termostat powietrza po dekadach juz nie dziala chyba w zadnym egzemplarzu - nie ma to znaczenia, najlepiej zablokowac recznie na zawsze zimne,
termostat cieczy nie powoduje problemow z rozruchem,
problemy z rozruchem na cieplo to moze byc padajacy CPWK, jednak w OHV on jest najlepszym mozliwym miejscu, wiec nie jest poddawany dzialaniu wysokich temp. i to bedzie bardzo rzadka usterka (w innych autach czesto wiaze sie z temp.)
bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie czujnika temp. silnika z ECU (wtyczka z dwoma przewodami) - ECU mysli, ze silnik jest zimny i daje zbyt duza dawke paliwa, jednak przy takim uszkodzeniu ssanie mogloby nie wylaczyc sie nigdy, wiec ciagle mialbys wolne obroty podwyzszone, nawet powyzej 2000rpm,
jezeli ssanie wylacza sie i silnik pracuje normalnie na 900rpm, to czujnik raczej jest dobry,
jezeli silnik nie odpala z powodu zbyt ubogiej mieszanki (latwo sprawdzic plakiem lub startem) to moze byc zbyt niskie cis. paliwa,
ale na poczatku i tak warto sprawdzic swiece i przewody