Autor Wątek: Rover - rezystancje czujników temperatury i PWK  (Przeczytany 3911 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - rezystancje czujników temperatury i PWK
« dnia: Październik 18, 2005, 19:24:15 pm »

tomek066151

  • Gość
Cze?ć Wam, mam pytanko, Szukałem, szukałem na forum i nie zanalazłem.
Czy kto? może mi odpowiedziec jak? rezystancję ma mieć czujnik temp. cieczy chłodz?cej w 1.4 Rovera (chodzi o ten podł?czony do kompa). Jak? ma mieć na zimnym silniku a jak? na rozgrzanym? I jeszcze jedno na których pinach w zł?czu kompa. jest podpięty czujnik położenia wału korbowego i jak? ma mieć oporno?ć? Za odpowied? z góry dziękuję :) .

Rover - rezystancje czujników temperatury i PWK
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 19, 2005, 08:04:21 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Przeczytales FAQ roverkowców? Jezeli tak i nie znalazles to musi sie pojawic AndrewS lub Bocian. Moze beda wiedziec.

Aha, na przyszlosc w temacie zaznaczaj o jaki silnik chodzi bo wielu czesto omija tematy niezwiazane z 1.4 np: Bocian :mrgreen:
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - rezystancje czujników temperatury i PWK
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 19, 2005, 16:21:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
Aha, na przyszlosc w temacie zaznaczaj o jaki silnik chodzi bo wielu czesto omija tematy niezwiazane z 1.4 np: Bocian

Bo na OHV-kach się absolutnie nie znam :lol: .

Sprawa czujnika temperatury. Dokładnych warto?ci nie pamiętam ale na zimnym było to chyba kilka kiloomów a na rozgrzanym to jakie? kilkaset (okolice 300). Podkre?lam jednak że s? to warto?ci przyblizone bo dokładnych nie pamiętam.

Czujnik Położenia wału powinien mieć rezystancję około 1,5 kilooma. Piny to 31 i 32 (jak dobrze pamiętam to 5 i 6 od lewej w górnym rzędzie we wtryczce instalacji auta) Jest to czujnik indukcyjny a nie jaki?tam Hallotron   :x .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - rezystancje czujników temperatury i PWK
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 19, 2005, 18:23:13 pm »

tomek066151

  • Gość
Dzięki za odpowied?  :D dzis go mierzyłem i wyszło mi że na zimnym ma 3,6 kiloma a na ciepłym 600 ohm. Więc podpiołem potencjometr i przy 8 kiloomach odpalił wzorowo, na rozgrzanym ustawiłem mu koło 200 ohm i przestało nim rzucać.
Przy takiej usterce można by doktorat napisać :) Jeszcze raz dzięki, papoki.

[ Dodano: 2005-10-19, 19:29 ]
Acha, zapomniałem opisać :) z powodu usterki tego czujnika miałem kłopoty z odpalaniem po dłuższym postoju tzn. aż silnik ostygł. Zapalał rutynowo za trzecim razem. Oprócz tego rzucało silnikiem na boki jak się zagrzał i miał trudno?ci z utrzymaniem jałowych obrotów po schodzeniu z wysokich obrotów, czasami także gasł. Acha, przy je?dzie na LPG nie było takich objawów.

Rover - rezystancje czujników temperatury i PWK
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 19, 2005, 19:49:52 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "tomek066151"
i miał trudno?ci z utrzymaniem jałowych obrotów po schodzeniu z wysokich obrotów, czasami także gasł.

czyli tak podczas jazdy ze wrzucales na luz, obroty spadaly do powiedzmy 500 i rosly do 900 i przez chwile wskazowka drgala w gore i dol az w koncu sie ustabilizowala? bo u mnie tak jest (oczywiscie jak to u mnie bywa hehehe ) CZASEM
to ja, byly Marcin#839

Rover - rezystancje czujników temperatury i PWK
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 19, 2005, 19:56:13 pm »

tomek066151

  • Gość
Dokładnie po wrzuceniu na luz obroty spadały że prawie gasł i pochwili wzrastały do około 900 obr/min.

Rover - rezystancje czujników temperatury i PWK
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 19, 2005, 23:36:05 pm »

maras

  • Gość
No i mój zachowuje się podobnie, zwłaszcza z tym trzęsieniem, chociaż ostatnio niby jest lepiej. Rozbierałem cały wtrysk, wymieniałem wtryskiwacze, a czujnika temp. nie sprawdziłem, zakładaj?c, ze jet dobry, bo obroty opadaj? na biegu jałowym ze wrostem temp. :oops:  Jutro idę sprawdzić, bo objawy mam takie,jakby własnie silnik miał za bogat? miesznkę

Rover - rezystancje czujników temperatury i PWK
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 20, 2005, 07:28:16 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Hmm, znajac silnik od tej strony moznaby wyprowadzic potencjometry od wszystkich czujnikow na kokpit i tak nimi manipulowac ze silniczek chodzilby jak zegarek :mrgreen: Cos na ksztalt manuala hehe.
Co do usterki to u mnie moze byc ten sam klopot bo jak jest silniczek zimny to odpala nawet bez pelnego obrotu walu, a jak jest cieply to musi z 4-5 razy walem przekrecic.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - rezystancje czujników temperatury i PWK
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 20, 2005, 07:29:10 am »

tomek066151

  • Gość
Oryginalny czujnik temp. cieczy chłodz?cej do Rovera kosztuje co? ponad 200 zł  :?  a zamiennik 65 zł lecz zamówienie płatne z góry i termin dostawy 2 tygodnie. Więc nie zastanawiam sie tylko ide po zamiennik, bo wraz z obniżaniem sie temp. na dworze jest coraz gorzej  z odpaleniem i nie jest to padaj?cy aku? ani zapłon :( .

Rover - rezystancje czujników temperatury i PWK
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 20, 2005, 08:37:21 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
musze i ja zaadaptować PR-ka na moment i sobie posprawdzać :D.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - rezystancje czujników temperatury i PWK
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 20, 2005, 14:36:46 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "tomek066151"
Dokładnie po wrzuceniu na luz obroty spadały że prawie gasł i pochwili wzrastały do około 900 obr/min.

No dokładnie. Podczas tego nawet zaczynał żarzyć się ten duży stop i kontrolka akumulatora. Ale rzadko z tego powodu mi gasł, ale zdarzyło się kilka razy.
to ja, byly Marcin#839

Rover - rezystancje czujników temperatury i PWK
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 04, 2005, 16:41:57 pm »

tomek066151

  • Gość
Czy wie kto? może jak działa regulator ci?nienia paliwa na listwie wtryskowej w Roverku? Dokładnie chodzi mi o to czy jak wzrasta podci?nienie w kolektorze ss?cym to otwiera się tzn. zwieksza ilo?ć paliwa wracaj?cego do baku? Czy na odwrót? Pytam ponieważ odpiołem od niego t? rurkę podci?nieniow?, za?lepiłem otwór w kol. ss?cym i tak jakby znik?ł problem przyspieszania, odpalania i "zmniejszyła" się dziura w obrotach.  :?:  W ten sposób wszystko wskazywałoby na regulator lub pompę paliwa. Zgodzicie się ze mn?  :?:

Rover - rezystancje czujników temperatury i PWK
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 06, 2005, 20:46:37 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
na biegu jalowym i po odlaczeniu przewodu podcisnienia cisnienie wynosi 2,5 bara, na biegu jalowym z podlaczonym przewodem podcisnienia cisnienie paliwa bedzie o okolo 0,5 bara nizsze
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - rezystancje czujników temperatury i PWK
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 06, 2005, 21:05:08 pm »

tomek066151

  • Gość
Dzięki jutro sprawdze :)

Rover - rezystancje czujników temperatury i PWK
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 07, 2005, 12:59:29 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
no Tomasz musze cie zmartwic, moj przy dzisiejszej pogodzie ma 3,5 kiloohma i zapala wzorowo, ojca rover 214Si ma 3,2 kiloohma, a BTW dostep do tych czujnikow jest taki sobie :-), ja mierzylem bezposrednio na czujniku po odpieciu kostki, mam nadzieje ze komp u ojca dostaje taka sama wartosc i kabel po drodze nie jest uwalony :-), czyli jednak u ojca chyba glowna przyczyna sa padliny wtryskiwacze
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - rezystancje czujników temperatury i PWK
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 07, 2005, 13:17:28 pm »

tomek066151

  • Gość
masz racje byłem na szrocie i stał tam sobie poldrover. Zmierzyłem w nim rezyst. tego czujnika i wyszło podobnie.Wtedy u mnie poprostu musiał być to przypadek że odpalił odrazu  :(  . Tym sposobem skłaniam sie już na pewno ku pompie lub regulatorowi. Chyba że masz inny pomysł ? Wyeliminowałem już przewody W.N., kopułke, ?wiece, cewke, wtryskiwacze, filtr paliwa, wszystkie czujniki jakie s? sprawdziłem, oczywi?cie tak jak to można zrobić tylko multimetrem :) Acha uszczelki też nie podejrzewam, nie mierzyłem jeszcze kompresji ale autko ma instalke gazow? i ?miga na niej wzorowo, w zbiorniku wyrównawczym "chłodziwa" też nie ma nic niepokoj?cego.
Ma kto? może jakie? sugestie :?:

[ Dodano: 2005-11-17, 16:22 ]
Poldek wreszcie na chodzie w szytskie objawy zniknęły po wymianie kompa :) Modele 103610 i 101610 s? zamienne .