Autor Wątek: Zapłon w GLi  (Przeczytany 11219 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Zapłon w GLi
« dnia: Maj 04, 2005, 08:32:55 am »

Kaczy#1853

  • Gość
Pare postów niżej pisałem o moich problemach z autem (post Kolektor). Wczoraj na spocie sprawdzili?my z Gordem dodatkowo czujnik położenia wału (tzn sprawdzone ze nie jest uszkodzony bo nie wiem jak mozna ustawic szczelinę.) oraz moduł z cewkami. Oba dobre. No i teraz pytanie: co jeszcze może mieć wpływ na zapłon bo autko ewidentnie gubi zapłon przy tych 4k obrotów (i na gazie i na benzynie). Ma kto? jak?? sugestie?

Wkleje tylko to co wymieniłem/zrobiłem (znowu  :| )

- remont silnika (jakies 4k temu)
- wymieniany wtrysk
- wymieniany komp
- nowa sonda lambda
- podemieniany modul z cewkami
- nowe kable WN i swiece
- nowy filtr paliwa/gazu
- nowy filtr powietrza
- wymieniony czujnik położenia wału.
- sprawdzone cisnienie pompy paliwa (0,6-0,7)
- nowy wydech od kolektora az po tlumik (oryginal nie rzemieslniczy) jakies 3 miesiace temu (ale teraz bez katalizatora)

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 04, 2005, 08:46:40 am »

Patryk#153

  • Gość
sprawd? rozrz?d czy dobrze ustawiony.

[ Dodano: 2005-05-04, 08:47 ]
moj jak miał o 3 zeby przestawiony to odcinał pompe przy 3,5-4 tys...

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 04, 2005, 10:03:49 am »

Kaczy#1853

  • Gość
A kto? mi powie (łopatologicznie :)) jak sprawdzić czy ten rozrz?d jest dobrze ustawiony? Tzn. na co patrzeć itd... I ewentualnie jak to potem ustwić poprawnie je?li będzie ?le.

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 04, 2005, 14:58:05 pm »

Przemek#1844

  • Gość
zdejmij pokrywe paska rozrzadu, wykrec swiece, krec kolem pasowym (paska klinowego) wału korbowego patrzac na kola rozrz?du - tam powinny byc znaczniki ktroe musza sie zgrac w momencie gdy wał jest w jednym z położeń "1szy cyl. w górze" - znacznik

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 04, 2005, 16:35:26 pm »

Kaczy#1853

  • Gość
Ok, thx... a mam tylko jeszcze jedno pytanie. Załóżmy że znaczniki bed? sie pokrywać. Czy istnieje możliwo?ć że np. te koła zębate s? ?le założone i i nawet jak znaczniki beda sie pokrywac to rozrzad bedzie zle ustawiony? Czy tez nie ma mozliow?ci np. zlego zalozenia tych kół?

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 04, 2005, 18:23:00 pm »

Eater#851

  • Gość
Owszem jest taka mozliwosc.
Zobacz moje perypetie na ten temat w poscie "Problemy z ukl. zaplonym w SLE".
Wszystkiemu winny okazal sie zle zlozony ukl. rozrzadu. Znaki na kolach kazdy sobie, a zaplon ustawia sie na 3 cylinder, sam do tej pory nie wiem jak to mozliwe, ale jednak.

Przeanalizuj fazy rozrzadu, zwroc uwage na te znaczki, sprawdz naciag paska rozrzadu... moze i faktycznie sie o zabek lub dwa przestawil.

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 05, 2005, 01:47:52 am »

Boczek

  • Gość
Lamp? stroboskopow? to się zapłon ustawia z tego co wiem

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 05, 2005, 13:57:03 pm »

Kaczy#1853

  • Gość
Nie wiem czy jest to jaks roznica ale dzis zauwazylem ze te strzaly ktore sa nastepstwem przerywania i szarpania u mnie w aucie wal? w obudowe filtra powietrza a nie w tlumik. Dzis jak otowrzylem maske to zauwazylem po prostu ze uszczelke od przykrywy filtra pow. mi niemal wywialo a zatyczka od cieplego powietrza tez zniknela...

MAM JUZ DOSYC !!!!!!!!!!!!!!!! :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 05, 2005, 15:41:10 pm »

Przemek#1844

  • Gość
rozrz?d, zapłon - w koncu to podobne :D :D :D

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 05, 2005, 20:52:22 pm »

XDX#1825

  • Gość
chlopie... w GLI mozesz tylko mape zaplonu inna wgrac.. ale za to odpowiedzialny jest komputer.. a dokladnie EPROM ktory tam jest.. jak z Gordem podmieniliscie kompa to wiecie ze to nie to. podjedz do jakiegos elektryka i zobacz jakie jest wyprzedzenie/opoznienie zapolnu.. jak zmierzysz to bedziesz wiedzial.. moze kolo pasowe sie przesunelo jakims cudem ?? choc to bardzo niemozliwe.. ale zrob tak zanim zaczniesz zakladac gaznik :P

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 05, 2005, 21:24:02 pm »

Kaczy#1853

  • Gość
Jutro jade do goscia ktory kiedys prowadzil ASO FSO... ma kompa i program i cale badziewie do tych riun. Jak nic sie nie da zrobic (nic nie wykaze) to robie gaznik.

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 05, 2005, 21:43:43 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Po co chcesz wywalac abimexa ??? Zostaw go i załóz po prostu układ zapłonowy od gaznikowca. Układ wtrysku i zapłonu sa niezalezne i mozna tak zrobic. A kiedy ostatnio ustawiałes czujnik przy kole pasowym ? Moze obejma sie poluzowała(i lub) odległosc czujnika jest nie własciwa. Mozesz jechac do mechanika z programem diagnostycznym do poldona, ale wiem sk?d wziosc ten program za darmo a kabel zrobisz sobie sam(wejdz do mnie na gg). Wtedy bedziesz mógł sprawdzic wszystko sam( w tym takze wyprzedzenie zapłonu w stosunku do obrotów i porównac z ksi?zka) i kombinowac bez niepotrzebnego wydawania kasy.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 05, 2005, 22:55:54 pm »

Kaczy#1853

  • Gość
Czujnik siedzi dobrze... co do jesgo ustawienia to nie wiem, ale z tego co sie orientuje nie da sie go przesunac lewo/prawo a tylko zmienic odleglosc w jakiej jest od kola czyli w pionie a to chyba nic nie zmieni.

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 06, 2005, 10:33:13 am »

kan

  • Gość
Wpływ na punkt zapłonu maj? głownie czujnik płynu chłodz?cego i czujnik położenia przepustnicy. Je?li Ci strzela do kolektora to albo mieszanka jest zbyt uboga albo zapłon jest zbyt przy?pieszony. Przyjmuj?c że remont jest dobrze zrobiony9pomijamy powody mehaniczne) przyjrzałbym się tym czujnikom. Dla testów np możesz podpi?ć zamiast czujnika rezystor rzędu 5kOhm(można wten sposób korygować punk zapłonu i komp wtedy mocno opó?nia zapłon) i poobserwować co się dzieje. Mozna również je przemieżyć miernikiem i posprawdzać poł?czenia.

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 06, 2005, 10:34:57 am »

XDX#1825

  • Gość
no wlasnie.. czujnik plynu chlodzacego... tego jeszcze nie podmienial :D

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 06, 2005, 10:47:48 am »

Kaczy#1853

  • Gość
Cytat: "kan"
Wpływ na punkt zapłonu maj? głownie czujnik płynu chłodz?cego i czujnik położenia przepustnicy. Je?li Ci strzela do kolektora to albo mieszanka jest zbyt uboga albo zapłon jest zbyt przy?pieszony. Przyjmuj?c że remont jest dobrze zrobiony9pomijamy powody mehaniczne) przyjrzałbym się tym czujnikom. Dla testów np możesz podpi?ć zamiast czujnika rezystor rzędu 5kOhm(można wten sposób korygować punk zapłonu i komp wtedy mocno opó?nia zapłon) i poobserwować co się dzieje. Mozna również je przemieżyć miernikiem i posprawdzać poł?czenia.


Cholera... az tak dobry nie jestem by to wszystko zrozumiec. W koncu jestem informatykiem  :mrgreen:

Czyli zamiast czujnik połozenia przpustnica mam wpiac dla testow rezostor 5KOhm dla opoznienia zaplonu?

Dobra, zanim to zrobie to pojade do jakiegos warsztatu (jak znajde) i podepne kompa abimexa do kompa i zobaczymy co bedzie pokazywal.

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 06, 2005, 14:02:44 pm »

Przemek#1844

  • Gość
nie polozenia przepustnicy tylko temperatury!

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 07, 2005, 07:41:46 am »

Grzes

  • Gość
nie rozumie co ma czujenik temperatury do zaplonu w polonezie!!!! Jak widze ze z tym problemem jest ciezko nikt nie potrafi konkretnie doradzic jaka jest tego przyczyna tylko kazdy gdyba!!! Moze jest na forum osoba co miala taki problem i tez szczalalo mu w filter i zdolala to naprawic!!! Bardzo prosze o konkretne odpowiedzi!!!!  :help:

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 07, 2005, 07:50:26 am »

XDX#1825

  • Gość
mi szczelalo.. wymienilem modul i cewki i przestalo.. ratuje Cie to ? Bo np Kaczego juz nic nie ratuje bo wszystko powymienial i nadal mu szczela :)

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 09, 2005, 08:25:09 am »

kan

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
nie rozumie co ma czujenik temperatury do zaplonu w polonezie!!!!


No widzis zjak tego nie rozumiesz to znaczy że czas zale?ć sobie dobrego mechanika co Ci to naprawi, a nie się męczyć , zadawać pytania i o dostawać odpowiedzi których się nie rozumie.