Po pierwsze o jaki dokladnie silnika 1.6 dohc chodzi? Są dwie wersje: 1592 cm3 (80mm x 79,2mm) i 1585 (84mm x 71,5mm). Przy tym pierwszym moze byc klopot z powodu innej srednicy walu korbowego w miejscu mocowania kola pasowego. W drugim - pasi bez problemow. Poza tym zeby ów silnik zapakowac pod maskę to musisz miec oryginalną skrzynie (do tego oryginalną przednia czesc wału napedowego) lub odpowiedni kolnierz (obudowe sprzegla) do zlaczenia silnika dohc z polonezowska skrzynią albo tez... skrzynie biegów od łady (lub sama obudowę sprzęgła - ale lepiej zeby to byla wersja na linkę sprzęgła a nie mechanizm hydrauliczny, bo wtedy trzeba to cudo przerabiać). Tak troche ogolnej teorii na początek :mrgreen:
Więc da sie, ale trzeba miec troche wiecej niz zielone pojecie o mechanice pojazdowej. Jest troche kombinowania, przerabiania i dorabiania odpowiednich pierdólek zeby toto zechcialo zagadac. Wiec po pierwsze musisz wiedziec jak dziala wtrysk abimexa - jak nie masz o tym bladego pojecia, to daruj sobie jakakolwiek zabawe w tym kierunku. Jesli zas "czaisz baze" to powiem krotko: cala filozofia to lekkie przerobienie (na tokarce) kola pasowego z GLI zeby weszlo na wal korbowy silnika dohc (nie chodzi o srednice wewnetrzna otworu na wal, ktora jest taka sama ale... nie umiem tego opisac, jak bedziesz mial oba kola w ręku to zobaczysz o co chodzi :D ) , umocowanie w odpowiednim miejscu czujnika polozenia walu korbowego (czy tez czujnika polozenia tłoka - zwal jak zwal, chodzi o to samo) z mozliwoscią regulacji i odpowiednią szczeliną miedzy tym czujnikiem a kolem pasowym, wkrecenie czujnika temperatury silnika (tego od wiazki wtrysku) - jest na to jedno wolne gwintowane miejsce w glowicy i wykombinowanie polaczenia gornej czesci kolektora ssacego GLI z gaznikowym kolektorem dohc w celu mozliwosci zamontowania zespolu wtryskiwacza z GLI (potrzebny bedzie spawacz aluminium i kawalek grubej na 5-7 mm blachy aluminiowej) . Jeśli masz sondę lambda to trzeba przerobic polonezowska krótką dwururkę albo zastosowac rurowy kolektor wydechowy z Poloneza GSI ktory bedzie pasowal po niewielkiej przeróbce. Zaplon zostawiamy z GLI oczywiscie, wiec trzeba sobie skolowac specjalna zaslepke na oryginalny aparat zaplonowy ktory mozna dorwac z wtryskowej argenty lub wytoczyc na wzor oryginalu (jakby co to moge narysowac wzor i potrzebne wymiary tego czegos). Zaslepic dziure po pompie paliwa (zaslepka od seryjnego GLI rulez - bedzie pasowac) ... zlozyc do kupy i wio :lol:
Proste? To do dzieła :mrgreen: Jakby co to sluze pomoca. Z gory jednak jeszcze uprzedzam, że moze zajsc koniecznosc zamontowania wydajnieszego wtryskiwacza TBI 900 (w GLI jest TBI 700) np. od opla vectry 1.8.
Slaby, nie slaby - fakt ze bedzie slabszy od gaznikowego 1.6 dohc ale silnika seryjnego nie bedzie co nawet porownywac, w kwestii elastycznosci to wtrysk jest górą nad gaŹnikiem, wiec nie marudzic mi tutaj proszę 8) . Poza tym wygoda uzytkowania, bezproblemowosc z zakupem czesci i ogólna bezobslugowosc tego układu sa warte zachodu takiego swapu. Powodzenia