Autor Wątek: Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8  (Przeczytany 15729 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 08, 2008, 23:59:03 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
1.4 wazy 100 kg
1.6 wazy 101 kg
1.8 wazy 104 kg
1.8 VVC wazy 110 kg
K4 Turbo - 114 kg
wszystkie KV6 waza - 154 kg

diesel seri L -184 kg
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 09, 2008, 09:56:37 am »

lookaash

  • Gość
Czyli wnioskując z naszej krótkiej konwersacji, aby połączyć skzynię PN z 1,8(Freelander lub 45)  na dedykowanej elektronice z rozkodowanym immo trzeba mieć koło zamachowe z 1,6?
Jakie wymiary ma koło zamachowe z 1,8 ( =1,4PN?)?
Czy oprócz czujnika PWK reszta czujników 1,8 jest ta sama co w PN 1,4?

Pzdr  :)

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 10, 2008, 01:46:09 am »

maras

  • Gość
Cytat: "e_gregor#1917"

Cytuj (zaznaczone)
Jakie sa roznice miedzy motorem 1,4 - 1,6 - 1,8 ROVER?

Szerokość uśmiechu Vana i Senna ;)

Przepraszam, moje 1,4 też urosło :mrgreen:
Koło zamachowe z 1,8 jest zaje... we w freelanderze tarcza sprzęgła ma coś ok 230mm

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 10, 2008, 22:26:28 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "maras"
e_gregor#1917 napisał/a:   

Cytat:   
Jakie sa roznice miedzy motorem 1,4 - 1,6 - 1,8 ROVER?   

Szerokość uśmiechu Vana i Senna ;)

Przepraszam, moje 1,4 też urosło :mrgreen:

Musze i ja się brać za robotę bo znowu będę ostatni...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 13, 2008, 16:20:19 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ta :)
czlowiek se silnik zmieni to odrazu wysyp :P wiecej sie wiedza nie dziele :P

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 15, 2008, 16:29:01 pm »

lookaash

  • Gość
Jest jeszcze jedno pytanie:
Jaką wydajność miały wtryskiwacze w silnikach 1,6 i skąd bierzecie tego typu dane :)  ?

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 15, 2008, 19:39:20 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Z katalogow np.
Akurat wydajnosci 1.6 nie znam, ale 1.4 i 1.8  to na bank 149 i 218
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 15, 2008, 23:30:12 pm »

maras

  • Gość
A ja wiem, jaka była w 1.6, stosowali te z wydajnością 149 i 218, w zaleznosci od kompa, zresztą nie w każdym 1,8 były 218, moje 1.8 miało 149, bo we freelanderach takie wkładali. Tak w ogóle, to kiedyś znalazłem,że wtryskiwacz 0-280-150-749 ma wg katalogu dwie wydajności, właśnie 218 i 198, ale która była w jakim silniku, tego chyba nikt nie wie, tak samo nie wiadomo, jak rozpoznać czym one się różnią miedzy sobą(te 749)

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 15, 2008, 23:33:23 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Zgadza sie maras. Moj silnik tez mial listwe z wtryskami 149 tyle ze 4 dyszowe. Fakt  bylem nieprecyzyjny w swoim poprzednim poscie.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 18, 2008, 19:52:59 pm »

lookaash

  • Gość
Ok, faktycznie mogłem zamotać. Sprawa wygląda tak: jest do kupienia ww. Rover. Rover ten nie odpala rzekomo z powodu immobiliser-a. W celu sprawdzenia silniczka chciałem to obejść wstawiając na chwilę komputer z poloneza.
Gdy pisałem o wtyczce, miałem na myśli kabelki przy komputerze  :).

Zabangla  :?  ?

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 18, 2008, 20:13:52 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
obawiam się że nie bo inne koło zamachowe (inna ilość znaczników dla ECU). Chyba że auto ma LPG bo mój 1,4 kiedyś chodził na LPG na kompie z rovera mimo że na PB nie zagadał nawet.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 16, 2008, 01:33:20 am »

lookaash

  • Gość
Jak bardzo różnią się wałki 1,4PN i 1,6 16K4FK80 532778? Jak na przebieg mocy wpłynie głowica z ww. 1,6 zamontowana w 1,4?

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 16, 2008, 07:10:18 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Roznica jest w czasach otwarcia na walku ssacym. Wydechowe sa takie same.
Walek dla 1.6 i 1.8 jest taki sam

____________Open______ Close
1.4 Rover ___15 BTDC____45 ATDC
1.8 Rover____12 BTDC____52 ATDC
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 16, 2008, 08:39:30 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Kiedyś miałem wsadzić wałki od 1,6 ale jakoś okazja umknęła i już nie będzie pewnie. Niemniej jednak sam jestem ciekaw czy dałoby to coś.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 16, 2008, 12:19:14 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Najlepiej byloby wsadzic walki od TFa 135. Tyle ze trzebaby robic timing na kolach. Ewentualnie kupic dwa walki wydechowe od VVC i jeden z nich wsadzic jako ssacy. Tez to podobno daje wymierne efekty. W 1.8 napewno :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 18, 2008, 14:26:00 pm »

lookaash

  • Gość
A jak wygląda sprawa z głowicami w ww. przeze mnie silnikach? Komory mają taką samą średnicę, ale mierzyłem to metrem budowlanym, więc ucieszyłbym się, jeśli ktoś by to potwierdził :)  
Poza tym, czy wszystkie otwory w 1,6 wypadają w tych samych miejscach co w 1,4?
Nie pytałbym się, ale gdzieś wykopałem uszczelkę z 1,4 :?

Generalnie rozważam wsadzenie głowicy 1,6 (16K4FK80) do 1,4Pn. Może coś poczuję na większych zaworach i innym ssącym :?

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 18, 2008, 14:46:55 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Glowice generalnie sa takie sam jesli chodzi o komore. Otwory sa w tych samych miejscach. Roznice polegaja na srednicach kanalow

     
31mm      -        1.4 K low port
34mm      -      1.6/1.8K high port
36mm      -      VVC
36mm      -      VHPD
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 19, 2008, 23:45:31 pm »

lookaash

  • Gość
No tak -Marcin-, z tym, że moja głowica z 1,4 jest rozpier-papier po ukruszeniu się zaworu :)
Z kolei obok stoi 1,6 z luzami na tłokach jak stąd do Birmingham, więc próbuję coś z tego wyczarować.

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 20, 2008, 23:45:06 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Slusznie Marcin napisales. Zapomnialem dodac, ze nowe glowice w 1.4 sa high port.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - różnice 1.4 - 1.6 - 1.8
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 21, 2008, 08:54:46 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "lookaash"
No tak -Marcin-, z tym, że moja głowica z 1,4 jest rozpier-papier po ukruszeniu się zaworu :)
Z kolei obok stoi 1,6 z luzami na tłokach jak stąd do Birmingham, więc próbuję coś z tego wyczarować.

To nad czym tu się zastanawiać. Zakładaj z niego czapkę i do przodu. Po wszystkim powiedz jakie były efekty... Jak będzie ci się chciało to przed wsadzeniem strzel sobie polerkę kanałów i komory spalania.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.