Autor Wątek: termostat a parownik  (Przeczytany 8741 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

termostat a parownik
« dnia: Październik 03, 2005, 21:27:56 pm »

castart

  • Gość
witam
sytuacja jest taka. po nocy odpalam poladka nagazie czekam 30s i jade. około 4 km dalej zamarza parownik. to po primo. zapalam na bęzie jade a wskazówka od temperatury dochodzi do ok 100 i nagle spada do70 potem znowu do 100 i spada .sytuacja powtarza sie do 12 15km a potem staje na 85 i jest ok.czy to wina termostatu?
 :help:

termostat a parownik
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 04, 2005, 07:37:31 am »

Łyku

  • Gość
uklad ci sie zapowietrzyl, ja podobne skoki temp mialem jak walnela pompa wody i wyciekalo przez lozysko, tylko ze temp wtedy nie ustalala sie po jakims czasie a caly czas skakala

termostat a parownik
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 04, 2005, 15:46:31 pm »

castart

  • Gość
odpowietrzyłem cały układ ale chyba mam zamulon? chłodnice :cry:  bo grzeje sie tylko do połowy (dół jest zimny) no i to nie jest orginalna chłodnica od poldka tylko co? większego ale nie ma korka do wlewu na niej a płyn leje przez zbiornik wyrównawczy

termostat a parownik
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 04, 2005, 17:24:18 pm »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 276
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
Cytat: "castart"
odpowietrzyłem cały układ ale chyba mam zamulon? chłodnice :cry:  bo grzeje sie tylko do połowy (dół jest zimny) no i to nie jest orginalna chłodnica od poldka tylko co? większego ale nie ma korka do wlewu na niej a płyn leje przez zbiornik wyrównawczy

witam ziomala :D
chłodnice pewnie masz zamulon? takie wachania temp miałem jak mi się termostat przycinał a potem jak padła uszczelka pod głowic? a może masz za moało płynu chłodniczego?

termostat a parownik
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 04, 2005, 18:32:49 pm »

castart

  • Gość
płynu jest ok.wymienie termostat chociaż 2 miechy temu założyłem nowy
 :?:

termostat a parownik
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 04, 2005, 22:10:41 pm »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 276
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
sprawdz przy okazji czy nie masz "majonezu" na korku wlewu oleju
a może którego? płynu Ci ubywa lub przybywa

termostat a parownik
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 04, 2005, 22:19:07 pm »

castart

  • Gość
majonezu też niema. wymienię termostat albo wyzuce go całkowicie.zobacze co będzie :D

termostat a parownik
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 04, 2005, 22:34:48 pm »

KHADAFI1877

  • Gość
najlepiej wywal całkiem mi przez termostat też zamarzał  reduktor sprawdz czujnik temp a jak chcesz odmulić chłodnice to wyci?g j? zalej samym octem i zostaw tak na 24h potem przpłukaj porz?dnie pod ci?nieniem najlepiej.A co do uszczelki sprawdz na bagnecie czy oleju niemasz spienionego ;)

termostat a parownik
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 04, 2005, 22:59:14 pm »

castart

  • Gość
KHADAFI ale przecież silnik powinien osi?gn?c optymaln? tęperaturę pracy jak najszybciej i trzymac ja na równym poziomie. chyba po to tam ten termostat jest.
parownik mam wpięty między kolektor dolotowy a to małe wej?cie przy termostacie.
może wpi?c go w centralkę ogrzewania? ale centralka też zaczyna mi grzac dopiero po 3- 4 skokach temperatury i ustabilizowaniu sie na poziamie ok90stopni.
ale nic mam drugi silnik 1,6  planowanie głowicy, kolektory i kilka przeróbek i wrzucam go do poldka.tylko ze ten co teraz mam 1,5od DF jest po kapitalce i chodzi ok tylko ta temperatura i parownik .niema mowy o je?dzie od rana tylko na gazie. zapalic zapali ale musze go zagrzac na benzie bo inaczej zamarznie. nic wyrzucam termostat i zobacze co będzie :roll:
 :mrgreen:
 :?:

termostat a parownik
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 06, 2005, 17:02:31 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytuj (zaznaczone)
KHADAFI ale przecież silnik powinien osi?gn?c optymaln? tęperaturę pracy jak najszybciej i trzymac ja na równym poziomie. chyba po to tam ten termostat jest.
dokładnie popieram w 100%... Masz padniety termostat,wymien go.Kiedy jedna strone chlodnicy masz chłodneijsza od drugiej przy nagrzanym silniku to kieruj sie ku termostatowi własnie.
Co do podpiecia ogrzewaia reduktora najlepiej jak wepniesz go sobie szeregowo jeszcze przed termostat(nie pamietam teraz czy w ohv jest to wogóle wykonalne) jesli nie to powinienes wpiac go poprzez trójniki w obieg nagrzewnicy...
  • Jef
  • Czaku

termostat a parownik
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 06, 2005, 18:09:03 pm »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 276
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
jak będziesz kupował termostat kup koniecznie 88 stopni

termostat a parownik
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 07, 2005, 20:03:05 pm »

ajk#1212

  • Gość
A czy wywala płyn do zbiorniczka wyrównawczego? Mi to wygląda na uszczelkę pod głowicą ale spróbuj najpierw z termostatem.

termostat a parownik
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 09, 2005, 08:19:34 am »

castart

  • Gość
panowie i panie jednak był to termostat :D

termostat a parownik
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 09, 2005, 11:47:45 am »

KHADAFI1877

  • Gość
a mówiłem  :mrgreen:

termostat a parownik
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 03, 2005, 21:04:39 pm »

castart

  • Gość
:cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:
znowu to samo grzeje sie do 95 potem spada i znowu tak 3 razy około 12 15 km zagrzewa sie cały i dopiero zaczyna grzac parownik i centralkę .wymieniłem juz 3 teromstaty i dalej to samo.acha silnik 1,5DF chłodnica od plusa parownik wpięty  w kolektor dolotowy.sk?d te skoki temperatury ??? i słabe grzanie .przepłukałem cały układ według wskazówek z innych postów i dalej nic  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:

termostat a parownik
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 04, 2005, 01:02:54 am »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
na pewno jest odpowietrzony prawidłowo??
  • Jef
  • Czaku

termostat a parownik
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 04, 2005, 16:36:08 pm »

castart

  • Gość
czytałem tu o kilku sposobach ale który będzie najodpowiedniejszy to tego układu jaki mam :?:  :?:

termostat a parownik
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 04, 2005, 23:11:09 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
zgasic silnik dolac troche płynu do zbiorniczka wyrównawczego i odkrecic łaczenie w najwyzszym punkcie auta w przyp poldka to bedzie łaczenie nagrzewncy w komorze silnika.Zawsze robie tak ze to zciagam i jednym palcem przytykam waz idacy z silnika i czekam az poplynie dosc spory strumien płynu który pzebije powietrze w nagrzewnicy,nastepnie przytykam waz z nagrzewnicy i wylewam troche płynu z weza idacego od silnika zeby i z tamtad płyn wypchnał ewentualne powietrze.Ten sposób jeszcze mnie nie zawiódł.Kontroluje stan płynu w zbiorniczku zeby go w nim nie zabrakło podczas odpowietrzania,dla pewnosci zostawiam otwarty zbiorniczek wyrównawczy na noc.Od kad to zastosowałem nei mam prroblemu z jkaimkolwiek zapowietrzaniem.
  • Jef
  • Czaku

termostat a parownik
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 05, 2005, 17:23:16 pm »

castart

  • Gość
odpowietrzyłem ale to itak nic nie da  poszła mi uszczelka pod głowic?

termostat a parownik
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 11, 2005, 19:48:49 pm »

yaco

  • Gość
Sprawdz czy nie masz przytkanego przwodu doprowadzajacego plyn do parownika. Ja mialem to samo (jade 4km, temp ok90, zimne powiertze z nagrzewnicy i nagle temp. rosnie do 100-110 a potem spada i zamarza parownik). okazalo sie ze w przewodzie byl kawalek gumy i blokowal przeplyw.