Autor Wątek: Problemy z temperaturą i odpalaniem 1.6 Bosch  (Przeczytany 132 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problemy z temperaturą i odpalaniem 1.6 Bosch
« dnia: Wczoraj o 14:47:12 »

Offline Patryczek997

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Atu Plus
Witam serdecznie forumowiczów  :-). Mam problem z Polonezem Atu Plusem 1.6 GLI na wtrysku Boscha. Podczas jazdy trzyma temperaturę około 72-80 stopni lecz gdy postoi około minutę łapie od razu 100 stopni i włącza się wentylator, by zbić do tych 72-80. Oprócz tego niezależnie od pogody zatyczka znajdująca się w obudowie filtra powietrza zawsze brała ciepłe powietrze z dolotu zamiast z rury pobierającej zimne powietrze z okolic grilla. Dlatego w spartański sposób wyrzuciłem rurę między kolektorem a filtrem powietrza, a zatyczkę na sztywno zablokowałem w pozycji zimnego powietrza co i tak nic nie zmieniło. Czasami ma też problem z odpalaniem. Po długim postoju zawsze odpala na strzała, lecz czasem gdy zgaszę go, by kupić szybko bułki w sklepie i do niego wracam prawdopodobnie zalewa go. Można kręcić ile się chce, a dopiero po kilku dłuższych próbach i odczekaniu trochę czasu w końcu zacznie wchodzić na obroty, odpali i wyrzuci z wydechu nagar. Ma ktoś jakieś pomysły? Możliwe, że to wszystko wina termostatu? <co> Z góry dziękuje za pomoc.

Odp: Problemy z temperaturą i odpalaniem 1.6 Bosch
« Odpowiedź #1 dnia: Wczoraj o 17:05:06 »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1228
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A przewody i świece dawno wymieniane, czujnik położenia wału może już szwankuje. Ale najlepiej zacząć od wymiany termostatów i przywrócenia stanu fabrycznego w ogrzewaniu.

Odp: Problemy z temperaturą i odpalaniem 1.6 Bosch
« Odpowiedź #2 dnia: Wczoraj o 18:08:08 »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13974
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
termostat powietrza po dekadach juz nie dziala chyba w zadnym  egzemplarzu - nie ma to znaczenia, najlepiej zablokowac recznie na zawsze zimne,
termostat cieczy nie powoduje problemow z rozruchem,

problemy z rozruchem na cieplo to moze byc padajacy CPWK, jednak w OHV on jest najlepszym mozliwym miejscu, wiec nie jest poddawany dzialaniu wysokich temp. i to bedzie bardzo rzadka usterka (w innych autach czesto wiaze sie z temp.)
bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie czujnika temp. silnika z ECU (wtyczka z dwoma przewodami) - ECU mysli, ze silnik jest zimny i daje zbyt duza dawke paliwa, jednak przy takim uszkodzeniu ssanie mogloby nie wylaczyc sie nigdy, wiec ciagle mialbys wolne obroty podwyzszone, nawet powyzej 2000rpm,
jezeli ssanie wylacza sie i silnik pracuje normalnie na 900rpm, to czujnik raczej jest dobry,

jezeli silnik nie odpala z powodu zbyt ubogiej mieszanki (latwo sprawdzic plakiem lub startem) to moze byc zbyt niskie cis. paliwa,
ale na poczatku i tak warto sprawdzic swiece i przewody
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Problemy z temperaturą i odpalaniem 1.6 Bosch
« Odpowiedź #3 dnia: Wczoraj o 21:55:20 »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Najsampierw wymiana termostatu (od układu chłodzenia) i dobry odkamieniacz w układ.
Ten termostat powietrza na patelni chyba działa w co 10 polonezie (zblokować na zimne). Podobnie jak hydroregulacja reflektorów.

Odp: Problemy z temperaturą i odpalaniem 1.6 Bosch
« Odpowiedź #4 dnia: Dzisiaj o 10:55:40 »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • 21 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Ten termostat powietrza na patelni chyba działa w co 10 polonezie

A u mnie w 125p działa, o dziwo, tam jest prosty patent-psuje się mocowanie klapki i urywa mocowanie takiego bolczyka i pręcik wylatuje. Wystarczy dać śrubę 3mm i delikatnie dokręcić i działa, oczywiście pod warunkiem że sprawny jest bimetal, ale jego można potraktować dla sprawdzenia opalarką czy suszarką i wtedy widać że klapka się przesuwa w stronę zamknięcia wlotu gorącego powietrza.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Problemy z temperaturą i odpalaniem 1.6 Bosch
« Odpowiedź #5 dnia: Dzisiaj o 14:37:56 »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6838
  • Płeć: Mężczyzna
U mnie nic się nie urwało, a nie działał. Po prostu termostat to część eksploatacyjna, te bimetale się zużywają i działanie po tylu latach należy raczej zaliczyć do srogich anomalii.

Hydroregulacja była niemiecka z Helli i Arabów jeszcze wtedy nie było tam dużo... Znam jeden przypadek że to działało po latach- właściciel wychodził z założenia że przy układzie hydraulicznym trzeba go profilaktycznie regularnie używać i ponoć kręcił tym pokrętłem co tydzień żeby się pomieszało.
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 14:39:31 wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Problemy z temperaturą i odpalaniem 1.6 Bosch
« Odpowiedź #6 dnia: Dzisiaj o 15:40:32 »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2252
tam nie ma bimetali tylko parafina

Odp: Problemy z temperaturą i odpalaniem 1.6 Bosch
« Odpowiedź #7 dnia: Dzisiaj o 15:43:58 »

Offline Patryczek997

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Atu Plus
A przewody i świece dawno wymieniane, czujnik położenia wału może już szwankuje. Ale najlepiej zacząć od wymiany termostatów i przywrócenia stanu fabrycznego w ogrzewaniu.
Właśnie kupiłem przewody nowe i świece Iskra więc sprawdzę czy coś to da. Czujnik położenia wału niby sprawdzałem ale też spartańsko, bo polewając wodą zamiast miernikiem. Też mam kupiony w razie W. Polonez ma też czasem problem, że sam się wkręca na obroty i ustaje gdy dodam trochę gazu ale z tego co zauważyłem tym częściej jeżdżę tym mniejszy mam z tym problem. Silniczek krokowy czyściłem i znacznej poprawy raczej nie widzę.