Sory że się nie odzywałem ale nie miałem czasu,
To jest poldek ATU 1.6 GLI, 96 rok, ma przejechane 80 ty?.km , jak będę w domu (teraz jestem w robocie) to spróbuje fotki wysłać albo umieszcze je na stronce.
Hamownia była podwoziowa z Politechniki |l?skiej, Układ mojej konstrukcji regulacji składu stechiometrycznego gaz-powietrze wypadł ciut lepiej niż Landi LES97 je?li chodzi o moc faktem jest natomiast to że przy badaniu momentu obrotowego silnika i mocy maksymalnej nie zachodzi w zasadzie żadna regulacja.
Badanie przebiega następuj?co:
Samochód stawiamy na rolki i przywi?zujemy pasami
jak uruchomimy już odpowiedni program i skonfigurujemy komputer przystępujemy do badania czyli rozpędzamy samochód na rolkach na I II i ewentualnie III biegu do 40 km/h potem wrzucamy IV i przyciskamy gaz do dechy, Jak silnik wchodzi na obroty to komputer na ekranie zaczyna malować nam charakterystykę mocy i momentu obrotowego silnika. Przy 5200 obr/min silnik uzyskuje już moc maksymaln? i powyżej tych obrotów moc zaczyna spadać.
Z badań wynika żę (akurat mój poldek) moc silnika wyniosła 72 KM na benzynie (tak jak napisałem na pocz?tku) natomiast komputer okre?la jeszcze co? ważnego czyli moc na kołach która wynosi 45 KM oraz moc tracona na układzie napędowym wynosz?c? 26 KM.
Moc tracona jest obliczana w następuj?cy sposób:
Po rozpędzeniu silnika do maksymalnych obrotów wciskamy sprzęgło i puszczamy gaz w tym czasie pozwalamy aby samochód sam wytracił prędko?ć do zera, komputer oblicza w czasie spadek obrotów układu napędowego i po przeliczeniu podaje warto?ć mocy traconej.
To na razie tyle
[ Dodano: 2005-11-23, 07:56 ]Mogę powiedzieć tak że według opinii doktoranda który przeprowadzał badanie nie jest to wynik zły wręcz bardzo dobry, w zeszłym tygodniu badali Astre która miała o 20 KM mniej niż podaje producent.
Generalnie wyniki mocy samochodów fabrycznych (nie modyfikowanych) nie s? zbyt rewelacyjne,
Nie mówi?c już o badaniu wskazań szybko?ciomierza, u mnie jak szybko?ciomierz pokazuje 60 km/h to naprawdę jadę 45km/h, przy 80 km/h mam prędko?ć 78 km/h (przwie idealnie) ale jak my?lę że zasuwam 120km/h to niestety jade z rzeczywist? prędko?ci? 109 km/h,
Na IV biegu ( przełożenie 1:1) przy prędko?ci obrotowej silnika 5200 obr/min poldek 1.6 GLI osi?ga naprawdę 135 km/h (na liczniku miałem prawie 150km/h) , ( i tu producen podaje prędko?ć rzeczywist? nieco większ? ale nie podaje przy jakich obrotach silnika się t? prędko?ć uzyskuje)
(teraz zobaczcie sobie posty jak niektórzy zasuwaj? 160 lub 180

!!!!!!?




?)
Lepiej niech najpierw dokładnie licznik sobie sprawdz? bo charakterystyka licznika jest mocno nieliniowa. :D :D :D :D :D :D
Pozdrawiam