł i zachował komfort.

Chętnie wysłucham jakie rozwiązania są sprawdzone.
Amortyzatory planuję Sachs. Przód Niva, tył e30. I wlecą też czerwone (czyli "cywilne") poliuretany od Strongflex

Odp: Jakie sprężyny przy delikatnym obniżeniu
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 27, 2025, 00:26:32 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13972
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zalezy ile chcesz obnizyc, delikatnie to pojecie wzgledne,
najprosciej jest obcinac seryjna sprezyne (w szerokim 14.0mm), zaczac od pół zwoja i sprawdzic efekt
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Jakie sprężyny przy delikatnym obniżeniu
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 27, 2025, 12:09:41 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1815
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
2. Sprężyna z szerokiego Caro skrócona (obcięte 1-2 zwoje)
Tutaj ostrożnie, u siebie mam 1,25 zwoja skrócone i już mocno siedzi, najlepiej zrobić tak jak sugeruje KGB:
najprosciej jest obcinac seryjna sprezyne (w szerokim 14.0mm), zaczac od pół zwoja i sprawdzic efekt
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Jakie sprężyny przy delikatnym obniżeniu
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 27, 2025, 21:36:20 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1754
  • Płeć: Mężczyzna
Ja w atu plusie roverze obciąłem jeden zwój, plus wsadziłem gumy w sprężyny i było nisko. Za nisko na jazdę codzienną po drogach z koleinami, przejazdami itd.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo; Peugeot 208
Jest: Nissan Qashqai ; Fiat 126p 1977r ; Komar "sztywniak" ; Skoda Favorit

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Jakie sprężyny przy delikatnym obniżeniu
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 27, 2025, 22:30:41 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6827
  • Płeć: Mężczyzna
Jw. możesz ucinać po kawałku mikroszlifierką, następnie tłukąc młotkiem w sprężynę ona sama się obróci i zejdzie we właściwe miejsca w wahaczu

Nawet jeżeli docelowo nie chcesz takiej sprężyny, to w ten sposób można stopniowo sprawdzić jak auto się obniży, bez wyciągania sprężyny. Przy czym Polonez to nie BMW, żeby dobrze jeździł, to przód powinien być jednak w miarę wysoko, tak żeby minium trzy palce się dało wsadzić między oponę i błotnik przy seryjnym kole.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2025, 23:24:29 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Jakie sprężyny przy delikatnym obniżeniu
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 27, 2025, 23:11:11 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1468
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Zależałoby mi +/- na takim efekcie jak na foto w linku.
To chyba fabryczna próba obniżenia poloneza. Ciekawe co wykombinowali w zawieszeniu.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1021148674758534&set=pcb.1253277584820695


Odp: Jakie sprężyny przy delikatnym obniżeniu
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 27, 2025, 23:31:17 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6827
  • Płeć: Mężczyzna
Trochę za nisko to wygląda.

Mój stał tak:



Przód cięty 1 i 1/3 zwoja, już praktycznie siedział na końcówce odboju. Tył główne pióro seryjne, pomocnicze prawie płaskie ale długie prawie tak jak główne. Fajnie to jeździło, było pewnie ale nie łamało kręgosłupa. Dało się jechać szybko po każdej drodze. Brakło mi tylko mocniejszych amorów- miałem seryjne a, przy lataniu bokiem już chodził wyczuwalnie tak góra-dół. Hamowanie bardzo in plus, przestał nurkować. Ale to był moim zdaniem max obniżania, posadzenie niżej nic by nie dało, za to przy tej wysokości, już się zaczęło przywalanie sankami od czasu do czasu. W połączeniu z oponami 175/65R14, osobiście nie odczuwałem różnicy między Polonezem, a nowoczesnym kompaktem. Prowadził się bardzo precyzyjnie. Całkowicie zanikł efekt myszkowania powyżej 100km/h, a przy 170 można było spokojnie puścić kierownicę i trzymał kurs.

Przynajmniej, dopóki go nie rozbiłem. (Poszedłem za bardzo bokiem i przywaliłem bagażnikiem w znak drogowy). Jak to wpłynęło na jego właściwości jezdne, niestety nie wiem. Zaraz potem sprzedałem Tomaszowi, ponieważ byłem zmuszony pozbyć się większych rzeczy które do mnie należały.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2025, 23:39:35 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Jakie sprężyny przy delikatnym obniżeniu
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 28, 2025, 12:29:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13972
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Zależałoby mi +/- na takim efekcie jak na foto w linku.
To chyba fabryczna próba obniżenia poloneza. Ciekawe co wykombinowali w zawieszeniu.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1021148674758534&set=pcb.1253277584820695


to zdjecie wyglada jak fejk po postarzeniu przez SI,
do takiej gleby nie potrzebujesz sprezyn, bo wyglada jakby siedzial na odbojach,
mniej wiecej tak wygladal moj ROY, gdy wyciagnalem sprezyny

Cytuj (zaznaczone)
Jw. możesz ucinać po kawałku mikroszlifierką, następnie tłukąc młotkiem w sprężynę ona sama się obróci i zejdzie we właściwe miejsca w wahaczu
tak nie rob, bo cos zniszczysz - jak nie wahacz to poduszke mocowania w kielichu, albo ... ktoras czesc ciala
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2025, 12:36:00 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Jakie sprężyny przy delikatnym obniżeniu
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 28, 2025, 14:05:31 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1468
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
To prawdziwe zdjwcie, nie fejk. Widziałem je z 20 lat temu gdy o Al jeszcze nikt nie słyszał.